Ny pc og med bra lyd kort

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Da var det på tide med ny pc,da var det hva skal jeg kjøpe som og har bra lyd,for og si det ,så har jeg ikke peiling på dette,så viss noe kan komme med noe gode råd hva jeg burde kjøpe,så takker jeg for all den hjelp jeg kan få her.Anbefaling av og mulig bra lyd kort ?? 😂 som jeg sa, null snurring her🤭 ,denne skal kun brukes til musikk og på nettet litt .

Tønnes
 

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Innlegg
1.370
Antall liker
1.185
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
Evga nuaudio lydkortet er og foretrekke men det er ute av produskjon og desverre litt vanskelig og få tak i. De kan og drive hva som helst av hodetelephoner. der kan man og bytte opamper osv. software er som så. audio note har stått for designet. ellers må du opp i en del kroner hvis du skal finne et godt lydene et. evt gå for en topping dac og koble til pc'n
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Gå heller for en USB DAC enn et internt lydkort. Da er utvalget nærmest ubegrenset i alle prisklasser. Selv har jeg RME ADI-2 DAC FS på min PC, men mulig det er overkill i forhold til hva du ser for deg.
 

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Da ble det ny PC og skjerm ,er det mulig at jeg har rota med og bytte ut dac og styrt på med kabler ,og så var det bare en ny pc som skulle til for at lyden ble helt 👌:cautious: ,ja jeg kan vell si at lyden nå er noe helt annet nå.🥰 ,men jeg hadde en som var data man til og fikse opp i dette da,Takker Cato for en meget god jobb 👍
 
Topp Bunn