Ny platespiller

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
575
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Hei

Tenkt å handle meg en ny platespiller i høst. Etter litt nettkikking tror jeg valget står mellom:

Rega rp8 m/pu/ Aria phono

eller

Lyra delos, Soundsmith mcp2
Dr. feickert Woodpecker, Jelco 750
Oyaide tonarmskabel

eller

Soundsmith Aida
Dr. feickert Woodpecker, Jelco 750
Oyaide tonarmskabel

Siden jeg hverken har hørt fugl eller fisk må jeg si at ankepunktet mitt mot RP8 er at jeg er meget usikker på om jeg liker utseende på spilleren, noe som er vesentlig siden den skal stå i stua. Så RP8 er egentlig ute, synd siden rega er lett å like, både lyd og drift.

Woodpecker har det Rega mangler, tidløst design(Forfengligheten lenge leve!), samt det jeg har lest om den har virket positivt. Forfengligheten lenge leve!

Ideen om Delos og soundsmith har jeg fått etter å ha lest Rudis pickupliste. Interessant å lese hva han skriver. Forresten der jeg har lest om Jelcoarmen også. Noen som kan forklare hva som er forskjellen på en 9' og 12' arm er?

Siste ideen om å gå for en Aida sammen med eksisterende naim stageline kunne også vært spennende, kunne da brukt restbeløpet på en bedre strømforsyning (hicap) etterhvert... Men er litt usikker på hvordan aida går med stageline, om det vil bli mye støy. Noen som har erfaring med soundsmith og stageline?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ein tolvtoms arm er lenger enn ein nitoms. Det er eigentleg den heile skilnaden. Men ein lang arm har mindre vinkelfeil enn ein kort. Den lange armen er også nødvendigvis tyngre, når andre parametrar er like.
Rudi er rette person til å forklare dei lydlege skilnadane. Eg trur ein lang arm er best, men har ikkje gjort så nøye undersøkingar som Rudi, som eg reknar med kan utdjupe dette med bakgrunn i direkte erfaringar.

Topp Bunn