Nye hodetelefoner til jul?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker meg nye hodetelefoner til jul. Sennheiser HD650, eller Phillips Fidelio X2 er så klart favoritter.

    Men hva konkurrerer med disse av typen lukket? Beyerdynamic DT990 Pro eller Beyerdynamic DT990 Edition? Noe annet?
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...ekstremt stort engasjement her..! :cool:
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Før jeg klikket meg inn på tråden trodde jeg den handlet om armbåndsur... Kanskje overskriften kunne vært omformulert?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje en tanke å endre trådoverskriften, slik at man forstår at det er øreklokker du tenker på? Eller til og hodetelefoner? ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde BD DT990E i en periode for noen år tilbake, men byttet de til fordel for HD650 (late version). Beyer`ne synes jeg hadde for mye hengekøyelyd - på sett og vis ren loudness-effekt. DT880E, som er en halv-lukket modell, blir nok ofte urettmessig forbigått som alternativ i den prisklassen. Andre drivere og annen karakteristikk enn BD990E.

    Lukkede htlf er det jo et noe mer begrenset utvalg av, men et alternativ å lytte til er f.eks B&W P7. Jeg synes de låter ok. Ellers så er det jo nå et relativt rikholdig utvalg for demo i butikk også da. Vel og merke i Oslo, der både Audio Norge, Stereofil, OHC og HFK i hvertfall har bra utvalg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    For samme lydkvalitet må man gjerne litt opp i pris for lukket.. DT1770 Pro et kanon, og har noe til felles med hd650. Audeze EL8 er en annen god lukket i samme prisklasse.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio X2 er så over-the-top store at man ser bare helt dustete ut. (Ja, det er scenarioer hvor man kan bruke øreklokker uten å ville se ut som en marsboer)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Om folk ser latterlig på meg så er det ett tegn på kvalitet ;) Hva med noe brukt til omtrent samme pris ? Har du hørt HD700?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Denon MM400 hørte jeg på kjapt her om dagen. De låt overbevisende.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Aldri sett dem. Aldri vært opptatt av head-fi. Men Jezuss for ett design...
    orpheus-product-sennheiser.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Utrolig praktisk med eske til hodetelefonene limt fast på ampen. Det er bare å slenge dem oppi, og dra med seg hele greia på hytta i en fart!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio X2 er så over-the-top store at man ser bare helt dustete ut. (Ja, det er scenarioer hvor man kan bruke øreklokker uten å ville se ut som en marsboer)
    Har faktisk aldri sett dem, så at de ser "Prinsesse Leia" ut var jeg ikke klar over.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bruker AKG 551 og er veldig fornøyd med de.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Forresten, er det noen her som sitter inne med noen oppfatninger av Sennheiser HD 630VB?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    For samme lydkvalitet må man gjerne litt opp i pris for lukket.. DT1770 Pro et kanon, og har noe til felles med hd650. Audeze EL8 er en annen god lukket i samme prisklasse.
    Ardilla, har du hørt DT770 Pro 250 Ohm, og kan si noe om forskjellene på disse og de nye DT1770? Prisen har jo gått radikalt opp, jeg antar det har gjort noe med lyden også? 250 Ohms utgaven av DT770 er fantastisk gode i sin prisklasse, og gitt at de spilles av en dugelig forsterker er de langt bedre enn sine mer lavohmige søsken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da tror jeg du må kjikke på bildet en gang til. :rolleyes:
    Jaggu godt det er fredag ettermiddag:-[.
    Ikke bare at jeg ikke klarte å se at det var over-ear puter (litt mørkt bilde), men MM300 leveres jo også kun i sort. Tydeligvis på tide å få koblet seg inn på rødvins-krana:).

    BTW - holdt og kjenteforøvrig litt på de (MM400) forrige dagen - og ja de gir litt premium følelse.
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Da tror jeg du må kjikke på bildet en gang til. :rolleyes:
    Jaggu godt det er fredag ettermiddag:-[.
    Ikke bare at jeg ikke klarte å se at det var over-ear puter (litt mørkt bilde), men MM300 leveres jo også kun i sort. Tydeligvis på tide å få koblet seg inn på rødvins-krana:).

