|
Han her må da være blandt de beste..... ;D
http://www.skiens-ungdomskorps.no/stortromme.mpg
http://www.skiens-ungdomskorps.no/kubjelle.mpg
Der var Neil Peart ja.......ventet på ham.....Vil nå ihvertfall trekke frem Neil Peart og Art Rodriguez i tillegg til de som allerede er nevnt.
Endelig en med litt smak for prekusjon ... ikke det at det ikke er mange svært gode navn over men ... mht Zappa og perkusjonister må også nevnes Ruth Underwood (Ruth + Bozzio + David Samuels = Black page ... jeg tror jeg skal slutte å tromme med blyanter ...)...
Terrie Bozzio - Frank Zappa perioden
Endelig en med litt smak for prekusjon ... ikke det at det ikke er mange svært gode navn over men ... mht Zappa og perkusjonister må også nevnes Ruth Underwood (Ruth + Bozzio + David Samuels = Black page ... jeg tror jeg skal slutte å tromme med blyanter ...)
Takk for det KJ.
Den stjernerekka der lar seg høre.
Siden du nevner perkusjon vil jeg nevne Marylin Mazur som en magisk perkusjonist.
Natta fra Odden
Nei egentlig ikke, men The Chicken (Pee-Wee Ellis) er fortsatt en av tidenes kuleste låter. Versjon.Da er kanskje ikke tråden morsom mer siden du har nevnt ham nå, Stipolo?
Må bare få takke for det klippet av Pastorius! Der var også en masse andre klipp som jeg ikka har sett før.Det var Jaco Pastorius som gjorde den kjent, Pee-Wee Ellis er ikke like verdensvant, men spiller endel med Fred Wesley, kjent fra Parliament.
Siden vi nå også snakker perk. må Paulinho Da Costa nevnes. Han og Mazur er vel de 2 jeg setter høyest av de som spiller på ymse dingeldangel. Å se Marilyn Mazur i fri utfoldelse ved siden av Miles på Sardines var stort.Takk for det KJ.
Den stjernerekka der lar seg høre.
Siden du nevner perkusjon vil jeg nevne Marylin Mazur som en magisk perkusjonist.
McCartney er nok ikke så kjepphøy på egne vegne!Ringo Starr ja, fritt oversatt etter hukommelsen huskes denne fornøyelige historien:
Etter mye skryt fra engelske medier gikk det til hodet på vår alles kjære Ringo.
Det endte med at Ringo hevdet han var verdens beste trommis.
Det er da Mc Cartney kommer med et av sine gullkorn.
"Du"? sier Mc Cartney, "Du er ikke engang den beste trommisen i The Beatles".