Forsterkere Ny Parasound JC1+

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Da er det bekreftet det som lenge har vært spådd. Nye JC1+ monoblokker fra Parasound er like rundt hjørnet. Den forrige har jo vært på markedet i over 15 år og bare det er jo imponerende. Sikkert mulig å gjøre gode deals på mk1 fremover også nå som ny er på trappene.

Hva tenker så HiFi folket?

https://parasound.com/jc1+.php
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Sikkert en kanonbra amp. Hadde selv JC-1, og angrer på at de ble solgt. Det virker ikke som det er så voldsomt til endringer i den nye modellen, og det viser jo bare hvor riktig det meste er gjort i den gamle. Tipper prisen har skutt i været så det holder, som det meste annet i denne galskapen.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Tipper lyden er tunet litt etter JC5+... bare den spiller jo helt strålende i Parasound universet :D.
 
M

MusicBear

Gjest
Da er det bekreftet det som lenge har vært spådd. Nye JC1+ monoblokker fra Parasound er like rundt hjørnet. Den forrige har jo vært på markedet i over 15 år og bare det er jo imponerende. Sikkert mulig å gjøre gode deals på mk1 fremover også nå som ny er på trappene.

Hva tenker så HiFi folket?

https://parasound.com/jc1+.php
Jeg mener Parasound er best buy innenfor sitt segment, som jeg mener er helt "opp til & inntil" det dyreste high-end.

Sagt det til Morten på Norsk Audio Teknikk et par tre ganger, at han burde laget til et mer eller mindre rent "Norway Parasound Center" med alle produkter tilgjengelig for utprøvning. Eneste lille minus er designet på frontene, men det er min høyst lille subjektive (duste-) kommentar, for det bak fronten er verdensklase for så vel ørene som lommeboka.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
30% vektøkning, mer strøm tilgjengelig og langt bedre høyttalerterminaler enn den forrige. Endelig ser det ut som tilstrekkelig avstand mellom + og - Lover veldig bra, blir spennende å se hva prisen blir.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Når man snakker om endring av lyden. Hva er egentlig forskjellen på lydbilde i JC5 vs de gamle JC1?
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
30% vektøkning, mer strøm tilgjengelig og langt bedre høyttalerterminaler enn den forrige. Endelig ser det ut som tilstrekkelig avstand mellom + og - Lover veldig bra, blir spennende å se hva prisen blir.
Hvis vi tar utgangspunkt i at JC5 koster 70k i dag så ganger vi det med 2. Tror vi kommer til å ligge i størrelsesorden 140-150K for paret eller høres jeg veldig urimelig ut?
 
M

MusicBear

Gjest
30% vektøkning, mer strøm tilgjengelig og langt bedre høyttalerterminaler enn den forrige. Endelig ser det ut som tilstrekkelig avstand mellom + og - Lover veldig bra, blir spennende å se hva prisen blir.
Hvis vi tar utgangspunkt i at JC5 koster 70k i dag så ganger vi det med 2. Tror vi kommer til å ligge i størrelsesorden 140-150K for paret eller høres jeg veldig urimelig ut?
Parasound har tvert i mot de siste årene gitt mer for pengene, ikke sikkert disse her blåses opp, ikke minst også fordi deres øvrige forsterkere yter mye mer i seinere års utgaver.

Jeg ville ikke blitt overrasket om dagens priser beholdes, for dyrt selger ikke i dette merket som befinner seg litt under rangstigen av det dyreste på markedet, men lydmessig er så nært som det lar seg gjøre.

Sikker på at fabrikkens dekningsgrad med selv oppgraderingen beholdes med dagens priser - tross alt lokomotiver som har gått av seg selv halvannet tiår uten utviklingskostnader underveis dette her.

