Ny RIAA til meg selv

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Dali riaaen er solgt og jeg må ha noe annet. Har allerede noe i tankene, men tenkte jeg skulle høre med intelligensiaen uansett.
LP12, Ittok LVII og AT OC9MLII skal den parres med. I tillegg skal den konkurere mot en oppgradert Audio Note DAC 1.1
Pris? Godt spørsmål.

Prøvde for et år eller to tilbake Trichord Diablo og den falt ikke i smak. Syntes den ble litt "teknisk", hifiaktig og for kald. Liker varm vinyl.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har lyst til å anbefalt whest audio PS20, men det kan jeg ikke for jeg har ikke hørt den ;)
Men, etter det jeg har lest og hørt om den, så tør jeg ihvertfall å tipse om den.

http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=10&merke=58&produkt_id=196

Pratet med pmaudio ang denne i går, og fikk opplyst at det kommer en ny, eller faktisk to nye, modeller nå snart. whest two som vil ligge på ca 12k, og en PS30 som vil være en toppmodell. Prisen på denne spurte jeg ikke om.
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Har eit oppsett som liknar på ditt. Er mykje førnøgd med Adyton sin riaa. Den har den signaturen du etterlyser. Beklaglegvis må du på bruktmarknaden for å få tak i den (så langt eg veit) og den er vel relativ sjelden.
Linn sitt eigen Linto er også verd å anbefale.
MVH
Johs
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Takk for forslag.
Hadde Trichord Diablo på hjemlån for en tid tilbake. Altså en riaa til over ti tusen, mener jeg den kostet. Den gjorde ikke tingen for meg. Føler at her går det en del på matching mellom pickup og riaa og riaa og forsterker. Eller likes og dislikes.
Har også hatt Prmare sin innom en kort stund. Bedre i toppen enn Dalien men ble temmelig tynn i bunnen etter min smak - eller i mitt oppsett.
En Adyton riaa hadde vel vært mitt i blinken antagelig, siden jeg er tilnærmet hysterisk fornøyd med min Adyton Opera. Men å finne noe sånt...

Tenker kanskje rett og slett å kjøpe en liten Black Cube Statement
og se hva som skjer.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.954
Antall liker
13.295
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
stod en dp riaa til 7500 sek på hifimagasinet nettopp
kanskje det er noe?
mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
LMC skrev:
stod en dp riaa til 7500 sek på hifimagasinet nettopp
kanskje det er noe?
mvh
Veeel, hadde DP DAC en kort stund. Den var nok ikke etter min smak. Imponerende ja, du verden - men musikk ble det ikke. Opplevde lyden som "syntetisk." Det er kanskje feil av meg, men jeg føler meg litt vaksinert mot DP etter å ha hatt DP DACen i hus.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.510
Antall liker
7.539
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
LMC skrev:
stod en dp riaa til 7500 sek på hifimagasinet nettopp
kanskje det er noe?
mvh

Den samme kanskje ? står jo avertert her på HFS for 7500.- som er et utrolig godt kjøp og noe av det mest oppegående man kan kjøpe for under 15-20,000 spør du meg, MEN det forutsetter at man liker nøytral uforvrengt lyd, i "feil" oppsett kan det meget fort helle over mot klinisk/anemisk lyd og for Toriamos sin del er jeg slett ikke sikker på om dette er den riktige riaa'en............... Toriamos....... bor du i Oslo eller omegn ?? hvis så...... kan jeg komme innom deg med et par forskjellige DPR 2.2 så du kan høre selv om du liker denne type lyd.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.954
Antall liker
13.295
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
må jo være et uimotståelig vennlig og godt tilbud fra rudi?
IMO
Mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Rudi skrev:
LMC skrev:
stod en dp riaa til 7500 sek på hifimagasinet nettopp
kanskje det er noe?
mvh

Den samme kanskje ? står jo avertert her på HFS for 7500.- som er et utrolig godt kjøp og noe av det mest oppegående man kan kjøpe for under 15-20,000 spør du meg, MEN det forutsetter at man liker nøytral uforvrengt lyd, i "feil" oppsett kan det meget fort helle over mot klinisk/anemisk lyd og for Toriamos sin del er jeg slett ikke sikker på om dette er den riktige riaa'en............... Toriamos....... bor du i Oslo eller omegn ?? hvis så...... kan jeg komme innom deg med et par forskjellige DPR 2.2 så du kan høre selv om du liker denne type lyd.
Tusen takk, dette var veldig snilt. Desverre så bor jeg noenogfemti mil lenger nord. Bodde et år i Oslo for fire år siden, men det eneste jeg fiksa den gangen var å kjøpe meg et par Patos 302. Snakk om å kaste bort mulighetene når man først befinner seg i hifi-gryta.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Har funnet en Audiolab 8000PPA til £400. Vidar P har jo høye tanker om denne riaaen.
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
Croft er kendt for sine riaa`s - og jeg kan varmt anbefale den øvre del af serien.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Den og min egen er jo kjempegod til Lp12. Kjenner ikke audiolab sin inngående, men min egen, og den sies å være enda bedre med en lp12, den er jo laget for til den spilleren.

toriamos skrev:
Har funnet en Audiolab 8000PPA til £400. Vidar P har jo høye tanker om denne riaaen.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ny RIAA til meg selv, kjøpte en Dino med PSU så får vi se...

