Ny platespiller til ca 7500,-

teamnovak

Medlem
Ble medlem
21.01.2010
Antall liker
0
Sted
Truckstad
Torget vurderinger
1
I denne prisklassen er det mye å velge i. Noen som har noen synspunkter.

Har sett på bla. Thorens 295 mkIII, Rega P3 24, Technics SC1210 mkII og Audio Technica LP120.

Hva er best av direct drive og reim?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Siden platespiller er ganske følsom teknikk, og et samspill mellom spilleren - arm - PU - RIIA (og noen vil sikkert også tilføye hylle/underlag), tror jeg det er vanskeilg å si hva som er best. Du får prøve å finne en "pakke" som du synes passer deg og ser bra ut (hvis anlegget står i stua :)

Men Rega og Pro-ject har vel de største markedsandelene i dag, så du tråkker neppe helt feil med noe fra disse to merkene. Pro-ject er kanskje ørlite hyggeligere priset i Norge (uten at jeg kan dokumentere påstanden).

Reimdrift tror jeg er kjent for å være best. Spiller du mest 33 rpm trenger du ikke noe annet. Skal du bytte mye mellom 33 og 45 er det selvsagt enklere å ha en spiller med en knapp som regulerer hastigheten.

S

Stereo_Mono

Gjest
P3-24 får jo suverene tilbakemeldinger fra alle kanter. Sett på f.eks Ortofon 2M Blue Pickup og du har en suveren spiller til rett under deres budsjett.

Senere kan du oppgradere den med Rega sin TT-PSU, som strammer opp lyden enda mere og gir deg enkel hastighetvalg ved hjelp an en bryter på fronten

Topp Bunn