Ny Technics 1200 annonsert !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Hvis prisen havner på 15-16.000 kan det bli en skikkelig "contender". Dessverre er jeg litt redd for at den heller prises til 20-25K, og da er det ikke like gunstig. :)
    Hvor mye kostet den forrige gang den var på markedet? Jeg tror jeg har lest 5-6000, men jeg er ikke skråsikker... Syns uansett det hadde vært en god idé å legge seg på det samme!
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det må jo tas med i betraktningen hva man får her. Tror mange av dere sammenligner priser på dagens Hanpin-spillere; som er i en helt annen kvalitet selvsagt. Og å ta prisen på SL-1210mk2-mk5 (ikke M5G) som utgangspunkt blir også feil, mener jeg. Det var i en tid da Matsushita sin platespiller-fabrikk var i full produksjon, og hvor de på slutten hadde totalt solgt millioner av spillere. Den fabrikken spytter ikke ut plqtespillere lengre. I tillegg slet platespillersalget på slutten, og alle måtte selge billigere enn de burde. Og til slutt var det heller ikke liv laga lengre; selv ikke for Technics.

    En Pioneer PLX-1000 koster jo 6-7000kr. En Hanpin-spiller! En Rega RP6 koster 13.000kr! En lettvekter med en meget liten og enkel motor og plint med tallerken av glass. En VPI DD-spiller koster 100.000kr. At en limited utgave av 1200 med en helt nyutviklet motor koster $4000kr er ingen overraskelse. Jeg har nevnt dette til det kjedsommelige i Technics-tråden; at dersom en tilsvarende 1210M5G kom i dag, ville den neppe koste under 20K. Ta byggekvalitet og lydkvalitet i betraktning så er det ingen upris heller!! Upris er 20k for enkle spillere med remdrev....
     
    Sist redigert:

    Lazymann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2008
    Innlegg
    110
    Antall liker
    68
    Torget vurderinger
    4
    AMEN ! :)

    Det må jo tas med i betraktningen hva man får her. Tror mange av dere sammenligner priser på dagens Hanpin-spillere; som er i en helt annen kvalitet selvsagt. Og å ta prisen på SL-1210mk2-mk5 (ikke M5G) som utgangspunkt blir også feil, mener jeg. Det var i en tid da Matsushita sin platespiller-fabrikk var i full produksjon, og hvor de på slutten hadde totalt solgt millioner av spillere. Den fabrikken spytter ikke ut plqtespillere lengre. I tillegg slet platespillersalget på slutten, og alle måtte selge billigere enn de burde. Og til slutt var det heller ikke liv laga lengre; selv ikke for Technics.

    En Pioneer PLX-1000 koster jo 6-7000kr. En Hanpin-spiller! En Rega RP6 koster 13.000kr! En lettvekter med en meget liten og enkel motor og plint med tallerken av glass. En VPI DD-spiller koster 100.000kr. At en limited utgave av 1200 med en helt nyutviklet motor koster $4000kr er ingen overraskelse. Jeg har nevnt dette til det kjedsommelige i Technics-tråden; at dersom en tilsvarende 1210M5G kom i dag, ville den neppe koste under 20K. Ta byggekvalitet og lydkvalitet i betraktning så er det ingen upris heller!! Upris er 20k for enkle spillere med remdrev....
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    At en limited utgave av 1200 med en helt nyutviklet motor koster $4000kr er ingen overraskelse.
    Det er vel standardutgaven som ble antydet til 4.000 USD i What Hifi, ikke 1200SAE.

    Ellers er jeg enig i at det er helt feil å vurdere fornuftig pris basert på hva de gamle modellene kostet. Dette er et helt nytt produkt, og prisen må vurderes ut fra den faktiske kvaliteten. Og den er det svært få som vet noe om enda.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel Panasonic Norge som er leverandør for Technics? Så da kan man jo bestille den på Elkjøp og prute som faen. De har vel aldri solgt en platespiller til mer enn 4000 kr før. Kanskje man kan få med gratis vibrasjonsdempere fra vaskemaskinavdelingen på kjøpet.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Jeg bommet litt på prisen i så fall................. ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I følge artikkelen i What HiFi skal limited edition og standardspilleren koste det samme. Lurer på hvor jeg kan sette meg på venteliste for limited edition og hvor mye jeg kan selge naboens bil for...
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Om standard spiller kommer til å koste rundt 4000 USD er den kanskje verd denne prisen.Dette er det vel bare de som kjøper denne spiller som kan bedømme.
    At noen kommer på tanken med å sammenligne de "gamle" prisene ser jeg på som bare tull.Dette er en ny spiller og med dagens priser på HiFi er den sikkert i
    den "gaten" den må være.Uansett fokus på pris vil jeg ha fokus på hvordan den spiller.Det er til slutt det som betyr noe for de fleste.Da blir det noe underordnet om
    den koster 3500 eller 4000 USD.Denne spiller er det vel bare noen som "må ha".
    Mvh Kenneth
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Omtrent samme pris som Rega RP10 med dagens dollarkurs..............................
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Ca det samme som jeg kjøpte min spiller for lett brukt og ny arm ...... Bytter nok ikke ;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Så koster RP10-tallerken like mye som HELE RP8. Og da kan man jo spørre seg om RP10 egentlig er verdt prisen?:) Smak og behag, men plukker man delene og legger 1200G på et bord og gjør det samme med RP10.... Vel, jeg vet ikke, men mye prises litt høyt for da MÅ de være gode på lyd...:)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.351
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Mange som griner på nesa av Technics 12xx - oppjazzet diskospiller mener mange. Selv er jeg Technics fan og kunne jeg tenke meg et strøkent/mint eksemplar av 1. generasjon. Bare for å "ha"...

    Har en SL151 MK2 stående - med Black Widow arm.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Mange som griner på nesa av Technics 12xx - oppjazzet diskospiller mener mange. .
    Oppjazzet disco er spot on. Jeg vil nok si at det estetiske er et jævla problem hvis dette er en spiller til $4000. Hanpin-spillerne er i det minste billige.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.139
    Antall liker
    4.290
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært moro om Panasonic også planla en litt mer «sivilisert» utgave, et oppgradert design (visuelt) over temaet SL-110/1100 eller SL-1301/1501, kanskje til og med et separat drivverk ala SP10.

    mvh
    KJ
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Det virker jo slik at noen av medlemmene har hatt den nye spilleren i sitt eie og så har de blitt skuffet?Vi må nok se det slik at Technics har lykkes med sin gamle 1200
    serie.Og nå når de skal ut i markedet med den nye er det rimelig å tro at den ikke står tilbake for den gamle.Etter som jeg kan se er det gjort noen forandringer på
    spilleren.I et marked som er full av konkurenter skulle det forbause meg mye om ikke denne nye spilleren har prestanda som overgår den gamle.Det at Technics sin
    gamle 1200 serie har blitt så populær blant Vinylfolket er ikke en tilfeldighet.Dette er en spiller som hamler opp med de beste og la oss ikke bli forbauset om den nye
    gjør det samme.Men vi får vel vente litt med lurvete kommentarer om et produkt som ingen har hatt i sitt eie.Dette er kanskje verd å vente på.
    Mvh Kenneth
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Dette er en spiller som hamler opp med de beste...
    I DJ verdenen stemmer nok dette - den er bunnsolid. Helt klart at de har hatt suksess med spillereren.
    At DJer adopterte dpilleren for sine lyd essige kvaliteter og at den var bygd til å tåle alt, var grunnen. SL-1200/1210 var bygd til hifi-markedet og IKKE til DJer. SL ble et hifi budsjett alternativ til SP-serien. Det samme gjelder den nye spilleren; den er ment til hifi og bygget til hifi. Men pga at SL-serien ble så populær innenfor DJ, så ble det en masse etterligninger av spilleren innen DJ-markedet. Jeg sier etterligninger og ikke kopier, fordi det er ingenting som er kopiert, kun etterlignet utseendemessig.

