Nye ski!

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.065
Sted
Holmestrand
Erland skrev:
I helgen var de lokale forholdene som skapt for mine nye ski.

Hardpakket is/snø og stedvis skikkelig isete.

Da kommer Völkl Allstar Supersport Allstar Titan til sin rett.

For noen ski :eek:

Kan nesten ikke huske sist jeg hadde det så gøy på ski!
Hvor kjørte du?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
xerxes skrev:
Erland skrev:
I helgen var de lokale forholdene som skapt for mine nye ski.

Hardpakket is/snø og stedvis skikkelig isete.

Da kommer Völkl Allstar Supersport Allstar Titan til sin rett.

For noen ski :eek:

Kan nesten ikke huske sist jeg hadde det så gøy på ski!
Hvor kjørte du?
Svarstad i Vestfold

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hmm... er bare jeg som har gått motsatt vei denne vinteren!?

Ca 6 par alpinski liggger i boden (fra brede til smale og fra fast hel til nesten løs hel).
Har bare fått luftet det ene paret 3 små formiddager i den lokale bakken. Ikke det helt store sammenlignet med ski hver helg/lengre turer nedover europa tidligere år. :-[ (Endringen skyldes at det er en smårolling på vei om kort tid, morro det også! ;D)

Om jeg ser positivt på det så har jo kontantstrømmen snudd fra å gå til mye reising/ski til nye duppeditter som avgir lyd! Også mer tid til å lytte til "duppedittene", kan vel si at jeg er ny-frelst på dette området! :D

Hmm... når jeg leser det jeg skriver så er det vel bare et lite melankolsk sukk og stort savn etter å komme meg på ski igjen! Får sette på en plate i stereo'en i og nyte livet i go'stolen litt til.. ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Terka skrev:
Hmm... er bare jeg som har gått motsatt vei denne vinteren!?

Ca 6 par alpinski liggger i boden (fra brede til smale og fra fast hel til nesten løs hel).
Har bare fått luftet det ene paret 3 små formiddager i den lokale bakken. Ikke det helt store sammenlignet med ski hver helg/lengre turer nedover europa tidligere år. :-[ (Endringen skyldes at det er en smårolling på vei om kort tid, morro det også! ;D)

Om jeg ser positivt på det så har jo kontantstrømmen snudd fra å gå til mye reising/ski til nye duppeditter som avgir lyd! Også mer tid til å lytte til "duppedittene", kan vel si at jeg er ny-frelst på dette området! :D

Hmm... når jeg leser det jeg skriver så er det vel bare et lite melankolsk sukk og stort savn etter å komme meg på ski igjen! Får sette på en plate i stereo'en i og nyte livet i go'stolen litt til.. ;D
Et velmenende råd;

Når smårollingen blir i stand til å stå på beina, introduser skiglede så fort som mulig. Ja, det er et pes i begynnelsen, men jo tidligere du kommer i gang, jo raskere vil tassen klare seg selv. Det går noen år, som man bare må sette av til å få barna i gang. Det får man igjen for etterpå!

Gleden ved å kunne ha det gøy på ski med barna er flott!

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Erlend, støtter rådet ditt fullt ut!

Samboeren tok heisen alene når hun var 3 år gammel. (Svigers har bilder og video av det! ;D)
Når begge foreldrene har fjell og friluft som interesse så blir det nok mye aktiviteter utendørs med "mini" etterhvert ja. Frykter ikke for det. Men det må også skje på barnets premisser, har sett flere som har peset barn i vei når barna ikke opplever det som noe positivt. (Har også venner som har vært noen måneder i Brasil og kitet med små barn. Andre skal på 3 måneders permisjon i alpene med små barn. Det meste går. og blir som regel en positiv opplevelse for alle parter, så lenge barnet har full prioritet og fokus!)

Har nok mest vært hjemme (av egen fri vilje) da samboeren har vært sykemeldt stort sett hele tiden under graviditeten. (Hun sender meg på fjellet om kort tid. Sikkert fordi hun gjerne skulle kjørt litt ski selv.. ;))

Mener det også positivt når jeg har mer tid til å "leke med lyd", og videre tid til div annet oppgradering/oppussing hjemme som jeg tidligere aldri fikk gjordt i vinterhalvåret pga at jeg alltid reiste bort i helgene. Egentlig en vinn-vinn situasjon.

Gleder meg stort til mini ankommer vår verden! Han har allerede fått sine doser med allt fra hiphop til klassisk musikk! ;D

Til alle dere andre i tråden, beklager avsporingen fra skipraten her! En gang skiavhengig - alltid skiavhengig. Var nok abstinensene som tok overhånd i forrige innlegg!

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.065
Sted
Holmestrand
Erland har helt rett.
Barn gir faktisk nye dimesjoner til allerede spennende ting, som f eks ski. I tillegg får vi justert egoet litt, slik at vi faktisk finner det meningsfylt å gjøre noe mest for andres skyld. Har tauet på barn i 20 år. I skogen, ved sjøen, dans, turn, orientering og selvsagt ski. Nå driver vår eldste datter å pusser opp leilighet sammen med sin samboer, så der er det også litt å gjøre.
Samtidig ser vi som foreldre at at vi får mere tid vi kan bruke på oss selv igjen. Reise med mor. Mer tid i skalombakken. Nytt anlegg etc etc. Når jeg dundrer ned bakken på mine nye ski gliser jeg så toppen nesten faller av. Likvel er den tida som er nedlagt plogende med en liten mellom beina like viktig for meg.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Feil sesong og kanskje feil fora, men likevel........

Völkl har sluppet "2009 RaceTiger GS WorldCup" i butikkene i mellomeuropa, og jeg er litt dårlig.

Allstar Titanium som passet utmerket til kosekjøring her hjemme, ble nærvøse og masete i lange harde bratter i Bormio. De gamle beina ble veldig møre. De må nok noe mer Race-preget til før neste sesong ;)

måtte bare si det.......

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.065
Sted
Holmestrand
Det var kanskje det jeg ble mest overrasket over med mine TigerShark. De gikk godt på raske småsvinger, men flyter også stablit og fint på langsvingen. Et par nedoverski får holde for meg.

...ikke det at jeg ikke har lyst eller forstår deg....

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Klarte ikke å la være når "min mann" i Tyskland sendte meg en melding om at han hadde et par Völkl RaceTiger GS(R)[Word Cup modell m FIS nummer] som han hadde fått tak i på racing avdelingen til Völkl.
Selvfølgelig med tilhørende race interface-plate og Marker Comp Racing bindinger.

I helgen testet jeg dem for første gang på Gol og Hemsedal.

La meg for alle erfarne alpinister med mer enn middels trening understreke:

Dette er det absolutt råeste jeg noensinne har hatt under beina! Jeg mente (og mener vel fortsatt) mine 2 år gamle Volkl Supersport Allstar Titanium er meget gode ski, men med unntak av kort-svinger (RaceTiger GS er jo storslalomski) er RaceTiger fullstendig overlegne.
Skiene er dønn stabile på alle underlag, og slipper ikke svingkurven en eneste millimeter. Vibrasjon er nærmest ikke-eksisterende.
Man kan si det så enkelt at "tør du - så leverer skiene".

En kamerat prøvde skiene en tur. Han sitter nå å tråler nettet etter slike ski.

Anbefales på det sterkeste!

Vedlegg

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Fått laget meg customski hos Praxis i Truckee ;)

Vedlegg

Topp Bunn