Nye vinylplater med god lydkvalitet! Albumbilder...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har handlet en del 8-10 plater fra Music on Vinyl labelen fra platekompaniet i det siste. Synes de låter utmerket. Er ny til formatet, men liker bedre de platene enn cd og streaming i vertfall.
     

    dormouse

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2017
    Innlegg
    33
    Antall liker
    12
    En funky klassiker. Dette eksemplaret et en nyere re-issue, ukjent år (early 2000s). Hadde ikke store forhåpninger mht lydkvalitet, men platen sparker rumpe. En utrolig dybde på Woman Of The Ghetto. Ging ga ga ga gang gang ging ga ging ga.... Hvis noen kommer over en audiofil utgivelse en gang, så tips meg.

    Forresten: En tråd som dette er essensiell, men det burde være en ren vinyl-tråd her som ikke er begrenset til "nye" utgivelser.

    Marlena Shaw: The Spice of Life
    shaw.jpg

    Original release: 1969
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Vis vedlegget 441461
    Bra lyd på Cornell-boksen til Grateful Dead. Kvalitetspressing av Chris Bellman.
    Har du noe inntrykk av hvordan denne låter sammenliggnet med Dick's Picks-serien? Da vinyl-utgivlsene av DP begynte å komme, hadde jeg et mål om å kjøpe alt, men etter Vol. 5 var det åpenbart at det ville komme så mye GD på vinyl at jeg ble nødt til å begrense meg til de største høydepunktene -- og fortrinnsvis 1973-1980.

    DP vol. 1-5 synes jeg låter veldig bra, men det er nesten litt irriterende at at vol. 1 er mastret fra CD, da de, så vidt jeg husker å ha lest, rotet bort master-tapen etter at CD-versjonen ble gitt ut i 1993. Surrehuer....
    Har ikke hørt andre utgivelser av Cornell dessverre.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Erfaringar med Gillian Welch-albumet som kom på vinyl nylig?
     

    CopaCabana

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Innlegg
    91
    Antall liker
    52
    Sted
    Bergen
    Jeg har originalutgivelsen av denne platen. Talk Talk - The Colour of Spring. Får virkelig mitt beskjedne anlegg til å skinne! Platen kan kjøpes på platekompaniet eller på ebay eller discogs for en billig penge - anbefales!
    913Xbj6JOyL._SL1401_.jpg
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Kjøpte Flat, Baroque and Berserk med Roy Harper. Overraskende bra lyd på denne repressen fra Science Friction (SPLP 003) fra 2016.

    IMG_6169.jpg
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    En funky klassiker. Dette eksemplaret et en nyere re-issue, ukjent år (early 2000s). Hadde ikke store forhåpninger mht lydkvalitet, men platen sparker rumpe. En utrolig dybde på Woman Of The Ghetto. Ging ga ga ga gang gang ging ga ging ga.... Hvis noen kommer over en audiofil utgivelse en gang, så tips meg.

    Forresten: En tråd som dette er essensiell, men det burde være en ren vinyl-tråd her som ikke er begrenset til "nye" utgivelser.

    Marlena Shaw: The Spice of Life
    Vis vedlegget 451917
    Original release: 1969
    Gitt ut i to omganger på Japan press LP :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    UDSACD2159-2.jpg

    Denne kom i repress på MoFi i juni i år.
    Beste versjon jeg har hørt, og så bra musikk er sjelden nå til dags.:)
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Veldig fornøyd med denne Otis Redding boksen fra Rhino. 7 første utgivelsene til Otis i mono. Ingen booklet eller fancy tilleggsmateriale, det skulle bare mangle når prisen er ca 100 kr per skive.

    Bare god lyd og fantastisk låtmateriale og fremførelse av soulkongen!

    IMG_3598.jpg
     

    foo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.06.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    17
    Jeg har et par anbefalinger på vinyl, og jeg tolker oppdraget slik at det ikke kun skal være enestående lydkva.itet, men også enestående musikk.

    Så her er noen anbefalinger som tilfredsstiller begge krav 100%:

    Talk Talk - Spirit of Eden. 80-tallets suverent beste plate. En Skrekkfilm, en uhygge, gråt, latter, glede, gåsehud over hele kroppen, ikke bare 80-tallets beste plate, men kanskje den beste platen noensinne, og best i den engelske originalversjonen som i disse dager passerer 1000 kroner hos Discogs, dessverre, men KJØP før den for alvor oppdages!

    talk.jpg


    En snutt her: https://www.youtube.com/watch?v=ofvuqZGjS14

    Så har vi Bob Dylan.

