ny riaa

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
god morgen

går med tanker om å anskaffe meg ny riaa og har sett på denne fra quicksilver.
noen her som kjenner til denne eller har noen tanker å dele med meg?

Quicksilver Phono Preamp w/ FREE US Ground S&H
 

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.081
Antall liker
8.390
Torget vurderinger
1
Kjenner ikke til denne men vil på varmeste anbefale Audio Research PH-5. Den er helt formidabel.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Voff skrev:
Kjenner ikke til denne men vil på varmeste anbefale Audio Research PH-5. Den er helt formidabel.
har faktisk hatt denne i tankene,bra parti med min LS-7 vil jeg tro :)

mvh
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , en ph -5 kunne jeg tenke meg , nå for tiden prioriterer jeg andre ting enn ett nytt riiasett.........men når jeg kommer dit , kunne jeg tenke meg en ph-5/7 carys riia eller en herron kanskje....hva ligger quicksilvern på da ?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
hei ixos

ca 5k+frakt og eventuell moms fra LP Gear i usa.

mvh
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Slett ikke galt dette....men har du hørt den ? eller blir det å ta en sjanse ?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
ixos_76 skrev:
Slett ikke galt dette....men har du hørt den ? eller blir det å ta en sjanse ?
har ikke hørt denne,men kjenner til forsterker utstyret til quicksilver.
må jo ta en sjangse her i livet ;)

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.718
Antall liker
7.975
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
motoren skrev:
ixos_76 skrev:
Slett ikke galt dette....men har du hørt den ? eller blir det å ta en sjanse ?
har ikke hørt denne,men kjenner til forsterker utstyret til quicksilver.
må jo ta en sjangse her i livet ;)

mvh
Visste faktisk ikkje at Quicksilver hadde ein riaa i produktlinja. Er det Audiomedia som har agenturet her i landet?
 

Otaku San

Medlem
Ble medlem
04.01.2007
Innlegg
31
Antall liker
4
Sted
Hamar
Hei.

Tenkte bare å tipse om tre RIAA phono-trinn som jeg mener du må kikke nærmere på.
Bladelius designet produkter for Primare på slutten av '90 tallet og beg. av dette århundre.
Primare R20 er en MEGET god RIAA!
Bladelius laget også S.A.T. Phonofix, og dette er mye samme konstruksjon som R20'en, bare med innvendige dip-switcher for justeringer.
Min tredje anbefaling er Graham Slee Era Gold V med PSU1 ...

Mine 5 øre
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
ahe skrev:
Ville nok ha sjekka ut denne, Whest Audio PS.20:
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=4
takker,denne har jeg hørt meget godt om.
tror at jens her på sentralen har denne,får sende han en pm.
jammen ikke lett dette her,tror en har bestemt seg men det dukker stadig opp noen gode anbefalinger her på sentralen som en må skjekke ut.

mvh
 

rwiker

Medlem
Ble medlem
02.03.2007
Innlegg
16
Antall liker
0
Bobby Peru skrev:
Hei.

Tenkte bare å tipse om tre RIAA phono-trinn som jeg mener du må kikke nærmere på.
Bladelius designet produkter for Primare på slutten av '90 tallet og beg. av dette århundre.
Primare R20 er en MEGET god RIAA!
Bladelius laget også S.A.T. Phonofix, og dette er mye samme konstruksjon som R20'en, bare med innvendige dip-switcher for justeringer.
Min tredje anbefaling er Graham Slee Era Gold V med PSU1 ...

Mine 5 øre
Jeg har en Primare R20 som jeg aldri ble fornøyd med - men det kan jo være at den fungerer bedre med andre pickup'er enn de jeg har brukt. Denne fikk jeg som erstatning fra HiFi-Centeret (nå Sound-Garden) etter at de hadde klart å rote bort en Densen DP-02, som jeg likte godt men som hadde problemer med noen lyspærer som røk til stadighet.

