Forsterkere Ny preamp til Dynamic precision dpa 6.0P

S

Skipnes

Gjest
Hei! Jeg er på utkikk etter en ny preamp til min effektforsterker. Jeg har nå en electrocompaniet eci2. Noen som har noen anbefalinger???
DSC_0156.jpg

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Antall liker
32
Torget vurderinger
2
Hei! det finnes brukte DP forforsterkere på markedet, vil anta at det er god match. Her på sentralen er det også en vennetråd for DP som du kan ta en titt på, mye info der om DP´s produkter. Mvh Øyvind

S

Skipnes

Gjest
Har veldig god lyd nå , men det er ikke så lett å få tak i dp produkter . Har selvfølgelig mest lyst på en dp forforsterker, men om det finnes andre gode matcher så kom med innspill :)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.191
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Det ligger en Dynamic Precision C1B til salgs på bruktbørsen. Ellers har DP tidligere passive forforsterkere som passer bra. Et annet billig alternativ er TVC. Selv ville jeg valgt en rør preamp, f.eks fra Audio Research eller Rogue. Audio Research REF3 er en god match til DP. Det kommer an på hvor mye du ønsker å legge i det og hvor bra lyd du har lyst på :)

S

Skipnes

Gjest
har lyst på drit bra lyd ;) Mine gamle Kef 104.2 spiller ganske bra til å være 30 år gamle

Z

Zomby_Woof

Gjest
En BPC 700/7.0 er vel et sikkerstikk. Gode og nøytrale produkter som slipper musikken gjennom uten fettfingre og smørerier. Ikke er de dyre heller. Relativt sjeldne på brukten, men prøv en 'ønskes kjøpt'. Jeg solgte min for noen år siden, fikk 2500,- for den, og kjøpte en 7.3 for 3000,- samtidig (mener jeg kjøpte ny før jeg solgte den gamle for sikkerhets skyld). Den viktigste grunnen til byttet var at jeg ville ha den i svart, og litt forenklet betjening (felles 1dB-step for begge kanaler, mot et til hver kanal på 7.0). Mest praktisk hvis du ikke trenger balansekontroll.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
2.111
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hei, DPs egne passive og ikke minst C1b er sikre valg. Jeg har testa Pass Labs XP-10 sammen med min dpA1 og det er også en meget bra match!

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Enig at DP's egne pre'er er et godt valg. Men de er ikke så lett å få tak.

Music First er en veldig god passiv pre som passer bra sammen med DP.

Tror nok du har mye å hente ved å bytte til en bedre preamp. Lykke til.

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
353
Torget vurderinger
2
Passv pre kan passe svært godt til din Dp forsterker. Eneste da er at blir mer kritisk på hva du putter foran. Lettere med aktiv i så måte, men mer kostbart. Dp fungerer egentlig bra med det mest, så lenge det er kvalitet. Så det blir lommeboken og smaken som bestemmer. Jeg kan godt anbefale Hegel P30. Skjelden bra pre til prisen. Ellers lå det en brukt Dp på sentalen, som er som hand i hanske til din amp. lykke til

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg var innom Musikkmagazinet i Bergen i går.
Der spiller de på DP A1B og Parasound P5.
De påstår det er den beste preampen som har vært tilkoblet den forsterkeren utenom C1B.

I tillegg er det både dac og riaa på P5.

S

Skipnes

Gjest
24_1178014998_xl.jpg

Skal drive disse gamle traverne . fra min gamle leiligetså ikke helt oppdatert

S

Skipnes

Gjest
hvor bra er bpc sammenlignet med andre pre amper idag? er den utdatert?

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Meridian og DP er en god kombo!

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
104.2 : )
Hadde disse way back when, har du kuben også?
Helt sikker på at Meridian er perfekt match!

S

Skipnes

Gjest
Har kuben, men har aldri prøvd den. Har kjøpt en BPC70, får håpe jeg blir fornøyd med den :)

Kan noen forklare meg hva som gjør en preamp bra ? Hva er de store forskjellene ? Sender den ikke bare signal til effektforsterkeren ?
Bruker en dac er det ikke den som gjør meste parten av jobben ?

Sist redigert av en moderator:

Bjørge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Antall liker
30
Sted
Vestfold
Denne kuben leter jeg etter. Har du den enda og ikke bruker den så kjøper jeg gjerne :)

Terillo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2009
Antall liker
116
Sted
Oslo
G-Dis har noen Dacer som jeg tror har rimelig bra forforsterker. Jeg kjøpte en eldre variant (G-Dis V mkII) i fjor sommer som jeg synes låt bra. IntelligentSound i Sverige selger disse og jeg tror det nylig er kommet en ny model, G-Dis Dac reference. Det finnes bilder av den på vennetråden til IntelligentSound her på hfs, tror SonicSound la ut noen bilder for ikke lenge siden. Den koster litt (25 000 Skr,-) men har både en analog inngang, 6 digitale innganger og fjernkontroll. Ringer du IntelligentSound og snakker med Petter så får du vite mer. IntelligentSound har vært forhandler for Dynamic Precision i Stockholm tidligere og de brukte DP forsterkere i demo rommet for sine høytalere. Tror de nå bruker G-Dis Dac reference også som forforsterker i demo rommet. IntelligentSound og G-Dis har forøvrig et nært samarbeid. Jeg har kun hatt en av de eldre modellene (No1 tror jeg) av DP innom meg en søndags ettermiddag. Har dessverre ikke hatt A1 i stua...

Topp Bunn