    En mann med et helt hav av fantastiske plater bak seg, men med noen få skjulte skatter. Etter mitt syn er Hans egentitulerte plate "Dylan" en av hans skjulte skatter hvor han spiler standardlåter og låter fra andre artister. Den plata har kommet i en enorm mengde forskjellige trykk i alle klodens tenkelige land, og enkelte av disse versjonene er MYE bedre enn andre, men får du tak i en relativt tidlig europeisk eller amerikansk versjon, så er sjansen stor for at kvaliteten er brukbar. Men jeg har hørt litt forskjellig, så lytt før man kjøper er mitt råd.

    dylan.jpg


    Men nydelig plate som nesten har blitt utvisket som en viktig plate fra Dylans diskografi, men med utrolige versjoner av sanger som Mr Bojangles, osv.

    Utgivelsen av plata ble skjemmet av diverse krangling om rettigheter mellom BOB og plateselskapet, men det hindrer ikke plata å være et gullfunn på alle mulige måter.

    Den er et soleklart mesterverk.
     
    Sist redigert:

    SvendReidar

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2018
    Innlegg
    38
    Antall liker
    48
    Sted
    Larvik
    Tusen takk. Talk Talk . En vann vittig flott gruppe. Har nå sittet i 4 timer og hørt og blir ikke lei. Tusen takk
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Savner å se noen virkelig gode eksempler på topp innspillinger av klassisk musikk. Eller er det fortsatt Decca og Telarc som gjelder....?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Begge disse av Susanna and the Magical Orchestra holder mål.
    DSC02307.jpg


    Melody Mountain og Go Dig My Grave
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ OBS - Generelt innlegg i tråden.
    Ikke klassisk det her, om du antok at det var direkte svar på ditt spm i innlegg #218:)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Anbefaler å sjekke ut Intervention Records som driver med reutgivelser.

    Har bl.a. reutgitt Judee Sill, Flying Burrito Brothers, Marshall Crenshaw, Joe Jackson og Matthew Sweet. Jeg har en plate derfra (Matthew Sweet - Altered Beast) som er noe av det best jeg har hørt. Nydelig gatefold-cover også.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Vokalopptak blir neppe særlig bedre enn på denne DUETS med Rob Wasserman.
    Gitaren er gjengitt med usedvanlig punch og nerve på sporet med Lou Reed.

     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Den nye pressingen av Hjernen Er Alene med deLillos har bra lyd (har ikke originalen fra 89 å sammenligne med)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den nye pressingen av Hjernen Er Alene med deLillos har bra lyd (har ikke originalen fra 89 å sammenligne med)
    Lover godt, for den ble med hjem fra Big Dipper i dag.
    Logget den inn på Discogs uten egentlig å forvente å finne den der allerede, men jammen var det ikke en Goggen-fyr som hadde lagt den inn ! :)

    Mye av min musikalske ungdom ligger i den skiva. I grunn alle de tre første deLillos-skivene. Så dem 30-40 ganger live de årene og var fan før Suser kom ut.
    Husker godt første konserten etter at Hjernen ble sluppet. Sardines var starten på Hjernen...turneen. Bandet stilte i 60-talls dresser og vannkjemmet hår. Og spilte en kanon versjon av Hjernen som første låt foran stinn brakke.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Da må jeg få melde at Goggen har rett, for det låter fett, mange takk !
     
    • Liker
    Reaksjoner: t.h

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Den nye pressingen av Hjernen Er Alene med deLillos har bra lyd (har ikke originalen fra 89 å sammenligne med)
    Lover godt, for den ble med hjem fra Big Dipper i dag.
    Logget den inn på Discogs uten egentlig å forvente å finne den der allerede, men jammen var det ikke en Goggen-fyr som hadde lagt den inn ! :)

    Mye av min musikalske ungdom ligger i den skiva. I grunn alle de tre første deLillos-skivene. Så dem 30-40 ganger live de årene og var fan før Suser kom ut.
    Husker godt første konserten etter at Hjernen ble sluppet. Sardines var starten på Hjernen...turneen. Bandet stilte i 60-talls dresser og vannkjemmet hår. Og spilte en kanon versjon av Hjernen som første låt foran stinn brakke.
    Hehe! Første platen jeg har lagt inn. Burde nok lagt inn mer info og (bedre) bilder :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn