Ny poweramp istedenfor EC Nemo?

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Har du tittet på Bladelius sine produkter?? Jeg har akkurat kjøpt inn Bladelius Grendel med stor kondensatorbank (oppgradering fra Bladelius). Denne ampen har 4 seperate monotrinn a 350 watt  i 8 ohm per stk. Dette betyr at du kan biampe høytalerene dine. Powerampen gir deg superkontroll på bassen. Har selv testet ulike effektrinn bla DP A1s, som jeg ikke synes var i nærheten når det gjaldt dynamikk og krefter.  Se:

http://www.hificonsult.se/index.php?menuid=008,007
 

bjorn_65

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2005
Innlegg
77
Antall liker
1
Hva med McIntosh Mc602 er jo et bra alternativ, jeg personligt ville beholdt Nemoene da. Men skal du selge dem så kan du jo si i fra..
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er meningen at man skal få utslukking.
Det er meningen ja? Oh no i'd better get off my high horse then!

;D

Jo større baffel jo lenger ned i frekvens går dem osv...
Alt avhengig hvorda n det gjøres så vil f.eks fall være en sånn hva..? 6db pr oktav. eller noe.
så da legger man bare inn en eq krets i filter. så kompanserer dette fallet og man når lenger ned.

Uten å vite akkurat hvordan G.F gjorde dette, så kan man jo prøve seg frem og slikt...

:D
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
hei-det er ikke slik at jeg vurderer å bytte nemoene pga manglende bass. tvert imot så er jeg meget godt fornøyd med bassen i blokkene samt hvordan dette gjengis i høyttalerne. det jeg sier er at en eventuelt ny forsterker må ha de samme kvalitetene i bassen.

jakr

Da burde du sjekke ut PBN Olympia AX med 4000 VA! Og veier ikke mer enn 93 kg. Fantastisk oppløst, og med en kontroll som er helt rå! Er på 2 X 220 watt, men har som du skjønner vannvittig med strømressurser!

Lykke til!
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
:) :) :)
Jeg mener at det vil være temmelig vildt, at skifte denne forstærker ud grundet manglende bas. Der er så mange måder at få mere bas på. Hvis du mangler bas, skyldes det næppe effektforstærkeren, men det ligger i et andet sted i systemet. Højttalerplaceringen kab være forkert.
Det med at skifte apparater er dyrt og giver ikke nok i forhold til inversteringen. Skift dog istedet en modstand eller  kondensatorer, som er to ting der rykker. Black Gate giver en masse bas f.eks., som så er på bekostning af dynamik.
Der er selvfølgelig også mulighed for skift af interne kabler for bedre dynamik, rum, bas osv.
Når man producerer forstærker, cd afspiller bruges der billige eller halvdyre komponenter for at holde prisen nede. Find fejlene og skift dem til bedre typer, og så går det fremad.
Mvh.
Sven Palvig
:)
Amen! Takk for litt fornuft i forumet.

Hør litt på Sven gutter, det han sier er ikke tull.

Personlig tror jeg NEMO er meget bra, har hørt dem i et kjempebra oppsett.

Finn heller det reelle problemet.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Trådstarter sier ingenting om problemer, men kun at han er lysten på å oppgradere, og at bassdef./fundament er noe som er viktig for han. Dette blir jo en diskusjon rundt et problem som aldri har eksistert. :-/

Amen! Takk for litt fornuft i forumet.

Hør litt på Sven gutter, det han sier er ikke tull.

Personlig tror jeg NEMO er meget bra, har hørt dem i et kjempebra oppsett.

Finn heller det reelle problemet.
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
OK, skal prøve å gi et godt råd mht bassdefinisjon og fundament, da er svaret enkelt.

Kjøp Krell FPB 600 fra bruktbørsen for 59.000.

Personlig opplever jeg bassen fra MC602 som mer naturlig og "musikalsk" i mine ører, om enn ikke fullt så definert. Har sammenliknet MC602 direkte mot krell MCX 450 monoblokker.

FPB600 har også vært i min stue på lynkort demo.

Men smak og behag......
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Testet på Von Schweikert (feilstaving???)

Vet ikke hvordan de er kontra etera...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er en forsterker som jeg nesten ikke gidder å nevne.
Men jeg vil nok si at den går fryktig mye av high-end sakene en veldig høy gang.

Jeg tror de heter intuitive pulsar eller noe...Essence Audio kanskje?
De er ganske dyre og produseres bare på fgorespørsel og greier.
Det hender de er tilsalgs på bl.a audiogon eller noe.

Har vel sett 3 av dem tilsalgs på audiogon, så lenge denne siden har vært oppe. Så de er sjeldne...

Mener å huske at dette er noe som bare har en innisinnsvakt rått bassområde! Vi snakker Gaur med bolegalskap. Isfjell med lopper! Dunderhonning med pepper!

Ja... Pøkk, husker ikke helt navnet... De koster vel en 15-25 tusen $ nye tror jeg...

Uansett... det er mad cow og litt til! Lyd esse!

Mener at konstruktør heter Dale Pitcher.
Man får dem i monoblokker også...

Nemo-dødare...
 
Topp Bunn