Se om du kan få gjort en test med begge strømforsyningane da sundance..Har faktisk begge strømforsyningene her nå, men har liksom ikke hatt ork til å prøve den rimelige. Det vil si at lytteinntrykkene baserer seg på "full"versjonen. Planen min er å kjøpe Intro og en regulert strømforsyning fra Elfa til 300 kr. Ikke så mye penger å tape lissom. Deretter kan jeg gå for GSP sin strømforsyning senere hvis savnet blir for stort.
Bare fra sidelinja; vær klar over at Graham Slee bruker en riaa-korreksjon som er et gjennomsnitt av "original" opprinnelig riia, og den nyere IEC.Sundance; har du testet mer på Graham Slee med og uten ekstra strømforsyning?
Jeg har dessverre ikke hatt anledning da jeg og riaa befinner oss på forskjellige steder i julen.Sundance; har du testet mer på Graham Slee med og uten ekstra strømforsyning?
Har prøvd litt med de to forsyningene nå. Det kan virke som om lydbildet blir en del glattere, roligere og større med PSU 1, samtidig som at forskjellene ikke er like store på alle plater. Disse inntrykkene er basert på kort tids prøving. Skal prøve en annen regulert forsyning i morra. Håper på å kunne utdype nærmere da.Er ferien over Sundance? Jeg klarte ikke å vente lenger, så jeg har bestilt meg Graham Era Gold V..
IEC standarden med -3db ved 20 Hz er kun ment for avspilling av plater, den er IKKE ment for innspilling/mastering/pressing av plater. Avspillling av plater iht IEC std. vil derfor uansett gi avvik i forhold til platens frekvensrespons iht RIAA/IEC std for mastering og grevering av plater. På den andre siden er det de færreste høyttalersystemer som bidrar med noe fornuftig under ca 30Hz i normale lytterom så avvik må man uansett leve med. De fleste bassreflekssystemer med avstemming av reflekssystemet over 20Hz vil dessuten ofte ha godt (bl.a. av hensyn til belastbarhet, effektavsetting og forvregning) av å bli foret med minst mulig signal under avstemmingsfrekvensen.Bare fra sidelinja; vær klar over at Graham Slee bruker en riaa-korreksjon som er et gjennomsnitt av "original" opprinnelig riia, og den nyere IEC.
IEC ruller av svakt fra 500hz og nedover, og er -3dB nede ved 20hz, mens den originale er ca 0dB. Det betyr at Graham Slee's riaa vil være omlag -1.5dB nede ved 20hz. Dersom man spiller plater med opprinnelig riaa-koding, naturligvis. Spiller man plater med IEC-koding, så vil Graham Slee unngå å fete opp bunnen så mye som en original riaa-kurve.
Mvh Vidar P
Så du syns at jasmin er bedre enn Graham da eller?Har nå fått koplet opp Jasmin LP2 og testet den en time mot en Graham Slee Era V som har stått på en uke. Wow! Jasminen har et utrolig lydbilde; der Grahamen er presis, hurtig og stram har bare Jasminen mer og i tillegg en deeilig fløyel rundt det hele. For et lydbilde, jeg er overveldet.... Dette blir noen herlige uker.................![]()