Nye hodetelefoner til jul?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Jeg sa ikke noe var rett eller galt. Jeg sa jeg rista det av meg og gikk for toppmodellen. Og som du godt vet så er jeg veldig blitt veldig glad i T1. Og du vet meget godt at Kenny kan være en laus kanon av og til. Jeg vet hva jeg selv liker. Hva han skriver får være opp til han. Problemet mitt er at nettet flommer over med bastante meninger om at t90 er like god som T1 etterpå. Som om det er opplest og vedtatt. Akkurat som at man ikke skal bruke raw files men komprimerte jpeg-filer. For eks Tyll hadde aldri skrevet noe slikt.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    De har vel like godt grunnlag skulle jeg tro. Ser man på hva 'autoriteter' har skrevet finner man god Skullcandy omtale skrevet av en redaktør og Virgo klonen som var i Audio i sin tid som DIY prosjekt er nord-Europas dårligste høyttaler.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Problemet mitt er at nettet flommer over med bastante meninger om at t90 er like god som T1 etterpå. Som om det er opplest og vedtatt.
    Det er vel nærliggende å tro at de fleste som har kommet til frem til den slutningen, har testet begge modellene selv og ikke baserer seg på testen til Rockwell. Det finnes flere tester på nettet hvor T90 og T1 blir sammenlignet.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Problemet mitt er at nettet flommer over med bastante meninger om at t90 er like god som T1 etterpå. Som om det er opplest og vedtatt.
    Det er vel nærliggende å tro at de fleste som har kommet til frem til den slutningen, har testet begge modellene selv og ikke baserer seg på testen til Rockwell. Det finnes flere tester på nettet hvor T90 og T1 blir sammenlignet.
    Nei, det er det ikke nærliggende å tro. ken Rockwell skriver noe og mange tar det han skriver for gospel. Det finnes mange tester ja, til og med en del t90 vs t1. Men ingen andre skriver at t90 er like god som t1, som jeg har lest noen gang. Skrev ikke Rockwell at man ikke måtte ha mer enn 12 bilder på minnekortene til kamera også? Hvertfall ble det en myte som gikk rundt lenge etterpå. Slike folk har masse makt..
    Etter at jeg kjøpte hd700 tok jeg noen runder med meg selv. Jeg syntes at hd700 var en fabelaktig hodetelefon som ikke skilte mye fra hd800, noe som forsåvidt er sant. Men etter en tids testing frem og tilbake måtte jeg begrave oppfatningen. hd800 er kneppet bedre på alt som i sum blir en ganske stor forbedring. Men min bastante påstand etter en liten stunds testing kunne jo blitt kjøp hd700 som er billigere og omtrent like god. Det ville jeg ALDRI skrevet i dag.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fra Beyer T90 Review
    The Beyer Dynamic T90 have a very slightly more bass and slightly more high end than the T1 or DT880. Therefore these T90 are fun for enjoying music, and they are still super accurate and uncolored. The slightly more top and bottom in the T90 are only a dB here or there, only the subtlest extra relative to the others. Which is best depends more on your preferences than anything scientifically measurable.
    ...
    Compared to the Beyer T1
    These 250 Ω T90 have more voltage sensitivity (play louder) than the 600 Ω Beyer T1.
    These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.
    Fra Beyerdynamic T1 Review
    The 250 Ω T90 have more voltage sensitivity due to their lower impedance; in other words, the T90 play louder than the T1 and usually work great from portables. (You'll need a Grado Mini Adapter to plug the T1 into portables.)
    I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other.


    Compared to the beyerdynamic T90
    The beyerdynamic T90, with its lower 250 Ω versus 600 Ω impedance, have more voltage sensitivity, which means they play louder. The T90 sound great plugged directly into portable devices, while with the T1 you'll often want an outboard amplifier for it to play loud enough.
    The T90 have slightly more treble and slightly more bass, which is more fun than the slightly emphasized midrange of the T1. When I say slightly, I mean a dB or a fraction of a dB here or there; these beyerdynamics all sound very similar.
    I also prefer the bass of the T90. The T1 sounds very slightly tubbier to me, while the T90 has just a little bit more and tighter bass on direct comparison — but it's very close between the two.
    With a little more on top and bottom, the T90 is more fun for music enjoyment, while the T1 is more accurate for music creation.

    For musical enjoyment, I prefer the slightly more entertaining sound of the beyerdynamic T90. For creating music (mastering and mixing), these T1 on the other hand will ensure your work will sound great everywhere, as the T1 lack the very slight high end and bass emphasis of the T90.


