Ser at alle Rega pu er lette med 6 g - noen som vet hvordan dette slår ut lydmessig med en Ortofon til 10 g f.eks ?. På en Rega spiller altså.
Du finner en del platespillere fra Pro-Ject på platekompaniet.no med 20%Plukker opp igjen tråden..
Har bevist ventet til i dag med å ta et valg. Har forsøkt å se etter tilbud på platespillere i dag, men har kun funnet tilbud på Rega rp6.
Noen som har sett noe annet i min prisklasse?
-Stein Ivar
Takk for detDet er et veldig klokt valg. Gratulerer!
Når det gjelder riaa, tror jeg fort Trichord Diablo kan bli litt i tørreste laget om det er AT-pickup du har tenkt deg.Hva tenker du evt å legge i riaa?
Audio Technica ART9 er forøvrig en helt hinsides god pickup til prisen, og den passer glimrende i den virkelig gode ACT 0.5-armen. Den er nok det beste pickupkjøpet man kan gjøre om dagen.
Av nevnte Trichord ville jeg valgt Dino. Har hatt begge og syntes faktisk Dino var like bra som Diablo. Hadde du funnet en Trichord Delphini ville den vært mitt klare valg, men har inntrykk av at den er vanskelig å finne brukt. Tar også sjansen på å anbefale Audio-Technica 33PTG/II, selv om jeg ikke kjenner armen. Regner likevel med at den er innafor. Lydmessig er i alle fall AT33PTG/II et meget godt kjøp er vi mange som mener, spesielt til prisen.Da ser det ut til at det blir en WB The Circle med ACT 0.5 arm på meg.
Men har noen spm ang riaa og pu:
Har lest at Trichord er en god match. Burde jeg i så fall gå for Dino eller Diablo og med eller uten ekstern PSU. Med Diablo med ekstern PSU sprekker nok budsjettet. Er det eventuelt andre alternativer der ute jeg heller burde gå for? Gjerne brukt.
Så var det pu. Det er fortsatt 20% på platekompaniet og har lest mye bra om Audio-Technica AT33PTG/II eventuelt AR-ART9. Vil disse være en god match med arm og riaa? Eller er det andre jeg burde se etter her også?
vh Stein Ivar
Det er jo også et designspørsmål og smak og behag. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å levd med en ASR Mini Basis over tid. Fasongen og målene matcher ikke særlig bra med andre produkter. Da ville jeg heller valgt Electrocompaniet, selv om også den med fordel kunne hatt standard bredde 43-44 cm.Ok da har vi disse.
Trichord m/u ekstern psu 6000/9500
ASR Mini Basis MKIII 8000 Stereofil tilbud
ASR Mini Basis Exclusive High Voltage 15000 Stereofil tilbud
Electrocompaniets ECP-2 15000
Ser det ligger 2stk ARS Excusive på brukten også, men begge disse er reservert.
Jeg er ikke så opptatt av like mål på komponenter, i alle fall innen rimelighetens grenser. Er egentlig kun lyden jeg tenker på, og litt prisDet er jo også et designspørsmål og smak og behag. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å levd med en ASR Mini Basis over tid. Fasongen og målene matcher ikke særlig bra med andre produkter. Da ville jeg heller valgt Electrocompaniet, selv om også den med fordel kunne hatt standard bredde 43-44 cm.Ok da har vi disse.
Hadde helt klart gått for Art 9 med ASR riaa,fordelen med ASR er at du kan sette den opp til PU og gjemme den i et skapOk da har vi disse.
Har bestilt en ART9Hadde helt klart gått for Art 9 med ASR riaa,fordelen med ASR er at du kan sette den opp til PU og gjemme den i et skapOk da har vi disse.
Elcomp er en god riaa,men har sine sære sider. Følsom når det kommer til andre kilder og om du tror på sånt trenger den en godt skjermmet strømkabel.
O
TakkFlink gutt
O
Ja, akkurat nå er jeg i alle fall veldig fornøyd.Grattis!
Bilder, mange bilder, takk
Hvis du er fornøyd allerede nå, da kan du vente enda større ting når PU er innspilt, og en enda bedre RIAA anskaffes![]()