Ny TV 65-75'', budsjett rundt 20 000.

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Vil gjerne kjøpe innen ett år ihvertfall siden jeg flytter og den nåværende tven blir for liten i stua. Er egentlig ikke noe fan av å kjøpe noe halveis men. Etter å ha vært i butikken å sett så har jeg funnet ut at jeg ikke vil under 70 tommer. Så også at endel av led tvene "lagget" ved kjappe bevegelser osv, er dette vanlig?
Ja, det er vanlig. Derfor har jeg fremdeles en plasma-TV til film. Har også en UHD LED som jeg er fornøyd med. Jeg ville som sagt ikke ha kjøpt noe i 20 000 kroners-klassen nå som OLED er på vei inn i markedet. Se etter en brukt UHD LED med gode tester.
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Vil gjerne kjøpe innen ett år ihvertfall siden jeg flytter og den nåværende tven blir for liten i stua. Er egentlig ikke noe fan av å kjøpe noe halveis men. Etter å ha vært i butikken å sett så har jeg funnet ut at jeg ikke vil under 70 tommer. Så også at endel av led tvene "lagget" ved kjappe bevegelser osv, er dette vanlig?
Hvis du skal ha OLED på 70" + til 20 000 må du nok vente flere år. Sony sine toppmodeller er veldig bra på bevegelser og panoreringer. Har ei testscene i starten på siste Rocky filmen (kamera panorerer nedover en skyskraper med lys blå himmel i bakgrunnen). Er bare Sony som har klart det så å si perfekt av de TVene jeg har sjekket. Alle plasma jeg har testet har det blitt horisontale "striper" i bildet i den scenen.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.569
Antall liker
7.101
Er i markedet selv for ett nytt fjernsynsapparat i samme størrelse og til omlag samme budsjett. Siden jeg har nærmere fem meter til sofaen så sørget jeg for å sjekke forskjellige kandidater fra samme distanse i stedet for å la meg besnære over 4K på kort avstand. Med et budsjett rundt 20K og en avstand over fire meter er i alle fall min foreløpige konklusjon at man får mer for pengene med et toppspekket fjernsynsapparat uten 4K enn en budsjettmodell med. Av merker heller jeg som flere andre mot Sony, om ikke annet så fordi jeg gjennom 35 år og et hundretalls Sony-produkter ennå har til gode å bli skuffet over material og byggekvalitet.
 

Aksel-Hoff

Fersking
Ble medlem
11.07.2015
Innlegg
3
Antall liker
0
Jeg har samsung plasma tv , men jeg hvet hva jeg skal gå for på neste kjøp , og det er sony sine tver er ingen i nærhenten av hva di klarer og produsere , gå for 65 tommeren på denne og strekk deg litt til på budsjettet så har du tv lenge Kjøp X85C 4K Ultra HD med Android TV og se priser | Sony Norge

Jeg vil gjerne påstå at Philips, Samsung og Panasonic, særlig med sine toppmodeller (PS9809, JS9500 og AX900) klarer å matche eller overgå alt det Sony produserer... ;)
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Kan anbefales JS9505!!!.. Sykt bra bilde, null etterslep og med de beste smartfunksjonene!! Jeg kjøpte min TV på kampanje til 29900kr
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Jeg har samsung plasma tv , men jeg hvet hva jeg skal gå for på neste kjøp , og det er sony sine tver er ingen i nærhenten av hva di klarer og produsere , gå for 65 tommeren på denne og strekk deg litt til på budsjettet så har du tv lenge Kjøp X85C 4K Ultra HD med Android TV og se priser | Sony Norge

Jeg vil gjerne påstå at Philips, Samsung og Panasonic, særlig med sine toppmodeller (PS9809, JS9500 og AX900) klarer å matche eller overgå alt det Sony produserer... ;)
Kjøpte selv en Sony 75" 855 tror jeg den heter og bare 1080p. Testet mot LG og Samsung 4k og Sony hadde det beste bilde :)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Svært sjeldent tv'er er stilt optimalt i en butikk. :( Sony er som oftest bra rett ut av esken, men etter litt "tuning" av skjermen og tilpassing til rommets lys, så har jeg best erfaring med LG og Phillips. De nye panasonic modellene virker å være gør gode, men folk skal jo helst ikke betale mer for en tv enn for en mobiltelefon i disse dager....
 

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Innlegg
1.363
Antall liker
509
Torget vurderinger
9
Regner med det er 75W855C Eddie1 har kjøpt. Jeg har 65" utgaven av samme TV, og det er en grunn til at disse ser mye bedre ut en de fleste andre og det er fordi det er full bakbelyst tv, ikke dette kant-belyste skræpet du stort sett får kjøpt. Ikke 79392 soner og lokal dimming dog, "bare" direct led men det fungerer veldig bra.

(...og skulle noen som er ute etter 55" tv få ideen og handle 55" utgaven av sony'en så må jeg skuffe/advare: 55" utgaven er kant-belyst, det er kun 65" og 75" som er bakbelyst)
 

leifeinar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Innlegg
227
Antall liker
24
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
men folk skal jo helst ikke betale mer for en tv enn for en mobiltelefon i disse dager....
Kjenner meg igjen, føler meg litt ødelagt av markedet og disse supersalgene, mange butikker som , komplett, elkjøp, lefdal,soundgarden, hifiklubben kjører innimellom skjermer på 40-60% og da blir jeg som nå gående og vente på at den tvn jeg har lyst på kommer på supersalg. ønsker også en 75" 1080P sony :cool:
 
Topp Bunn