NYE WEBSIDER

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Godt Nyttår allesammen!!

Webdesign firmaet vi bruker har tatt jobben med å friske opp og utvide sidene våre med flere undergrupper.

Vi håper dere kan være behjelpelige med ros og ris, gjerne komme med forslag til hva som kan gjøres bedre.
Eller om det er noe dere savner.

Sidene blir fortløpende oppdatert, men vi er ikke helt i mål mht til alle produkter. Våre nye undergrupper har vi også igjen å ta fatt på, til opplysning.

MVH
Hifi Stasjonen
www.hifi-stasjonen.no
 
P

Parelius

Gjest
Vi håper dere kan være behjelpelige med ros og ris, gjerne komme med forslag til hva som kan gjøres bedre.
HiFi-stasjonen som navn er jo greit nok, et stoppested for hifientusiaster. MEN, det er forskjell på ord og bilder! Å bruke hele øvre del av vinduet til reklame for NSB (eller en modelljernbane), fungerer ikke. Tro meg! Der bør dere ha noe hifiaktig/musikkrelatert.
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
HiFi-stasjonen som navn er jo greit nok, et stoppested for hifientusiaster. MEN, det er forskjell på ord og bilder! Å bruke hele øvre del av vinduet til reklame for NSB (eller en modelljernbane), fungerer ikke. Tro meg! Der bør dere ha noe hifiaktig/musikkrelatert.
Det er nok ment som reklame for vår egen stasjon ;)
Vi har lokaler i en nedlagt jernbanestasjon, som nå heter Gamle Heradsbygd Stasjon med beliggenhet i Elverum. Derfor også navnet : HiFi-Stasjonen.
Vi syntes nå det var en artig vri som viser at vi er litt annerledes, hvem og hvor vi er :)

Men, det er notert og til ettertanke.

Det vi lurer mest på er:
Er det lett å finne frem på sidene?
Er det oversiktlig?
Fungerer søkemotorene enkelt og greit?
Er produktene delt opp tilstrekkelig?
Slike ting..... ;)

MVH
HiFi-Stasjonen
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Det er veldig tungvint om man skal lete etter for eksempel en forforsterker da man må klikke seg inn på alle forsterkerne og sjekke hva de er.
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Det er veldig tungvint om man skal lete etter for eksempel en forforsterker da man må klikke seg inn på alle forsterkerne og sjekke hva de er.
Slike ting er løst allerede da våre sider kom opp for ca 2 år siden. Man har egen 'Søk' button på startsiden hvor man kan gjøre avanserte søk. En egen hjelpefil er også lagt inn, hvor det blir forklart hvor mange muligheter man har ang søkeord etc og eksempler på dette.
F eks skriver man VTL og klikker søk, dukker alt av VTL opp. En spesiell forforsterker? Skriver man da f eks TL 5.5 dukker kun denne opp.
Man har også søkemotorer da man går inn på de forskjellige produkt buttons med pre fabrikerte forslag til søking. Og alltid vil 'Søk' button være synlig øverst på siden, sammen med buttons for 'start', 'produkter' etc.

MVH
Hifi Stasjonen
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Flott side dette, men savner
at man kan sortere på pris!
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Jeg synes den er litt rotete, synes det hele burde brytes opp i hovegrupper med undergrupper.

Eks. Platespiller/riaa/pickup

Hovedgruppe: analog signalkilde
undergrupper: Pickup, platespiller/ drivverk, Riaa, tonearm, tweaks.

Ser at flere grupper innholder høytalere ol.
Sammle alt i en hovedgruppe og legg ut de forsjellige i undergrupper.

Dere har så mange forsjellige produkter at det blir vel mye og litt rotete som dere har det nå.

Vel smaken er som R%¤#, delt

Mvh,
Terje
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Parelius skrev:
Vi håper dere kan være behjelpelige med ros og ris, gjerne komme med forslag til hva som kan gjøres bedre.
HiFi-stasjonen som navn er jo greit nok, et stoppested for hifientusiaster. MEN, det er forskjell på ord og bilder! Å bruke hele øvre del av vinduet til reklame for NSB (eller en modelljernbane), fungerer ikke. Tro meg! Der bør dere ha noe hifiaktig/musikkrelatert.
Hvis du ser til venstre på bildet står det skrevet "Gml. Heradsbygd stasjon" og tar jeg ikke feil er det akkurat der de holder til.
 
P

Parelius

Gjest
Det er og blir en "tragedie" å finne frem.

Gjør et søk på ZYX, og det kommer frem litt av hvert. Sjekk ut det siste resultatet (ZYX diverse), og du får en liste med likt og ulikt. Jeg vil ha en oversikt over ZYX-Pu-er, event. andre ZYX-produkter. Alt det andre irriterer bare…
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
Vi får håpe 'tragedien' er over.
Sidene til Hifi Stasjonen får iløpet av den nærmeste tiden flere oppdateringer, og noen ganger kan man finne siden nede pga dette. Nedetiden er kortvarig, så om man finner siden 'under oppdatering' på hovedsiden er det bare å prøve igjen om en liten stund.