Uansett - sixpack på at det meste av Halo serien holder følge med konkurrenter til det doble av prisen.
Et genialt merke på den måten at de ikke har bærehåndtak & kilovis med utfrest alu for å ta seg overbetalt som mange andre.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.949
Antall liker
16.433
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Burde ikke Parasound kommet med en seriøs forforsterker som matchet JC1+ ?
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Flaut. Den hadde jeg glemt helt ut. Husker ikke om den eksisterte da jeg hadde JC1 blokkene.
JC2 kom rundt samme tid som JC1, senere kom det en oppdatert versjon som het BP som stod for Bypass slik at den kunne integreres i ett hjemmekino oppsett. Dette er fra den tiden Parasound også drev med kino oppsett. Som kjent har de kuttet dette ut da hjemmekino er i rask utvikling hele tiden og det ble for dyrt i lengden for Parasound å satse i dette segmentet ifølge grunnlegger Richard Schram
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.726
Antall liker
3.321
Pris blir $17000 /par.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Begrenset hva de kan ta for disse ampene, selv om de trolig er helt i toppklassen både lydmessig og hva krefter angår.

Tipper litt for høy utsalgspris men i praksis store rabatter - med dette bør de ha store fortrinn mot "bærehåndtak-ampene" og kanskje selge en del i det markedet.

For de som ikke skal skade hørselen er jo siste versjon Hint integrert bokstavelig talt et gullegg i Halo serien.
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Pris blir $17000 /par.
Sånn ca NOK 190.000.- inkl moms direkte omregnet ifra USD.
Uansett så er ikke Norske priser klare ennå.
Mvh
Morten N.A.T
Takker for info. Skuffende pris mtp at JC5 koster 70k her på berget og hvis du ser på innholdet på JC5 vs 1stk JC1+ så kan jeg faktisk ikke se store forskjellen i komponenter som skulle tilsvare en økning på 35%. Gjenstår å se hva markedet måtte mene.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Den plasserer seg jo da på samme prisnivå som McIntosh MC611 og Hegel H30. Disse merkene har jo bra med "fans" og dermed et godt bruktmarked. Synes det virker litt høyt selv om den garantert er meget bra, sikkert like bra som de to nevnte.
 
M

MusicBear

Gjest
Ser man på Hint 6 - til en ufattelig lav pris - forstår jeg ikke at dette ikke er den mest solgt forsterker, og det inntil to tre ganger av dens egen pris. Nesten så man mister interessen for hi-fi, når man får kjøpt så mye for pengene og som spiller så bra, på den måten at en klasse opp lydmessig - nesten er galskap for lommebok & fornuft :)
 
H

Hifibasillen

Gjest
Ser man på Hint 6 - til en ufattelig lav pris - forstår jeg ikke at dette ikke er den mest solgt forsterker, og det inntil to tre ganger av dens egen pris. Nesten så man mister interessen for hi-fi, når man får kjøpt så mye for pengene og som spiller så bra, på den måten at en klasse opp lydmessig - nesten er galskap for lommebok & fornuft :)
Hint 6 ufattelig billig? knallgod forsterker men vil ikke si den er billig for folk flest, var ikke for og lage kvalm bare reagerte på uttalelsen.
 
M

MusicBear

Gjest
Hint 6 ufattelig billig? knallgod forsterker men vil ikke si den er billig for folk flest, var ikke for og lage kvalm bare reagerte på uttalelsen.
Hehe, du har rett - ikke for folk flest - men i forhold til dens ytelser var (selvfølgelig) min mening.

Til eget forsvar; vi er tross alt på et forum hvor folk ikke søker anlegg/musikkopplevelser de finner på Elkjøp & Power. Ta (om mulig) turen innom en forretning som selger den, så får du trolig litt mer forståelse for innlegget mitt.

Dessuten refererer jeg til "i forhold til 2 eller 3 ganger sin egen pris pris."
 
H

Hifibasillen

Gjest
Hehe, du har rett - ikke for folk flest - men i forhold til dens ytelser var (selvfølgelig) min mening.

Til eget forsvar; vi er tross alt på et forum hvor folk ikke søker anlegg/musikkopplevelser de finner på Elkjøp & Power. Ta (om mulig) turen innom en forretning som selger den, så får du trolig litt mer forståelse for innlegget mitt.

Dessuten refererer jeg til "i forhold til 2 eller 3 ganger sin egen pris pris."[/QUOTE]

Hehe np, har forresten hatt Hint så vet godt hvor gode Parasound er =) Hint 6 har jeg hørt men ikke hatt, absolutt en flott forsterker.
 
Topp Bunn