    For portable devices, get the T90 instead so it will play loudly enough. If you use the T1 with an iPod or other 3.5mm output device, be sure to get a Grado Mini Adapter so it will plug in.
    Never cheat yourself out of the headphones you deserve. They will last you a very, very long time. If you want the T1, get them and you'll never look back. If you really must economize, the T90, DT990 and DT880 are also superb choices. When I have them all here for direct comparisons the differences are small, and if I had only one, I'd not notice. They are all superb; beyerdynamic knows how great headphones should sound and all these models are similarly excellent. Your preference should be guided by the slight differences in tonal balance, not by price. Get what you want.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.
    Hva synes du da ardilla?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Er det, som det ser ut, slik at justering foregår med belteprinsippet?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Blir ikke mer italiensk enn dette! Er de like mørke som nighthawk?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Mente vel egentlig om de var like mørke i diskanten.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Mente vel egentlig om de var like mørke i diskanten.
    Right!
    Får dem i Desember.
    Får jammen ikke håpe de er mørke i diskanten, for da havner de på brukten.
    For meg er bassgjengivelse underordnet diskantgjengivelse, noe jeg opplever er et stadig tilbakevendende problem.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Men hvis de låter som audioquest så kan det være du blir skuffa. Hvertfall i følge de testene jeg har lest.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok - trodde faktisk AQ gikk sin seiersgang rundt omkring. Må visst lese meg opp!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Fra Beyer T90 Review
    The Beyer Dynamic T90 have a very slightly more bass and slightly more high end than the T1 or DT880. Therefore these T90 are fun for enjoying music, and they are still super accurate and uncolored. The slightly more top and bottom in the T90 are only a dB here or there, only the subtlest extra relative to the others. Which is best depends more on your preferences than anything scientifically measurable.
    ...
    Compared to the Beyer T1
    These 250 Ω T90 have more voltage sensitivity (play louder) than the 600 Ω Beyer T1.
    These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.
    Fra Beyerdynamic T1 Review
    The 250 Ω T90 have more voltage sensitivity due to their lower impedance; in other words, the T90 play louder than the T1 and usually work great from portables. (You'll need a Grado Mini Adapter to plug the T1 into portables.)
    I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other.


    Compared to the beyerdynamic T90
    The beyerdynamic T90, with its lower 250 Ω versus 600 Ω impedance, have more voltage sensitivity, which means they play louder. The T90 sound great plugged directly into portable devices, while with the T1 you'll often want an outboard amplifier for it to play loud enough.
    The T90 have slightly more treble and slightly more bass, which is more fun than the slightly emphasized midrange of the T1. When I say slightly, I mean a dB or a fraction of a dB here or there; these beyerdynamics all sound very similar.
    I also prefer the bass of the T90. The T1 sounds very slightly tubbier to me, while the T90 has just a little bit more and tighter bass on direct comparison — but it's very close between the two.
    With a little more on top and bottom, the T90 is more fun for music enjoyment, while the T1 is more accurate for music creation.

    For musical enjoyment, I prefer the slightly more entertaining sound of the beyerdynamic T90. For creating music (mastering and mixing), these T1 on the other hand will ensure your work will sound great everywhere, as the T1 lack the very slight high end and bass emphasis of the T90.


    For portable devices, get the T90 instead so it will play loudly enough. If you use the T1 with an iPod or other 3.5mm output device, be sure to get a Grado Mini Adapter so it will plug in.
    Never cheat yourself out of the headphones you deserve. They will last you a very, very long time. If you want the T1, get them and you'll never look back. If you really must economize, the T90, DT990 and DT880 are also superb choices. When I have them all here for direct comparisons the differences are small, and if I had only one, I'd not notice. They are all superb; beyerdynamic knows how great headphones should sound and all these models are similarly excellent. Your preference should be guided by the slight differences in tonal balance, not by price. Get what you want.
    Svært interessant.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.
    Hva synes du da ardilla?
    Jeg syntes det er vittig at vi sementerer Ken's uttalelser mer jo mer vi prater om hva han har sagt, haha, så du hatt helt rett i at slike bastante uttalelser fra rett person kan skape problemer for oss andre som liker å nyansere (...)

    Ang T90 har jeg faktisk ikke hørt dem. Hvorfor skulle jeg det? T1 låter helt likt!!!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Ken Rockwell understreker også at deler av det han skriver er satire. Så får hver enkelt finne ut hva som er hva.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    hahaha right!! Ingen vits..vi har jo T1 med fancy boks og greier.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ken Rockwell understreker også at deler av det han skriver er satire. Så får hver enkelt finne ut hva som er hva.
    Da er hvertfall testene hans verdiløse.
    About KenRockwell.com
    Apparently the world finds my opinions very useful, but remember, they are the opinions of one man. I have a big sense of humor, and do this site to entertain you (and myself), as well as to inform and to educate. I occasionally weave fiction and satire into my stories to keep them interesting. I love a good hoax. Read The Museum of Hoaxes, or see their site. A hoax, like some of the things I do on this website, is done as a goof simply for the heck of it by overactive minds as a practical joke. Even Ansel Adams kidded around when he was just a pup in the 1920s by selling his photos as "Parmelian Prints." I have the energy and sense of humor of a three-year old, so remember, this is a personal website, and never presented as fact. I enjoy making things up for fun, as does The Onion, and I publish them here — even on this page.
    Jeg oppdager stadig nye sider ved Mr. Rockwell i dag. Må si jeg har litt sansen, faktisk. For en type!
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg var medlem av et forum rundt årtusenskiftet og var temmelig fersk i denne kommunikasjonsformen hvorpå jeg overvar en skikkelig pissekonkurranse mellom to nicks. En av dem var fornuften og kunnskapen selv og den andre var far off (nett-troll). Jeg var forbannet og provosert og skjelte ut vedkommende. Da fikk jeg en PM med teksten 'Dist, du er klar over at A og B er samme person?' Jeg holder bare kommunikasjonen gående!'
    - Tror aldri jeg har vært så flau i hele mitt liv. Jeg var totalt uvitende....