Om man finner feil, så gi oss gjerne tilbakemelding om dette.
Kan ting gjøres bedre, så si gjerne ifra....men å bare si at det er en tragedie å finne frem hjelper oss jo svært lite. Det trenger å være litt mer spesifisert enn som så.

Mvh
Stasjonsmesteren
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Jeg er enig i kritikken som er kommet i tråden tidligere. Og en annen ting: skal dere først invitere brukere til å komme med tilbakemeldinger må dere da ta disse innspillene på alvor. Dere bør vise glede fordi noen gidder å ta seg tid til å hjelpe dere. Å kritisere tilbakemeldinger fra brukerne som ønsker å gi dere råd er helt feil praksis. Dersom snickers synes det er tungvindt å bruke sidene deres skal jeg love dere at det finnes mange flere brukere der ute som er mindre datateknisk anlagte som synes det er mye verre. Hvem er det dere lager web-en for? Er det for "å ha et nettsted" eller er det for å tilfredstille brukerne? Jeg håper det siste. Vel, vel.

Mine kommentarer:
1. For å ta den mest grunnleggende først. Det er viktig at dere tenker på hvem som er brukerne. Er det de som kjenner merkene fra før og bare skal sjekke pris på en "VTL ett-eller-annet" eller er det brukere som trenger forklaringer og "generell kjøpshjelp"? For brukerne av første gruppe tror jeg sidene deres fungerer greit, om enn ikke optimalt (som bl.a. snickers og Parelius er inne på). For brukere av kategori 2 tror jeg sidene er for innfløkte og bærer for mye preg av teknisk produktinformasjon. En løsning på dette er å definere noen mål som dere ønsker å oppnå med nettsidene. Dette trenger nemlig ikke å være "la brukeren effektivt finne prisen på en VTL ett-eller-annet"... Et stikkord her: Hi-Fi i dag handler om å selge opplevelser... Men det er også viktig å ikke kaste ungen ut med badevannet - det er flere brukergrupper som skal tilfredsstilles samtidig.

2. Design og layout. Jeg synes sidene virker lite innbydende. Beklager, men det er første reaksjon. Små bilder av produktene, litt kjedelige farger som underbygger følelsen av at dere ikke ønsker å glede leseren men bare presentere akkurat så mye som dere må.

Når dette er sagt så er dere milevis bedre enn mange andre hi-fi butikker i Norge på web! Men dette bør ikke være noen sovepute.

Mvh
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Veldig bra innlegg toref! Du fikk sagt det meste av det inntrykket mange antageligvis sitter med. Og jeg er helt enig med du.
Og hva grunnen er til at de bare fyller v side av siden kan man også lure på. I hvert fall er det slik på min skjerm her. Større bilder av produktene også, hadde virkelig gjort seg. Nå ser man knapt hvordan de ser ut. Eller er det jeg som begynner å bli gammel og har dårlig syn?
Nå skal det sies at Innehaver av Hifistasjonen virker som en Grepa kar, så han tar sikkert dette positivt til seg, selv om han kanskje ikke er enig i alt ;)

mvh
Lars
 
N

nb

Gjest
Det første først: Sidene deres gir inntrykk som er langt over "normen" i denne bransjen i Norge.

Enig i at bildene er litt små, men det ser ut til at det går an å få større bilder om man går inn på det enkelte produkt - flott! Fargevalg og slikt ikke helt etter min smak, men det gjør ikke meg personlig noe, viktigste er at det er noe informativt på sidene.

Ellers ville jeg som tekt tenkt litt rundt hvem er det vi ønsker å henvende oss til med sidene? Hva med en kategori hvor du/dere anbefaler ferdige "pakker" i ulike prisklasser, f.eks under 5k, under 10k, under 20k, under 50k eller whatever deres erfaring tilsier er de vanligste prisgruppene kundene deres finnes i. I disse internett- og internasjonale tider er det kanskje ikke så lett å konkurrere på pris alltid, da kan en forhandlers lange erfaring og ekspertise være nyttig for kundene for å få mest mulig lytteglde for en gitt mengde penger.

Også viktig at sidene blir vedlikeholdt slik at de til enhver tid er noenlunde oppdaterte - det er ofte der det skorter på mange nettsteder. "Content management" som det heter på utenladsk er ofte vanskeligere enn det å lage sidene i utgangspunktet.

Stå på!

Og ja, innehaver av sjappa er en grepa kar - meget gode erfaringer på den lille kontakten jeg har hatt med HiFi-stasjonen (Benz PU-kjøp og god assistanse da jeg var så uheldig å knekke cantileveren)
 
Topp Bunn