    BTW - holdt og kjenteforøvrig litt på de (MM400) forrige dagen - og ja de gir litt premium følelse.
    Hehehe, rødvin ja. Har smådrokki hele uka, med planer om å ta den helt ut i kveld.

    Hifiklubben har akkurat etablert en liten butikk i Åsane her. Må vel ha meg en tur innom for en liten lytt av disse. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    For samme lydkvalitet må man gjerne litt opp i pris for lukket.. DT1770 Pro et kanon, og har noe til felles med hd650. Audeze EL8 er en annen god lukket i samme prisklasse.
    Ardilla, har du hørt DT770 Pro 250 Ohm, og kan si noe om forskjellene på disse og de nye DT1770? Prisen har jo gått radikalt opp, jeg antar det har gjort noe med lyden også? 250 Ohms utgaven av DT770 er fantastisk gode i sin prisklasse, og gitt at de spilles av en dugelig forsterker er de langt bedre enn sine mer lavohmige søsken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det lurer jeg også på.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Beyerdynamic T90. Et kupp til prisen (ca. 3500 kr)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Et bedre valg enn DT1770?
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Et bedre valg enn DT1770?
    Selv har jeg ikke lyttet til DT1770, så en sammenligning av de to modellene må du få av noen andre enn meg. Hodetelefoner er mye smak og behag, så jeg anbefaler deg å forsøke å svinge innom en forretning og lytte før du handler.

    Selv har jeg Sennheiser HD600 (jeg ser du vurderer HD650), og for meg er T90 i en helt annen divisjon. Jeg benytter T90 sammen med en Marantz HD-DAC1, og synes det er en utrolig bra kombinasjon for pengene. Faktisk er jeg så fornøyd at jeg ikke engang savner Stax SR-009 som jeg solgte for et par år siden (selv om T90 selvsagt ikke er en bedre hodetelefon enn SR-009).

    Det finnes mange tester av T90 på nettet, og her er en hvor den blir sammenlignet med DT880 og DT990. Artikkelforfatteren foretrekker faktisk T90 fremfor den gamle modellen av T1 (som fortsatt koster det dobbelte av T90).

    Beyer T90 Review

    De beste hodetelefonene 2015;

    http://www.cnet.com/topics/headphones/best-headphones/high-end/


    Lykke til med valget ditt.
     
    Sist redigert:

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Et lite sidesprang:Synes vi at Ken Rockwell har noen kredibilitet som hodetelefonanmelder? I fotoverdenen er han kjent som noe av en klovn, og han fortsetter i samme stil med med hifi. Han har vel mer eller mindre utropt iphone til en av verdens beste digitalkomponenter, og han sier videre at HD650 er Sennheisers profesjonelle toppmodell mens HD800 er consumer.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Ken Rockwell har jo noen interessante tester av hodetelefoner, men jeg er ikke akkurat enig i alt han har skrevet for å si det sånn.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Et lite sidesprang:Synes vi at Ken Rockwell har noen kredibilitet som hodetelefonanmelder? I fotoverdenen er han kjent som noe av en klovn, og han fortsetter i samme stil med med hifi. Han har vel mer eller mindre utropt iphone til en av verdens beste digitalkomponenter, og han sier videre at HD650 er Sennheisers profesjonelle toppmodell mens HD800 er consumer.
    Jeg har gått mye ut av Ken sine sider både på foto og hodetelefoner, han har ikke noe lavere kredibilitet enn de fleste andre. Men kanskje han er litt vel kategorisk av og til? Han skal ha pluss for at han faktisk måler hodetelefonforsterkere, det er veldig uvanlig.

    Angående HD800 som consumer, det err noe i det... Prolyd sluttet å selge dem for flere år siden, tror det hadde noe med markedsstrategi til Sennheiser å gjøre for å holde prisene oppe, de ville ikke at proffbutikkene skulle pushe toppmodellen til spottpris, vel
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har gått mye ut av Ken sine sider både på foto og hodetelefoner, han har ikke noe lavere kredibilitet enn de fleste andre. Men kanskje han er litt vel kategorisk av og til? Han skal ha pluss for at han faktisk måler hodetelefonforsterkere, det er veldig uvanlig.
    Hvis vi ser bort fra at han "anmelder" fotoutstyr han aldri har lagt hendene på, er inkonsistent fra artikkel til artikkel og i tillegg er bombastisk og drar inn penger på salgslinker mens han prøver å fremstille seg som anti-utstyr, så er vel hovedankepunktet at han er en elendig fotograf. Han spiller rollen som workshop-arangerende profesjonell fotograf, men mannen eier jo fotografisk blikk. Landskapene er latterlige nok, men når han snakker om portretter og hudtoner illustrert med snapshots av noen oransje plastikkdukker lurer jeg på om han ser det selv. Uten tvil en fotografisk sjarlatan (men det finnes mange andre blant bloggerne, Luminous Landscape, Ming Thein etc.).

    Så da har jeg dannet meg et bilde av Ken Rockwells karakter som det er naturlig å overføre til hans andre karriere som hifi-anmelder. Jeg må bare anta at han er fullstendig tonedøv.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har gått mye ut av Ken sine sider både på foto og hodetelefoner, han har ikke noe lavere kredibilitet enn de fleste andre. Men kanskje han er litt vel kategorisk av og til? Han skal ha pluss for at han faktisk måler hodetelefonforsterkere, det er veldig uvanlig.
    Hvis vi ser bort fra at han "anmelder" fotoutstyr han aldri har lagt hendene på, er inkonsistent fra artikkel til artikkel og i tillegg er bombastisk og drar inn penger på salgslinker mens han prøver å fremstille seg som anti-utstyr, så er vel hovedankepunktet at han er en elendig fotograf. Han spiller rollen som workshop-arangerende profesjonell fotograf, men mannen eier jo fotografisk blikk. Landskapene er latterlige nok, men når han snakker om portretter og hudtoner illustrert med snapshots av noen oransje plastikkdukker lurer jeg på om han ser det selv. Uten tvil en fotografisk sjarlatan (men det finnes mange andre blant bloggerne, Luminous Landscape, Ming Thein etc.).

    Så da har jeg dannet meg et bilde av Ken Rockwells karakter som det er naturlig å overføre til hans andre karriere som hifi-anmelder. Jeg må bare anta at han er fullstendig tonedøv.
    Misforstå meg rett - jeg har ikke bilde av mannen på veggen. Men det er for langt mellom de solide anmelderne til å ignorere de middelmådige, og det lille jeg har brukt Rockwells sider på har gitt meg god info. Han er ingen god fotograf, men som sagt - han skal ha kred for faktisk å prøve måle forsterkere. Har ikke brukt mye tid på sidene hans, da.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Trenger man å være "veldig god"? Hva med "godt nok"? Bare fordi man ikke er sivilingeniør, kan jo en tømrer ha valide synspunkter.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fidelio x2 er nå ikke så store at det gjør noe? Med tanke på at det er en åpen konsrruksjon så vil nok folk se på deg uansett vis du tar de på og går ut.. høres jo godt va man hører på.. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men det er et også til dels problemet med åpne konstruksjoner. Jeg vil ha noe som er litt mer privat her i stua. :cool:
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ken Rockwell har lite cred i proffmiljøet, som fotografguru. At han sammenligner T90 med T1 og sier at de nesten er likestilte rister jeg av meg. Jeg prøvde så vidt T90 før jeg på impuls kjøpte T1 og det angrer jeg ikke på. Synes T70p har fått lite oppmerksomhet. Det er en knakandes god og lukket hodetelefon!. Eneste negative til prisen er en litt for kort kabel uten volumstyring osv. Kabelen er ikke utskiftbar, men er dønn solid.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ken Rockwell har lite cred i proffmiljøet, som fotografguru. At han sammenligner T90 med T1 og sier at de nesten er likestilte rister jeg av meg. Jeg prøvde så vidt T90 før jeg på impuls kjøpte T1 og det angrer jeg ikke på. Synes T70p har fått lite oppmerksomhet. Det er en knakandes god og lukket hodetelefon!. Eneste negative til prisen er en litt for kort kabel uten volumstyring osv. Kabelen er ikke utskiftbar, men er dønn solid.
    Så du mener du har bedre grunnlag til å uttale deg enn Kenny? :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn