ny standard på cd-cover?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

i forrige uke kjøpte jeg den nyeste Diana Krall (utgitt på verve), og i går kjøpte jeg nye Scissor Sisters(utgitt på polidor).begge desse hadde en type cover-case som jeg bare såvidt har sett på SACD el. DVD-A utgivelser. (hadde litt avrundete kanter og jeg måtte presse inn litt for å få åpnet coveret)er det noen som vet om denne typen blir ny standard ?

takker for respons !

mvh. s,

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Tror kanskje ikke det... Jeg har i det siste kjøpt flere SACDer som kom i standard cd-cover.

K

kbwh

Gjest
Til nå har jeg bare fått SACD-hybrider i juvelbokser med SACD-logo og avrundede hjørner. Er vel en slags gimmick for å kunne skille CD og SACD fra hverandre.

Disse boksene håper jeg forsvinner fsf. Løsningen de har valgt for doble plater er direkte uergonomisk.
De sølvplatecoverne jeg liker best er de i papp med plastseng til platen. Nå tar plateselskapene også til vettet og gir oss sølvplatebokser der platene ligger i innerposer istedet for juvelbokser. LP-innpakning om igjen, jatakk.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg kan ikke fordra LP-aktige innpakninger på CD. Digipacks i papp er ganske stilig, men viser seg ofte å ha begrenset levetid, og kan ikke repareres når plasten knekker.

K

kbwh

Gjest
Jeg tror lp-aktig innpakning (bokser altså) vil ha lengst levetid av de vi har vært innom. Eneste ulempen jeg finner med den typen innpakning er at den er grunnere enn "standard". Derfor kan slike bokser finne på å skli lenger inn i hyllen enn hva jevnt og pent er om man er travel. Det blir som med bøker.
Dumt når plasten knekker på digipacks ja, men jeg er en hund etter fine platecovere.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Man skal heller ikke undervurdere det plassbesparende elementet. Hylleplass er konstant mangelvare her i huset.

Det absolutt verste er DVD-audio covere, som av en eller annen grunn er mye større enn cd covere. Prøver de å ligne på filmomslag. Og mens vi er inne på den saken: Hvorfor kan ikke filmomslag komme i vanlig cdformat. Prøver de å ligne på VHS?

K

kbwh

Gjest
Hyllecentimetre er mangelvare hos meg også. Jeg tror og håper at min 9cd Bach/Gardiner kommer i LPboksinnpakning. Vil ta mindre plass det ene verket jeg har i diger dobbel juvelboks nå.

Er nok tanken at DVD filmcover skal likne på VHS. At DVD-audio kommer i annen eskestørrelse enn CD/SACD virker ikke særlig gjennomtenkt.

O

om.s

Gjest
La oss håpe det blir den nye standarden, de har noe tiltalende ved seg disse nye coverene.....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.276
Torget vurderinger
2
De coverne av papp, slik som på siste Springsteen er noe forbanna dritt ! Coveret ble jo spjæra med en gang jeg åpna det. Dessuten, pappcover lager riper i platene.
Johnny Cash boksen, pappcover. Dritt det også. En del andre også, husker ikke hvem, men alle pappcoverne riper opp platene. Det gjør vel kanskje ikke noe for musikken, men blir plata tatt mange nok ganger ut og inn, så vet jeg ikke......

K

kbwh

Gjest
I boksen jeg kjøpte med Sjostakovitsj-kvartetter for ikke lenge siden ligger platene individuelt i plastforede lommer, akkurat som skikkelige innercovere til LP. Slike lommer til 5toms sølvplater får man vel i enhver bokhandel nå til dags?

Topp Bunn