Nye HT kabler

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Sugen på å prøve noe nytt igjen...
Ser på følgende kabler:

Synergistics ref
Cardas golden ref
Nirvana SX
Stereovox ref

Har sølvkabler idag og er godt fornøyd med signaturen. De låter nesten som Kimber Select 3038, med ørlite mindre fundament.

Er ute etter mye av den samme signaturen, men ønsker noe mer fundament, samt størrelse på lydbildet.

Tips og råd??
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Cundis skrev:
Hva slags prisklasse kunne du tenke deg?
Kan ikke si at pris er irrelevant, men er vel opptatt av å få mest mulig for pengene og et sett kabler som rettferdiggjør resten av oppsettet...

Kan godt kjøpe brukt og er vel ikke lysten på å gi mer enn 10-15000.............Kommer helt an på match.
 
O

om.s

Gjest
yasman skrev:
Sugen på å prøve noe nytt igjen...
Ser på følgende kabler:

Synergistics ref
Cardas golden ref
Nirvana SX
Stereovox ref

Har sølvkabler idag og er godt fornøyd med signaturen. De låter nesten som Kimber Select 3038, med ørlite mindre fundament.

Er ute etter mye av den samme signaturen, men ønsker noe mer fundament, samt størrelse på lydbildet.

Tips og råd??
Det er vanskelig å anbefale noe sånn "rett ut av lufta", men Cardas Golden Reference er en meget god kabel som man kan leve lenge med, dvs den er nok ikke siste ordet for alle på alle parametre, men den gir deg en meget god musikalsk formidling, imo selvsagt!...

Prøv selv hjemme før du handler, det bør man i den klassen du her antyder....

mvh
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Jeg kan vel da bidra med mine egne erfaringer i høy prisklasse; Audioquest Dragon og Transparent Ultra XL. Dragon er IMO helt fenomenal i bassen, samt en meget raffinert topp, men Transparent Ultra XL slår Dragon på alle parametre med unntak av bassen. Der er Dragon voldsomt god..! Og at noen påstår at Transparent skal låte for daut skjønner jeg ingenting av. Ihvertfall ikke i denne prisklassen jeg snakker om her. I tillegg har de et veldig bredt, dypt og høyt lydbilde. Ultra XL er vel i tilfelle noe du må kikke etter brukt, nye kosta de nærmere 50 laken for noen år siden..:p Men jeg var så heldig å få de brukt for 8000, så man kan være veldig heldig på et og annet bruktkjøp..! :)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Mine Tara Labs RSC Vector 2 er kjempefine, lette å bøye og man får med både bananer og spader slik at man kan skifte etter hva som passer best for din høyttaler/forsterker.
Jeg kjøpte mine på http://www.thecableco.com/product.php?id=464
Veldig bra service og gode priser.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jeg svoren skeptiker og må ærlig innrømme at jeg ikke hørte noen åpenbaring når jeg byttet ht kabler,
men på mitt annlegg med krell prosessor, parasound effektforsterker og revel høyttalere så er jeg veldig fornøyd med lyden.
Nå er jo ikke jeg den som sitter i timesvis å lytter etter en triangelsolo i høyre hjørne eller noe lignende, men selv den mest komplekse musikk er tydelig definert og det er f.eks lett å få med seg en sang tekst eller ghost notene til mr. Abruzzese.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
wotg skrev:
Jeg svoren skeptiker og må ærlig innrømme at jeg ikke hørte noen åpenbaring når jeg byttet ht kabler,
men på mitt annlegg med krell prosessor, parasound effektforsterker og revel høyttalere så er jeg veldig fornøyd med lyden.
Nå er jo ikke jeg den som sitter i timesvis å lytter etter en triangelsolo i høyre hjørne eller noe lignende, men selv den mest komplekse musikk er tydelig definert og det er f.eks lett å få med seg en sang tekst eller ghost notene til mr. Abruzzese.
Jeg har hørt stoor forskjell på kabler, men jeg er enig i at det ikke er noe poeng å sitte å høre på detaljer; musikken skal bare være engasjerende og morro og behagelig å lytte på... eller musikalsk om du vil...
 

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
374
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
heisan! yasman
har det samme spørsmålt hær å.
vart anbefalt cardas golden ref.
har ikke hørt de enno men jobber med saken.
lykke til!

kjell
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
kizen skrev:
heisan! yasman
har det samme spørsmålt hær å.
vart anbefalt cardas golden ref.
har ikke hørt de enno men jobber med saken.
lykke til!

kjell
Mener å ha lest et sted at du prøvde Valhall?
Hvordan var det?
Hadde selv Heimdall før; meget ryddig og rolig kabel, detaljert og stram, men manglet litt i bassen syntes jeg og kanskje noe musikalitet/dynamikk...
Ellers er nye Valhall for dyre syntes jeg...
Kanskje Tyr er noe?
 
Topp Bunn