    Dermed faller kommentaren din litt bakpå både hva gjelder historie og kunnskap...
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.351
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Dette er en spiller som hamler opp med de beste...
    I DJ verdenen stemmer nok dette - den er bunnsolid. Helt klart at de har hatt suksess med spillereren.
    At DJer adopterte dpilleren for sine lyd essige kvaliteter og at den var bygd til å tåle alt, var grunnen. SL-1200/1210 var bygd til hifi-markedet og IKKE til DJer. SL ble et hifi budsjett alternativ til SP-serien. Det samme gjelder den nye spilleren; den er ment til hifi og bygget til hifi. Men pga at SL-serien ble så populær innenfor DJ, så ble det en masse etterligninger av spilleren innen DJ-markedet. Jeg sier etterligninger og ikke kopier, fordi det er ingenting som er kopiert, kun etterlignet utseendemessig.

    Dermed faller kommentaren din litt bakpå både hva gjelder historie og kunnskap...
    :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    SL12x0 ble også mektig populær pga en gunstig pris og var dermed prisverdt. Ikke glem det siden du poengterer andres historieløshet så ofte. Selv om den nye spilleren antagelig er bedre enn den gamle så betyr den voldsomme prisøkningen at den konkurrerer i et helt annet marked. Det gjenstår å se om en spiller som uansett opphav ser ut som en discospiller vil hevde seg der. Omregnet til dagens kurs med moms koster den nye SL1200G nesten det samme som jeg har gitt for min litt brukte spiller supplert med helt ny arm som rangeres blant de beste i verden. Den står trygt
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.655
    Antall liker
    7.723
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dette er en spiller som hamler opp med de beste...
    I DJ verdenen stemmer nok dette - den er bunnsolid. Helt klart at de har hatt suksess med spillereren.
    At DJer adopterte dpilleren for sine lyd essige kvaliteter og at den var bygd til å tåle alt, var grunnen. SL-1200/1210 var bygd til hifi-markedet og IKKE til DJer. SL ble et hifi budsjett alternativ til SP-serien. Det samme gjelder den nye spilleren; den er ment til hifi og bygget til hifi. Men pga at SL-serien ble så populær innenfor DJ, så ble det en masse etterligninger av spilleren innen DJ-markedet. Jeg sier etterligninger og ikke kopier, fordi det er ingenting som er kopiert, kun etterlignet utseendemessig.

    Dermed faller kommentaren din litt bakpå både hva gjelder historie og kunnskap...
    Men brukes justerbar Pitch av hifimiljøet da? Ingen andre platespillere jeg har sett i hifibutikker har dette?
    Så at Technics bygget SL-1200/1210 kun for hifimarkedet virker vel lite sannsynlig?
    Da hadde de droppet det ekstra leddet i kjeden i form av den justerbare pitchen..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har alltid hatt vondt for å kjøpe 1200-historien pga sin lett bristende logikk. Matsushita tok utgangspunkt i sin kompetanse på direktedrevne høykvalitetsspillere for vanlig hifi og nedskalerte den og pakket den inn i en etterhvert legendarisk design beregnet på semiproffmarkedets funksjonsbehov til en rimelig pris. At den senere har blitt benyttet til vanlig hifi skyldes nok i stor grad value for money og robust kvalitet. I mine øyne har det alltid vært en discospiller basert på hifispillere. Hvorfor ellers hurtig start/stopp, kraftig motor, pitchjustering, lys etc etc. Som sagt er dette min tolkning.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.690
    Antall liker
    7.928
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Så koster RP10-tallerken like mye som HELE RP8. Og da kan man jo spørre seg om RP10 egentlig er verdt prisen?:) Smak og behag, men plukker man delene og legger 1200G på et bord og gjør det samme med RP10.... Vel, jeg vet ikke, men mye prises litt høyt for da MÅ de være gode på lyd...:)
    Testa RP 10 for lenge sidan. Veldig god spelar, og klart det beste frå Rega. Men eg har også høyrt RP 8 i butikk, og var forbausa over kor bra denne er - utan å ha testa heime torer eg meg likevel på å seie at det er eit svært godt kjøp når ein ser kvaliteten. Men eg veit også kor mykje tallerkenmaterialet/plateunderlaget har å seie for lyden, og det kan indikere at det er lurt å gjere direkte samanlikning før ein meiner for sterkt om Rega-spelarane.
    Når det gjeld Technics-spelaren, som er meir i samsvar med tråden, skal det undre meg stort om dette ikkje byr på lydlege nyvinningar, samanlikna med gamlespelaren.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en spiller som hamler opp med de beste...
    I DJ verdenen stemmer nok dette - den er bunnsolid. Helt klart at de har hatt suksess med spillereren.
    At DJer adopterte dpilleren for sine lyd essige kvaliteter og at den var bygd til å tåle alt, var grunnen. SL-1200/1210 var bygd til hifi-markedet og IKKE til DJer. SL ble et hifi budsjett alternativ til SP-serien. Det samme gjelder den nye spilleren; den er ment til hifi og bygget til hifi. Men pga at SL-serien ble så populær innenfor DJ, så ble det en masse etterligninger av spilleren innen DJ-markedet. Jeg sier etterligninger og ikke kopier, fordi det er ingenting som er kopiert, kun etterlignet utseendemessig.

