Nye serie fra Cambridge - 851 integrert og cd-spiller

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
What Hi-Fi kan melde om ny serie fra Cambridge. De har en lei tendens til å smøre produktlansering ut over hele året.

Den mest spennende er kanskje cd-spilleren med plenty digitale innganger inkluder asynkron 24/96 USB (uten driver) og 24/192 med driver fra Cambridge, i tillegg til AES/EBU og s/pdif og toslink.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Utrolig tøft! Jeg har ventet en stund på at Cambridge skal komme med noe nytt, og da gjerne litt oppe i prisklassene rundt 840 serien i kvalitet. Disse komponentene oser jo kvalitet og eksklusivitet.

Har du noe specs på forsterkeren? Hvor kraftig blir den? Pris sånn ca hos Hifiklubben? Når kommer den i handelen? Mange spørsmål, men slik blir det når du slipper gode nyheter :)

Edit: fant noen svar i artikkelen hos What hifi. Forsterkeren blir på 120 watt pr kanal, noe som var forventet. Skulle gjerne sett at Cambridge matet den med enda litt mer krefter, men men.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg antar (men ikke mer enn det) at prisen vil ligge der den lå for 840-serien før prisreduksjonen, altså omtrent 12.000 per enhet. Omtrent en direkte oversettelse av prisen fra England.

Jeg ser frem til pre/effekt - som antakeligvis vil komme. Denne vil vel ha 200w antar jeg. Utover det ser jeg heller at de markedsfører det som en 120w med moderate målinger enn hva mange andre gjør.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
Jeg antar (men ikke mer enn det) at prisen vil ligge der den lå for 840-serien før prisreduksjonen, altså omtrent 12.000 per enhet. Omtrent en direkte oversettelse av prisen fra England.

Jeg ser frem til pre/effekt - som antakeligvis vil komme. Denne vil vel ha 200w antar jeg. Utover det ser jeg heller at de markedsfører det som en 120w med moderate målinger enn hva mange andre gjør.
Enig, Pre og effekt blir også veldig spennende. Selvom et slikt sett nok er uaktuelt for meg foreløpig grunnet økonomi. 12 lapper for den integrerte derimot, er overkommelig på sikt. Også bli veldig interessant å se når anmeldelser begynner å komme på denne, og hvorvidt de har greid å forbedre 840A v2 ytterligere. Den vant jo som kjent eisa prisen, samt fått store lovord overalt hvor man snur seg. Derfor er jeg spent på om Cambridge greier å fortsette den svært gode trenden de er inne i.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
De mener i alle fall selv at det er den best-låtende forsterkeren de har laget. Noe annet ville ikke vært en markedsavdeling verdig ved lansering av ny toppmodell.

Den gamle pre/effekt-komboen var veldig god og veldig mye for pengene i mine ører. Jeg jobbet på HFK tidligere og vi lekte oss litt med den kombinasjonen - også med to stykk effekt, bi-ampet på 802 Diamond fra B&W blant annet. Stram og kontant bass, men kanskje ikke det mest oppløste oppover.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
Stemmer, jeg har også hørt mange har skrytt uhemmet av det "gamle" pre/effekttrinnet. Så det er antagelig fortjent, ingen røyk uten ild osv ;D

Når det er sagt så lurer jeg på om det blir noen oppgradering for min del om jeg kjøper den nye integrerte til Cambridge, da jeg har Marantz PM15S1 fra før av som jeg syns låter meget bra og som er en av de vakreste forsterkerne jeg har sett utseendemessig.

Hva tror du om det? _Hvor_ god blir den nye Cambridgen lydmessig sammenlignet med andre integrerte i den prisklassen?

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Kommer an på høyttalerne det skal matches med. Personlig synes jeg Cambridge er flinke til å gi mye for pengene, og jeg antar det ligger som bakteppe for denne serien også.

Inntil det kommer noen tester - eller jeg mot formodning skulle få anledning til å lytte på den nye serien - så er det vanskelig å si, men jeg regner med at det blir et bra alternativ i sin prisklasse.

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
Kommer an på høyttalerne det skal matches med. Personlig synes jeg Cambridge er flinke til å gi mye for pengene, og jeg antar det ligger som bakteppe for denne serien også.

Inntil det kommer noen tester - eller jeg mot formodning skulle få anledning til å lytte på den nye serien - så er det vanskelig å si, men jeg regner med at det blir et bra alternativ i sin prisklasse.

Skal matches med B&W CM7 :) Hørte på Cambridge 840A v2 på CM7 hos hifiklubben i Oslo for en tid tilbake før jeg kjøpte mine eksemplarer, og det låt iallfall helt kanon. Så det frister utrolig å gå for Cambridge elektronikk, men får som du sier vente til det kommer noen tester og mer utfyllende info på pris, ytelser osv.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
tore_v1 skrev:

Enig i at Cambridge har vært veldig gode på å gi mye for pengene. Det er ikke dermed sagt at de lykkes med produkter i prisklassen 20000,- pr komponent. De skal ut i en litt annen konkurranse. Ta cd-spilleren som blir en åpenbar konkurrent til feks Marantz KI Pearl, en meget god spiller!

Jeg husker godt NAD, som på det tidspunktet var kjent for det samme som Cambridge, da de lanserte Silverline-produktene med brask og bram og skapte store forventninger. Det viste seg å være helt ordinær kvalitet i forhold til alternativene.

Det blir uansett spennende med disse nye produktene var Cambridge, for meg er spilleren veldig interessant, da den både har USB-inngang og volumkontroll. Egentlig er vel dette nærmest en DAC/dgital preamp med mulighet for å spille av cd :)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Stemmer, Larkla - og jeg mente ikke at suksessen i de lavere prisklasser fordrer suksess i denne prisklassen (altså rundt 12k-13k - ikke 20k). Konkurrentene er mange - og mange av de er også minst like interessante, men kombinasjonen av drivverk, dac med flere innganger, og volumkontroll for et rent digitalt anlegg er god og virker gjennomtenkt. Hadde de slengt på en analog inngang hadde denne for mange blitt alt de trengte før effektforsterkeren.

Jeg kjenner ikke Silverline, men de har lykkes med M-serien vil jeg påstå.

Topp Bunn