nye Solveig Slettahjell

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

er nettopp kommet hjem med Solveig Slettahjell's "domestic songs" i baklomma.den triller nå i cd-spilleren.førsteinntrykket er bra.regner med at en del forumet's deltagere kommer til å anskaffe denne.hadde vært hyggelig og høre hva dere synes.hennes forrige "good rain" ble litt kjedelig etter min mening.

"domestic songs"

mvh. s,

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
De første platene hennes hadde "klasse". Dvs de ble kjedeligere etterhvert og den siste, Good Rain, var utrolig platt og kjedelig. Hadde håpet at den nye var bedre, men denne kjøper jeg garantert ikke "uhørt". Har den mot formodning tatt seg opp er den velkommen i CD samlinga.

Hva slags "inntrykk" har du annet en bra? Er det i samme sjangeren som de første, mer variert etc....legggjerne inn litt mer utdypende lytteerfaring... :)

Mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei igjen !

ja var vel litt for kjapp ute med dette emne.etter noen gjennom-lyttinger føler jeg at hun har gitt ut et bedre album enn "good rain",men kommer ikke opp til "pixiedust"-nivå'et.arrangementene er noe enklere og hun står mer alene i lydbildet.mye piano og klokkespill.mener å høre en Tom Waits-coverlåt her.

mulig jeg kommer med en 'second opinion' senere.

mvh. s,

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Var å kjøpte den selv i dag....får høre i kveld.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.484
Torget vurderinger
11
Satte akkurat på "Good Rain", og for en skuffelse! Den har en bra teknisk opptak men IDIOTEN som har mastret CDen har ødelagt den fullstendig!!!!!!!!!!!!
Den er jo like høyt innspillt som det verste som gis ut av pop/rap!! Fyfaen at det går an!
Har ikke artistene hørsel???? Hadde jeg vert artist så hadde jeg nektet plateselskapet å utgi denne og saksøkt IDIOTEN som har mastret!!
Skulle likt å se kurvene på denne CDen for å se kompresjonen den er utsatt for!!

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.733
Torget vurderinger
1
Jeg liker SILVER. Den er spennende musikalsk og har til dels veldig bra lyd. Den hentes fram i ny og ne.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
siden denne tråden ble startet har jo Slettahjell kommet med albumet 'tarpan seasons'.ganske pussig lydbilde på denne også,men musikalsk lite å utsette på.hun beveger seg av og til litt i Tom Waits-aktig landskap virker det som.

mvh. s,

Topp Bunn