    Dermed faller kommentaren din litt bakpå både hva gjelder historie og kunnskap...
    Det er jo ikke til å komme forbi at 1210mk2, som er selve ikonet, ER en DJ-spiller. Uansett hva den først ble utviklet for. Det er ikke noe galt med det. Med en "hifi"-pickup fungerer den som F til hjemmebruk også. Solid, pålitelig, tillitvekkende og stilig.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ikke noe galt med det, Dazed. Det er kun i de settinger hvor DJ-spiller-sjargongen brukes i det henseendet at den er underlegen de vaskeekte hifi-spillerne.

    @Trondmeg:
    det er for så vidt samme om du kjøper forklaringen eller ikke. Faktum er at SL1200mk1 (1972) var en alternativ hifi-spiller til SP-serien. 1200mk1 ble såpass populær blant DJer, pga god lyd, god pris og bygd som et slagskip. Det var et stort ønske fra DJ-bransjen at Matsushita utviklet 1200mk1 til å passe inn hos DJer, og de fikk det som de ville med pitch-kontroll, justerbare føtter og etter hvert mer DJ-ting. Dette ble SL-1200 mk2 (1979). Men faktum er at den kom som hifi-spiller. I lys av dette ble den verdens mest solgte, nettopp fordi den ble gjort kjent av DJer etter 1979.

    Hadde den nye Technics-spilleren som nå kommer kommet UTEN pitch-kontroll, så hadde det blitt rama-skrik blant Techy-fansen. 1200 er like mye nostalgi, og da skal pitch-kontrollen være der....selv om vi som har den hjemme selvsagt ikke benytter oss av den:) Nå vil mest sannsynlig Technics komme med en arvtaker etter SP-serien (som vi har sett bilder av tidligere), uten pitch og i en helt annen prisklasse.

    1200mk1.jpg


    TECHNICS-1200MKI-MAIN.jpg

    Technics SL-1200 mk1 (1972)
    Technics_SL-1200MK2-2.jpg


    Technics SL-1210mk2 (1979)