    PS:
    Her inne kan man stole på at folk er skikklige a$$holes. Det er godt å vite hvor man har debattantene, folkens >:D:cool:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    OK, la oss nå ikke gå helt OT her..! :cool:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.016
    Torget vurderinger
    2
    Fra Beyer T90 Review
    The Beyer Dynamic T90 have a very slightly more bass and slightly more high end than the T1 or DT880. Therefore these T90 are fun for enjoying music, and they are still super accurate and uncolored. The slightly more top and bottom in the T90 are only a dB here or there, only the subtlest extra relative to the others. Which is best depends more on your preferences than anything scientifically measurable.
    ...
    Compared to the Beyer T1
    These 250 Ω T90 have more voltage sensitivity (play louder) than the 600 Ω Beyer T1.
    These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.
    Fra Beyerdynamic T1 Review
    The 250 Ω T90 have more voltage sensitivity due to their lower impedance; in other words, the T90 play louder than the T1 and usually work great from portables. (You'll need a Grado Mini Adapter to plug the T1 into portables.)
    I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other.


    Compared to the beyerdynamic T90
    The beyerdynamic T90, with its lower 250 Ω versus 600 Ω impedance, have more voltage sensitivity, which means they play louder. The T90 sound great plugged directly into portable devices, while with the T1 you'll often want an outboard amplifier for it to play loud enough.
    The T90 have slightly more treble and slightly more bass, which is more fun than the slightly emphasized midrange of the T1. When I say slightly, I mean a dB or a fraction of a dB here or there; these beyerdynamics all sound very similar.
    I also prefer the bass of the T90. The T1 sounds very slightly tubbier to me, while the T90 has just a little bit more and tighter bass on direct comparison — but it's very close between the two.
    With a little more on top and bottom, the T90 is more fun for music enjoyment, while the T1 is more accurate for music creation.

    For musical enjoyment, I prefer the slightly more entertaining sound of the beyerdynamic T90. For creating music (mastering and mixing), these T1 on the other hand will ensure your work will sound great everywhere, as the T1 lack the very slight high end and bass emphasis of the T90.


    For portable devices, get the T90 instead so it will play loudly enough. If you use the T1 with an iPod or other 3.5mm output device, be sure to get a Grado Mini Adapter so it will plug in.
    Never cheat yourself out of the headphones you deserve. They will last you a very, very long time. If you want the T1, get them and you'll never look back. If you really must economize, the T90, DT990 and DT880 are also superb choices. When I have them all here for direct comparisons the differences are small, and if I had only one, I'd not notice. They are all superb; beyerdynamic knows how great headphones should sound and all these models are similarly excellent. Your preference should be guided by the slight differences in tonal balance, not by price. Get what you want.
    Svært interessant.
    Det ville ikke overraske meg særlig mye om vi snakker om et kompatibilitetsproblem her, eller, sagt på en annen måte: matching! T1 er såpass høyohmig at mange forsterkere ikke har noe særlig headroom å spille på, det blir dødere enn nødvendig.
    Test et stort antall hodetelefoner med iPod Nano, så vil du finne ut av verdens desidert beste hodetelefoner heter Sennheiser Momentum Over ear. Men det er neppe hele sannheten.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    (for ordens skyld: eier av T1) :)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg skal være veldig forsiktig med å fortelle noen hva som er riktig for dem.
    Selv endte jeg brått og uventet opp med B&W P5 Snorlaus, selv om jeg hadde kikket lenge og vel på Sennheiser Momentum som jeg liker veldig godt. Beyer har også gode kandidater, men de var/er ikke vurdert denne gangen.
    Like vel er jeg veldig fornøyd med B&W P5. De ser ganske tette (støyer ikke for andre. VIKTIG!), forholdsvis kompakte, sitter godt og spiller veldig bra etter min smak.
    Når det gjelder hodetelefon så er det ikke bare lyd, rent praktiske forhold spiller en viktig rolle for meg. Snorlaus og god batterikapasitet er et slike momenter.
    :)
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic T90 ser ut å være årets julegavekandidat. Foretrukket fordi den er lukket.

    beyerdynamic-t90-kopfhoerer-3.jpg


    Hot runner up er Philips Fidelio X2. Åpen konstruksjon, prisvinner.

    X2_00-RTP-global-001.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    What..?

    post-53388-bad-santa-what-the-fuck-no-gif-9u6s.jpg
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    T1770PRO er kanon. Litt varmere lyd enn Beyer generelt, og det gjør ingen tingen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    (Erlendb liker litt lys signatur på sine hodetelefoner, derav pfft tipper jeg)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn