Nye kit fra Dynabel

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Tre nye høyttalerkit på Dynabel i dag, de skal visst vises i Horten.

Drivere fra SB Acoustic, hvordan ligger de på kvalitetsskalaen?

Er det flere som synes det nye oppsettet på webshopen er tungvin? Savner å kunne velge merke.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
el_mariachi skrev:
Er det flere som synes det nye oppsettet på webshopen er tungvin? Savner å kunne velge merke.
Absolutt et tilbakeskritt i mine øyne.

Frode
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.485
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Webshopen er blitt håpløs. I tillegg mindre varer slik jeg opplever det.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Helt enig , et stort tilbakeskritt i mine øyne også.
Har faktisk anbefalt den gamle siden tidligere til folk som skulle begynne med webshop.
Mvh Jan I
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jeg har kun positive erfaringer med å prate og handle med Dynabel, men når det gjelder webshopen så var vel ikke den gamle layouten noe å strekke seg etter heller...
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Den nye webshoppen suger, men over til de nye kitene: Hva tror dere? 8" og den mye omtalte wavwguidediskanten til seas i kompakt 2-veis.


Fire tusen paret uten kabinett. Det er mye snacks for penga, men jeg sitter og funderer på om den bestykningen vil gi litt ugjevn spredning, eller tenker jeg helt feil?

Mvh
Sniff

Edit: Etter en nærmere titt på databladene ser det ut til at dette kan være en god match. Disse må jeg låne ørene til. Synd jeg ikke kommer meg til Horten
 

Vedlegg

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Disse har jeg stor tro på! ;D
En bestykning jeg har planlagt og laget kassetegninger til selv, men som selvfølgelig aldri kom lenger enn til "tegnebrettet".

Bare noen kommer opp med et bakladet horn-kabinett til denne bestykningen nå, så blir enda flere her på sentralen begeistret! ;)
 

sand19

Medlem
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
41
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
jeg er hvertfall fornøyd med dynabel å att det skjer ting der igjen. tror nok dette er bare starten, tror også det komme flere kit snart.
jeg har bygget dynabel impuls som en 2.5 veis. kommer nok snart i webben den også. spilt på disse siden mai. utrolig fornøyd med disse stort lydbilde og nok med trykk. er jo i gang med å bygge en senter snart også. venter bare på litt mdf.
så til denne prisen for dynabel impuls 2.5 til under 10k ferdig bygd er billig.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
norcad skrev:
Bare noen kommer opp med et bakladet horn-kabinett til denne bestykningen nå, så blir enda flere her på sentralen begeistret! ;)
Pussig at du nevner det. Det er på tegnebrettet...

@All: Den nye webshoppen (som heldigvis ikke jeg har sørget for ;D) har blitt så oversiktlig at man ikke finner fram... ???
All input på dette området er velkomment. Send PM ;)

Edit: Problemet med shoppen har nettopp vært at det sorteres på merkenavn. Hvem vet at Supra er en kabel og ikke en skiftenøkkel? Vi har fulgt alle tilbakemeldingene fra våre kunder og bestemt å kategorisere innholdet annerledes. Vi er ikke helt ferdige ennå, og samtidig må jeg også si at de som har saumfart våre sider flere ganger dagelig i 10 år, nok ser forvirringen med ny look. Vi håper å kunne treffe litt bedre denne gangen, men nye ting er alltid forvirrende. Jeg selv har banna den nye shoppen opp og ned i mente, men har "lært" å bruke den på en litt mer intiutiv måte. Mørket har lagt seg, og lyset atter gjenoppstått :)

Vidar
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
HVa med å flytte denne til bransjetråden så vi kan få litt insideinfo her om utvikling, planer, tanker og annet sladder. PLukket av en eller annen grunn opp at low-Q hadde begynt i Dynabel for en tid tilbake, Veldig artig at vi har en mann derfra på forumet!

Vr. nettbutikken: Den gamle var veldig lett å finne frem på. Den nye er ulogisk og funker bare viss du søker på produktnavn, men da må du vite hva du ville ha. Den gamle var jo helt nydelig å "vindusshoppe" i! Et annet tips, som sikkert tar litt arbeid: Få direkte linker fra enkeltelemters side hos dere til produsentens datablad! Det hadde vært snacks

Hva forresten med et to veis monitor kit basert på de nye hypex-forsterkerne med digitalt filter?

Mvh
Sniff
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Sniff skrev:
HVa med å flytte denne til bransjetråden så vi kan få litt insideinfo her om utvikling, planer, tanker og annet sladder. PLukket av en eller annen grunn opp at low-Q hadde begynt i Dynabel for en tid tilbake, Veldig artig at vi har en mann derfra på forumet!

Vr. nettbutikken: Den gamle var veldig lett å finne frem på. Den nye er ulogisk og funker bare viss du søker på produktnavn, men da må du vite hva du ville ha. Den gamle var jo helt nydelig å "vindusshoppe" i! Et annet tips, som sikkert tar litt arbeid: Få direkte linker fra enkeltelemters side hos dere til produsentens datablad! Det hadde vært snacks

Hva forresten med et to veis monitor kit basert på de nye hypex-forsterkerne med digitalt filter?

Mvh
Sniff
Jeg føler på en eller annen måte at jeg har funnet mitt equilibrium i den nye jobben. Her er det for min del 17.mai, bursdag, god jul og godt nytt år hver dag ;D.
Vedr. webshoppen, så er det som nevnt gjort et forsøk på å kategorisere produktene. Trykker du på "Selvbygg - høyttalerelementer" så slipper du å bla deg ut og inn av flere vinduer for å f.eks sammenligne SEAS og ScanSpeak. Vi bruker Mamut, og den har nokså store begrensninger i design. Sånn sett er vår nye look det beste kompromiss mellom brukervennlighet og begrensninger.
Jeg har lagt ut direktelink til produsentens datablad på alle SEAS, og TB, men det gjenstår en jobb med de øvrige elementene. Det ligger forresten en liten ressursbegrensning som hindrer effektiv oppdatering av sidene våre, men det kommer sakte men sikkert :)

Angående nye kits, ønsker jeg å ha en litt lav profil mtp. design. Når vi begynner med et nytt kommersiellt produkt, vil det kontinuerlig oppstå endringer inntil vi føler at vi er i mål. Derfor tror jeg ikke det er rasjonellt å legge ut alt for mye "beta" design ut på nettet. Mulig det strider mot forumets regler også (?)

Vidar
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.485
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er bare det at du skal sende en henvendelse til Høvdingen om at du er bransjemann og skal "merkes". Står klart og tydelig i regelverket.

11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Alle bransjeaktører skal oppgi navn på virksomhet de tilhører ved at det står følgende: "jeg representerer..........". Det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller merker i signaturen.
"Loven er lik for alle :) "

Står jo endel om diy forumet også for bransjemenn.
13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
bambadoo skrev:
Er bare det at du skal sende en henvendelse til Høvdingen om at du er bransjemann og skal "merkes". Står klart og tydelig i regelverket.

11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Alle bransjeaktører skal oppgi navn på virksomhet de tilhører ved at det står følgende: "jeg representerer..........". Det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller merker i signaturen.
"Loven er lik for alle :) "

Står jo endel om diy forumet også for bransjemenn.
13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.
Jeg har sendt Høvdingen PM om dette to ganger tidligere, men ingenting skjer. Jeg har altså ytret ønske om å få "bransje-stempel", men til tross for dette er det ingen som har endret statusen min. Kanskje du kan hjelpe?

Vidar
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.485
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe - har nok ikke mulighet til det. Mulig han har litt "fri"?
 
Topp Bunn