    Altså gikk det 7 år før hifi-spilleren ble en spiller ment til DJ-markedet.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg hadde foretrukket en spiller uten pitch-justering, men den måtte liksom være med, ellers er det jo liksom ikke en SL1200.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, jeg hadde foretrukket en spiller uten pitch-justering, men den måtte liksom være med, ellers er det jo liksom ikke en SL1200.
    Jeg bruker kun pitch-kontrollen for å høre hvordan det er å eie en remdrifts-spiller uten nøyaktigheten til en Direct Drive:):)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, spørs hvilken remdriftspiller man har det. Og igjen, jeg tror ikke prinsippet er det viktigste, men utførelsen. De fleste prinsipper kan spille fabelaktig gjort rett.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker kun pitch-kontrollen for å høre hvordan det er å eie en remdrifts-spiller uten nøyaktigheten til en Direct Drive:):)
    Nuvél.... Det er ikke det at motorakselen og spindelen er samme del som gjør at en spiller evt. får nøyaktig og jevn hastighet. Man kan like godt snu det rundt og si at det heller er slik at en diger motor med stort moment og lavt turtall, slik som må til for direktedrift, trenger en mer presis motorstyring, siden unøyaktigheter gir mye større utslag og høres bedre enn på en motor med mye høyere turtall, lavere moment og lav utveksling mot tallerkenen. Med samme fancy motorstyring på en slik, ville hastigheten blitt desto jevnere og enda mer nøyaktig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Nå er det også noen som benytter prinsippet du beskriver med fancy motorstyring på høyere turtall og remdrift. Til og med ved hjelp av flere motorer.

    Men Dazed, ikke glem at det er en elastisk komponent her i form av reim. Jeg kjenner w&f for min spiller og de er veldig bra om enn ikke like lave som SL1200. Men når er det lenger hørbart?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hehe, jeg forsøkte bare å spre litt fredags-humor inn i et forum (som til tider) er litt for gravalvorlig:):) Hifi og vinyl er gøy, og heldigvis finnes det spillere med forskjellige teknologier som gir forskjellig klang og design:) Jeg liker svært godt spillere både fra Feickert og Nottingham, men har tilgode å høre dem. Men jeg må si at en Nottingham 294 med en 12" SME V hadde vært den ultimate drømmen for meg:) (men 1210´n min blir alltid værende, for dynamikken den gir har jeg blitt glad i, ja).
    DSC00493.jpg


    Ikke for å spore av tråden (beklager), men god helg til dere:) !!!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    Jeg liker 1200 veldig godt og synes den er helt topp til en lav pris. Nettopp derfor undrer jeg meg over prisen for G på 4000usd.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    På tross av at enkelte prøver å "avlive" den nye spiller skal vi huske på en ting.Den gamle 1200 serie står fremdeles seg meget godt i stereoanlegg i superklassen.Det er
    ikke uten grunn.Mange har valgt denne spiller som sitt førstevalg når det gjelder pålitelighet og bruk.Og at "DJ markedet" tok den til sitt bryst skylles det kvalitetsmessige som de var og er ute etter.Hva den nye spiller angår så vet vi fremdeles veldig lite.Men med en prislapp på rundt 4000 USD vet vi jo hva den konkurerer
    mot av spillere.Dette er det JEG kaller øvre budsjettklasse.I denne klassen finner vi mange spillere og de fleste blir utrustet med gode armer i fra forskjellige produsenter.
    Uansett hva enkelte måtte mene når disse spillere aldri opp til "øverste hylle".Selv med armer som Kuzma 4 p. Det vi med sikkerhet kan slå fast er at spillere med pris-
    lapp på 4000 USD er mer enn gode nok for å kunne nyte vinyl på en ordentlig og god måte.Jeg skulle bli forbauset om ikke den nye Technics også gjør det.Det med å
    "avlive" nye produkter har vel noe med de egne valg vi gjør tenker jeg.Det kan jo hende vi møter oss selv i døra... om vi ikke da skulle være så uheldig å få den mitt
    i fleisen.
    Mvh Kenneth
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.058
    Antall liker
    7.901
    Torget vurderinger
    12
    @ negerhval:

    Den var bastant. "Vi" vet ikke alt du påstår her, Keiko. Og det er bare godord om SL1200g i denne tråden. Kun overraskelse over en høy prislapp. Aner et stikk mot undertegnedes spillerkombo her, men det er vel bare et hofteskudd med løskrutt ;). Evt lett paranoia fra min side ;).
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn