Ikke uventet trykker de danske avisene tegningen som lovet, mens de norske, de skriver om at danskene trykker, uten å vise tegningen selv. Snakk om ynkelighet.
Og i VG kan man lese at en ekstremist forteller oss hva ekstremisme er. Det er altså å trykke tegninger, som sårer ekstremistiske muslimer, ikke andre. Akk ja, det er altså ekstremister som skal bestemme hva vi skal trykke her i landet, og VG lar seg velvillig styre.
Man kan ikke akseptere ulovligheter bare fordi det skjuler seg i en religion. Det er ikke blasfemi å påpeke sammenhenger mellom en religion og hvilke følger en slik ideologi gir, gang på gang på gang. I Nederland er det en som holder på å lage en film om islam og hvor voldelig denne religionen er, det protesteres det selvsagt kraftig imot, med drapstrusler, som bare underbygger poenget man prøver å få frem.
Man skriker over seg over hvor fredelig man er mens man truer og dreper, troverdigheten er til å ta og føle på, og vi nikker og sier at jo da, om dere sier det så er det nok sant, alt det som skjer av vold, drap, terror, trusler og undertrykkelse er bare tilfeldige enkeltepisoder, her må man ikke se sammenhenger, her må man for guds skyld ikke stigmatisere. Da er det bedre å ofre det viktigste vi har.
En ting er om man bedriver den slags true-til-taushet-idioti i Langvekkistan hvor alle synes at dette er svært, men nå har de dradd det til vår del av verden, og de forventer respekt, toleranse og forståelse for respektløsheten og intoleransen sin. Det verste er at de får det også, de bruker den gamle det er så synd på oss, dere er så slemme mot oss, vi er så såret og krenket.. som aldri slår feil uansett hvor feil den er.
Vel jeg og mange andre er også såret og krenket, men ingen bryr seg om det eller synes at det er noe å skrike høyt om selvsagt. Jeg ble så provosert og krenket den gangen denne saken første gang kom opp at jeg har aldri kommet over det. De tramper på det viktigste vi har, men sedate, late, bedagelige, feige, naive, navlebeskuende, overtolerante, uopplyste, dumme og nærsynte som vi er ser vi ikke at dette er bare første skritt, sier vi ikke imot nå så blir det enda verre ved neste korsvei, og den kommer enten vi liker det eller ei.
Snart står vi der med luen i hånden atter en gang, og må unnskylde oss, beklage, krype og trygle, så de intolerante ikke skal gå løs på oss igjen. Og de få som våger å si imot, de skyver vi foran oss som syndebukker, her har Støre lagt listen og vist hvor ufattelig feige vi er.
Jeg skulle ønske jeg var dansk.
Det er helt absurd et du skriver Gjestemedlem, det er dessuten feil. Er det ikke lov for kristne å bruke ytringsfriheten på samme måte som alle andre?
Saken var kun at de skrev om det som skjedde og viste det som hadde stått i en dansk avis, mener du at dette er over grensen? Det er greit å si hva man vil bare man ikke er kristen?