Dersom noen skulle være interessert i denne, så er jeg åpen for tilbud - enten som et rent salg, eller i bytte med annet utstyr (f eks en ny eller lite brukt MC-pickup av god kvalitet).
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Når det er snakk om riaa, må jeg jo fortsette mitt endeløse gnål om Trichord Delphini MK IIs fortreffelighet. Den slutter aldri å imponere, og er med klar margin en av de beste riaatrinn jeg har hørt. Det beste er at den kan skaffes brukt fra England til en høyst rimelig pris....
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
impulse skrev:
Når det er snakk om riaa, må jeg jo fortsette mitt endeløse gnål om Trichord Delphini MK IIs fortreffelighet. Den slutter aldri å imponere, og er med klar margin en av de beste riaatrinn jeg har hørt. Det beste er at den kan skaffes brukt fra England til en høyst rimelig pris....
hvilken prisklasse snakker man her om impulse?? og hvor fra?(ebay)?

mvh
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.606
Antall liker
152
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
ixos_76 skrev:
Hei , en ph -5 kunne jeg tenke meg , nå for tiden prioriterer jeg andre ting enn ett nytt riiasett.........men når jeg kommer dit , kunne jeg tenke meg en ph-5/7 carys riia eller en herron kanskje....hva ligger quicksilvern på da ?
Dette er nok tre gode trinn. Har ikke hørt PH-5, men av det jeg har lest er den ikke helt ulik CARY PH-302. Sistnevnte har jeg hatt selv, et meget musikalsk trinn (søk på PH 302 så får du nok en del treff her inne........., bl.a her:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25564.0.html etc)
Og i denne tråden er det mange som deler erfaringer mht RIAA-trinn:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21891.0.html
Herron er nok noe mer ulik de to andre, mindre røraktig.
Men det spørs jo hva du er ute etter av lydsignatur og hva som passer inn i anlegget ditt forøvrig.

Mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
motoren skrev:
impulse skrev:
Når det er snakk om riaa, må jeg jo fortsette mitt endeløse gnål om Trichord Delphini MK IIs fortreffelighet. Den slutter aldri å imponere, og er med klar margin en av de beste riaatrinn jeg har hørt. Det beste er at den kan skaffes brukt fra England til en høyst rimelig pris....
hvilken prisklasse snakker man her om impulse?? og hvor fra?(ebay)?

mvh
Tja, e-bay er et sted, ellers har mange britiske forhandlere bruktsider. Kanskje lurt å google innimellom? jeg har sett dem til omtrent 7-800 GBP med såkalt "Never-connected " strømforsyning. Det er den klart beste. Ellers finnes den i en dual mono-utgave med fire kabinetter, da koster den ofte det dobbelte..
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
motoren skrev:
impulse skrev:
Når det er snakk om riaa, må jeg jo fortsette mitt endeløse gnål om Trichord Delphini MK IIs fortreffelighet. Den slutter aldri å imponere, og er med klar margin en av de beste riaatrinn jeg har hørt. Det beste er at den kan skaffes brukt fra England til en høyst rimelig pris....
hvilken prisklasse snakker man her om impulse?? og hvor fra?(ebay)?

mvh
http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQ_nkwZtrichordQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ
Ikke Delphini, men mange Diablo og Dino både MK I og II.
Kanskje Trond kan si noe om hva som er verd å ha av dem?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Diablo er hakket hvassere enn Dino. Men selv Dino spiller uhyre bra til prisen....
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Jolida Jd 9 med eit set GODE nos rør,så har du ein kjempe riaa til ein flott pris. Meget fleksibel. MM/MC.

Bruker den med DV 10x5. Kanon match.

Eg handla min her: http://www.vacuumtube.com/ " 230 volt. "

Ca 3200kr ink frakt toll o.s.v. Blei betjent av ein kar med norske gener. Charlie Kittelson. Meget hyggelig og hjelpsom person.

P.S: ser det er sommer salg fram til 15 sept. 10% off. ;) Løp og kjøp.

TAF
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
impulse skrev:
Den slutter aldri å imponere, og er med klar margin en av de beste riaatrinn jeg har hørt.
He. he, konke uttalelse, ble kanskje en smule tvetydig;D "med klar margin en av de beste" ::)

Beklager OT, ikke for å være ufin på noen måte dette altså, men måtte humre litt for meg selv, håper jeg blir tilgitt Impulse!

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.983
Antall liker
39.099
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
god morgen TAF

hadde samme pu i tankene,så denne var jo innteresang.
kan du fortelle litt om lyd signaturen i jolidaen?
og ellers noe mat nyttig om riaaen?

mvh
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Hei

Lydsignaturen heller litt mot det varme,men uten å bli svulstig. Detaljert med masse luft i toppen,men eit rør bytte synest eg er påkrevd,men dette veit du også. ;)

Det står 2stk 12ax7. Originalrøra var ikkje det heilt store og heller ikkje GD,men etter ein telefon til Rotekroken så fekk eg på lån Mazda ECC Silverplate og Siemens der Mazda kom best ut. Mazda ECC Silverplate passer ypperlig til mine preferanser i allefall.

Den har rikeleg med innstillinger og virker solid bygget.

Mvh
TAF
 
Topp Bunn