Ny platespiller til min Denon Dl304

Ble medlem
18.01.2010
Antall liker
0
Hei skal ha ny platespiller til min dl 304 pickup :) har idag en denon dp300f, men ønsker en noe mer solid spiller. Har sett litt på rega p3, noen andre gode spillere i samme prisklasse ?

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.029
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
DL304 fungerer bra med de lette armene fra ProJect.
Jeg hadde en 8"6 ProJect arm på min Music Hall MMF5.1, tror den hadde effektiv masse rundt 9gram, og den var fin match til min DL304. Syns å huske at den låt bedre på Project-arm enn med Rega RB250. Kanskje Rega er litt tyngre.

Ble medlem
18.01.2010
Antall liker
0
Hei og takk for svar! :) tror jeg skal se nærmere på den project spilleren altså! blir sikkert noe helt annet enn med den jeg har per dags dato!:)

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Treng du kjøpe arm og spelar i lag?
Hadde ein DL 304 på ein SME serie ll fixed headshell. Den spelte glimrande med ein 304.
Min SME er den utgåva med efektiv masse 7,5g. Der finst også ein lettvekstutgåve av denne armen med nedpint masse til 5,5g. Denne har eit headshell med større boring for kabelgjennomføring og nylonskruer til feste av pikup.
Ein SME serie lll vil sikkert også fungere om du brukar demping og/eller eit lite vektlodd på headshellet for å auke vekta på armen.
Dette kan eg likevel ikkje seie sikkert all den tid eg ikkje har prøvd.
Syns ein DL 304 fortener ein betre spelar og arm enn projetc!
Solgte min DL 304 fordi eg også har ein DL305. Den er bedre!
Finn eit kvalitets driverk frå Thorens, Kenwood, Linn .............. som har SME - base og kjøp SME 3009 serie ll .
mvh

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.029
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Johs skrev:
.........
Finn eit kvalitets driverk frå Thorens, Kenwood, Linn .............. som har SME - base og kjøp SME 3009 serie ll .
mvh
Jeg tror du har rett, det er sikkert gode anbefalinger.
Men klarer du det der for prisen av en Rega P3, som trådstarter indikerer?

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Ein SME 3009 ll ca 2000.- + - på Ebay
Mange gode driverk frå 70 og åttitallet har har SME armbase, det skulle berre vere å velge det du har lyst på av belte eller direktedrift,
avkobla med masse eller fjører. For 2000.- +- skulle du få noko absolutt brukbart.8
Du må sansynlegvis på E-bay eller om du har flaks , bruktbørsen her på sentralen.
Om du handlar på e-bay, ungå auksjonar som ikke brukar pay-pal
Kansje klarar du det for budsjettet på ein project men du kan også ryke dueleg om du er uheldig og kjøper dårleg ræl!
MVH

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg tror ikke man skal kimse av moderne billigspillere heller. Klart, en Debut III Esprit er ikke akkurat high-end, men jeg tipper den spiller bra fra seg med en god pickup og kanskje en speedbox.

Et alternativ er vel en rega P2N til 3800 hos OHC.

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Ein Denon Dl 304 er ikkje god i ein Linn arm. Veit og at andre har dårleg erfaring med denne pickupen også i Rega armer!
MVH

Topp Bunn