Ny RHCP

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Fra hjemmesiden.

Flea :"we worked so hard, and so thoughtfully, all of us, for so long
to make this record sound as warm and full from top to bottom
as was possible
we spent day and night for a year making sure every little sound was
just right
that they were all put together in the most beautiful way we could
we did not leave a stone unturned in doing that work
i can not put in words how much this record, stadium arcadium, means
to us "

Tja ?!?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Men musikken er bra og det låter ikke så ille som det ser ut.
Vinylen blir antakelig knall, mastret av Hoffman/Gray, de fikk de analoge tapene og frie hender. ;D

L

Lydtekniker

Gjest
Men musikken er bra og det låter ikke så ille som det ser ut.
Vinylen blir antakelig knall, mastret av Hoffman/Gray, de fikk de analoge tapene og frie hender. ;D
Spilt inn analogt? Det tilhører sjeldenhetene idag...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Det virker iaffal som det.

"Quick question: Steve, are the master tapes you're receiving the actual master tapes or are they tape copies of a digital source specifically prepared for the LP release? I know this is probably a stupid question considering that you've already stated it's "all analog" but I've read of the latter being done for current vinyl releases and was just curious."

Steve Hoffman "The actual analog master tapes, yes."

hele tråden her:

http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=80270

L

Lydtekniker

Gjest
Artig, artig! Sjeldnere og sjeldnere det skjer på "gamlemåten" med analoge magnetbånd :)

T

theStig

Gjest
Spørsmålet er vel heller om det er spilt inn og redigert digitalt, og så til slutt mikset ned til 2-spor analog. Kanskje?

Det er også vanlig i 2006 å spille inn på analog for å få den fete tape-saturation lyden, og så kopiere alt til Protools for edit og miks etterpå.

L

Lydtekniker

Gjest
Spørsmålet er vel heller om det er spilt inn og redigert digitalt, og så til slutt mikset ned til 2-spor analog. Kanskje?

Det er også vanlig i 2006 å spille inn på analog for å få den fete tape-saturation lyden, og så kopiere alt til Protools for edit og miks etterpå.
Javisst, jeg bare så for meg at hele prosessen var analog i dette tilfellet, men jeg tipper det er som du sier. Litt trøtt og litt rødvin, så hender det man skriver før man har fullført tankerekka ;)

T

theStig

Gjest
Det spiller egentlig ingen rolle spør du meg.. både analog og digital kan låte både røtent eller bra, alt ettersom.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
uauaahuauau. vettafaen i hælvete asså.
er så bra låter innimellom, men det er stygg lyd når bandet gir jernet. kan vel ikke si annet en at dette er bra men dårlig.
stort potensiale,men ødelagt (delvis) av noen idiioter i plateselskapet. nakkeskudd på de? ja.

ush. ble lit fylle anmelding, men står inne for sikkert 39 %.

redigerer meg selv: "stygg lyd når bandet gir jernet" , dette er desverre tist men synd. og det som er det jævligste med det er at det er så inni hampen unødvendig.

L

Lydtekniker

Gjest
Hmm... må si jeg savner den gode funken som gjorde Blood Sugar til en så drivende bra skive.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
sylvia massy fortalte at på one hot minute satt hun med manuell autotune og fiksa vært eneste ord vokalisten klarte å gaule ut. han treffer ikke en tone vettu...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg kjøpte mitt eks i går. Jeg har bare hørt gjennom første skiva, men dette er mer i samme gata som 'by the way' dessverre. Velspilt, men tam og kjedelig AOR spør du meg.

Blood Sugar Sex Magic kommer de aldri til å toppe (det ville vært sensasjonelt). Likevel er det litt skuffende at de ikke kommer opp på nivå med 'Californication' igjen.

Når det gjelder kompresjon: Ja det hadde sikkert vært noe å hente på mer dynamisk mastring. På den andre siden er 'To record only water for ten days' av John Frusciante noe av det minst dynamiske jeg noensinne har hørt, og likevel det beste noen av medlemmene har gjort siden Blood Sugar..

Forklaringen ligger nok først og fremst i hva bandet gjør, ikke lydteknikerne.

L

Lydtekniker

Gjest
sylvia massy fortalte at på one hot minute satt hun med manuell autotune og fiksa vært eneste ord vokalisten klarte å gaule ut. han treffer ikke en tone vettu...
Ja, Kiedis er vel ikke akkurat kjent for å være teknisk dyktig.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Har kjøpt 2 plater i år som jeg ikke har orka å høre ferdig.
Dette er den ene av de. Kjedelig!

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
de av dere som kjøper denne og med en gang syns det er kjedelig. hvorfor ikke satse på noen nye band? det finnes jo veldig mye fint som er mer spennende?

K

kbwh

Gjest
Man kjøper vel ny RHCP fordi man håper på noe som er i klasse med Blood Sugar pluss coveret på Abbey Road EP.

Jeg har hørt anmeldelsen av nyplata på P2. 2 timer slentrefunk er ikke min greie heller.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
de av dere som kjøper denne og med en gang syns det er kjedelig. hvorfor ikke satse på noen nye band? det finnes jo veldig mye fint som er mer spennende?
Kunne ikke sagt det bedre selv:)

Topp Bunn