MaHa skrev:
Den og min egen er jo kjempegod til Lp12. Kjenner ikke audiolab sin inngående, men min egen, og den sies å være enda bedre med en lp12, den er jo laget for til den spilleren.

toriamos skrev:
Har funnet en Audiolab 8000PPA til £400. Vidar P har jo høye tanker om denne riaaen.
Et poeng der, men Linns riaaer skal visstnok ikke alltid gå like godt sammen med ikke-Linn-utstyr. - Med unntak av Naim selvfølgelig. Linns pickuper er jo også laget for spilleren, men har et inntrykk av at det er litt sjelden at noen benytter disse.
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Eit reint Linn-oppset med LP-12 -Ekos -Akiva -Linto -osv er det beste eg har høyrt av vinyl-lyd. Beklaglegvis kostar det for mykje til å nytast i eiga stove i allefall om du skal kjøpe det nytt.
MVH
Johs
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Continuo skrev:
Jeg aner ikke hvor mange penger du skal bruke på riaa?
Jeg ble anbefalt denne saken, en Krell KPA phono.
Skal være blant det ypperste, vet ikke om denne er solgt, hvis ikke så må det være mulig å prute litt.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=8746
Huff, 12000 da gitt... Vel, har kjøpt en Dino med PSU, så får vi se. Trenger noe som er mer nøytralt med AT`en. Holder meg til folkevognpriser enn så lenge.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Ny RIAA til meg selv, kjøpte en Dino med PSU så får vi se...

Ja, jeg husker å ha lest det samme i en eldre test, og det ligger nok noe i det. Synes komboen spilte veldig bra med annen elektronikk, men det er ingen som helst tvil om at den er kommet hjem i det oppsettet jeg har nå. Kan du ikke bare konvertere til linn og naim-verden, da? ;D


toriamos skrev:
MaHa skrev:
Den og min egen er jo kjempegod til Lp12. Kjenner ikke audiolab sin inngående, men min egen, og den sies å være enda bedre med en lp12, den er jo laget for til den spilleren.

toriamos skrev:
Har funnet en Audiolab 8000PPA til £400. Vidar P har jo høye tanker om denne riaaen.
Et poeng der, men Linns riaaer skal visstnok ikke alltid gå like godt sammen med ikke-Linn-utstyr. - Med unntak av Naim selvfølgelig. Linns pickuper er jo også laget for spilleren, men har et inntrykk av at det er litt sjelden at noen benytter disse.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Linto er super til LP12, også med AT OC9 (som sikkert vil byttes før eller senere). Den har 150 ohm inngangsimpedans, noe som er litt mye for AT OC9, men det går greit. Selv synes jeg Audiolab 8000PPA har den lille ekstra snerten som gir litt mer energi, som gjør musikken litt mer levende; men det er smak og behag, og begge er kjempegode. Linto er mer "ørevennlig" og noe "mørkere" og noe mer tilbake. I direkte sammenlikning med den upfront spillestilen til 8000PPA.

Naim Stageline er en super riaa for mye mindre penger; men man trenger enten en Naim pre eller en ekstern psu.

Mvh Vidar P
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Vidar P skrev:
Linto er super til LP12, også med AT OC9 (som sikkert vil byttes før eller senere). Den har 150 ohm inngangsimpedans, noe som er litt mye for AT OC9, men det går greit. Selv synes jeg Audiolab 8000PPA har den lille ekstra snerten som gir litt mer energi, som gjør musikken litt mer levende; men det er smak og behag, og begge er kjempegode. Linto er mer "ørevennlig" og noe "mørkere" og noe mer tilbake. I direkte sammenlikning med den upfront spillestilen til 8000PPA.

Naim Stageline er en super riaa for mye mindre penger; men man trenger enten en Naim pre eller en ekstern psu.

Mvh Vidar P
Det er notert. Enn så lenge får jeg se hvordan Trichord Dino spiller. Er muligens ikke noe for meg, vi får se. Hadde jo en Audiolab 8000PPA på hånden, men tungvint når den befinner seg i England. Jassså, Naim Stageline? Billet meg inn at Naim riaaene var sånne printkortdingser som man monterte inn i eksisterende forsterkere. Tok feil da, men det er jo gledelig. Har ingenting i mot å prøve litt mer fra Naim. Ikke alle PSUer fra Naim er like dyre håper jeg?

... Ser vi har I-Supply ja, til en billig penge. Som også fungerer som power supply til iPod? Kan man anta at det motsatte også fungerer. En PSU for iPod fungerer med I-Supply?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
toriamos skrev:
Billet meg inn at Naim riaaene var sånne printkortdingser som man monterte inn i eksisterende forsterkere.
Feil billet, toriamos, "printkortdingsen" er for montasje inni plintet på din LP12. I tillegg trengs ekstern PSU.......
 
Topp Bunn