Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg betalte 7k. Men jeg har solgt nok av klokker for billig. Blant annet enn 1969 Speedmaster med dot over 90 for under 30k i 2015. Nå er den verdt tre ganger så mye. Men sånn er det med alt.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    1661114733405.png

    Denne var artig, MEN ikke 21Høvdinger artig!
    Det må sies at jeg er en smule svak for teddybjørner. :giggle:
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Sellita SW300-1 verk. Samme som sitter i denne klokken fra IWC. Som koster 50k.



    IWC entusistene må gjerne nevne at de har gjort store forandringer. Men det er en grunn til at baksiden er lukket.

    Masse bilder etc her.

     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Man kan finne mer info her:

    Jeg synes IWC MK er overpriset. De melker navnet for mye. Til denne prisen forventer jeg mer.
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Bare så det er sagt, jeg har ikke peiling på klokker ! Men, har vært uten klokke nå i 3>4 år, og har savnet en stort. Er lei av å dra opp mobilen , for å sjekke klokka.
    Jeg liker store klokker, og valget falt på denne:
    Vis vedlegget 837161 Vis vedlegget 837162 Vis vedlegget 837163
    Skal tåle 10 ATM (vanntrykk testet til 100 meter), ripefritt safirglass, høykvalitets japansk klokke verk og rustfri two-tone stållenke.
    For bare håpe at den tåler "litt" mer, enn ukes tur til Kreta i August ? Tiden vil vise.....:ROFLMAO: Kostet ikke stort, så jeg kan evt. ta tapet ;).
    Hei :)
    Da har denne klokka vært med til Kreta med bading i saltvann og ferskvann. Ingen problemer , går som ei klokke skal :). Må si meg fornøyd, selv om dette ikke er ei klokke av kjent fabrikat. Designet i Danmark.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    Interessant design men er det ikke litt selvmotsigende å feire Voyager med ei dykkerklokke ?

    Mvh
    KJ
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lenge "drømt" om en Minerva fra ca 1952.
    Ikke funnet den jeg har sett meg ut og vurderte å kjøpe en såkalt "homage" - med fake patina.....

    Minerva .jpeg


    Men fredag fikk jeg tilslaget på denne - med samme urverk. Fullt overhalt av urmaker. Urørt skive, visere og kasse. Tikker lekkert avgårde, trekker som en drøm og kronografen fungerer perfekt. 40 timer reservetid lar seg høre på en slik gammel klokke.
    Klokka er altså 70 år gammel og bilder fra mobiltelefonen yter den ikke rettferdighet.
    KLOKKEGLEDE!

    Regatta Chrono 1 fav 2.jpg
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Jeg har lenge "drømt" om en Minerva fra ca 1952. Ikke funnet den jeg har sett meg ut og vurderte å kjøpe en såkalt "homage".

    Vis vedlegget 850166


    Men fredag fikk jeg tilslaget på denne - med samme urverk. Fullt overhalt av urmaker. Urørt skive, visere og kasse. Tikker lekkert avgårde, trekker som en drøm og kronografen fungerer perfekt. 40 timer reservetid lar seg høre på en slik gammel klokke.
    Klokka er altså 70 år gammel og bilder fra mobiltelefonen yter den ikke rettferdighet.
    KLOKKEGLEDE!

    Vis vedlegget 850168
    Her snakker vi patina, bærre lækker!
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Sellita SW300-1 verk. Samme som sitter i denne klokken fra IWC. Som koster 50k.



    IWC entusistene må gjerne nevne at de har gjort store forandringer. Men det er en grunn til at baksiden er lukket.

    Masse bilder etc her.

    IWC bruker stort sett bare platene. Resten er faktisk in-House med IWC sine egne deler.
    Men det er riktig at basen er Selita.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Atelier Petrov leverer skreddersøm til lave priser. Bestilte nettopp to nye remmer i cordovan til min IWC Pilot. Har faktisk hans remmer på ytterligere tre ur. Bestilte nå mørk grønn og natur.

    Fyren er flink, hyggelig, flotte produkter.



    E2B89E86-BC3A-4D15-8119-648A9FA33284.jpeg
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Atelier Petrov leverer skreddersøm til lave priser. Bestilte nettopp to nye remmer i cordovan til min IWC Pilot. Har faktisk hans remmer på ytterligere tre ur. Bestilte nå mørk grønn og natur.

    Fyren er flink, hyggelig, flotte produkter.



    Vis vedlegget 850210
    Man kan vise seg offentlig med den der. Godt valg.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lenge "drømt" om en Minerva fra ca 1952.
    Ikke funnet den jeg har sett meg ut og vurderte å kjøpe en såkalt "homage" - med fake patina.....

    Vis vedlegget 850166


    Men fredag fikk jeg tilslaget på denne - med samme urverk. Fullt overhalt av urmaker. Urørt skive, visere og kasse. Tikker lekkert avgårde, trekker som en drøm og kronografen fungerer perfekt. 40 timer reservetid lar seg høre på en slik gammel klokke.
    Klokka er altså 70 år gammel og bilder fra mobiltelefonen yter den ikke rettferdighet.
    KLOKKEGLEDE!

    Vis vedlegget 850215
    Nydelig.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Endelig et ur som er verdig et forum som dette: Seiko med innebygget metronom!
    Så den der.
    For egen del - helt ubrukelig "on the flight"
    1) må ha lupe for å se tempo.
    2) finnes små metronomer som koster 200,- som er mer brukbar på jobb for meg.
    3) finnes klokker som er finere.
    :)
    Men morsom liten sak da.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Noen her med egne erfaringer fra Maurice Lacroix klokker?
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Så derfor kjøpte jeg denne. Plast og Quartz til 7000 kr.
    Men det er stor forskjell på både plast og quartz.
    Dritfin spør du meg. Så mye bedre i virkeligheten en på noe bilde.
    Har blitt litt lei standardklokker med kun nyanser forskjell.
    Passer helt sjef til en 60 åring.
    Safirglass, skrukrone og 100m vanntett.

    20220929_163011.jpg
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Lang ventetid på bestilt klokke. Så da ble det i det minste en "venteklokke" i "samme" farge.
    Denne har billig manuelt opptrekk. Så får vi se hvor lenge den tikker avgårde......
    Men til prisen av en øl-kveld på byen (hvilket jeg uhyre sjelden bedriver) er jeg så langt litt imponert.
    Dårlig mob.tlf-bilde yter ikke glansen og fargen på skiva rettferdighet.

    Så får vi se om det er noen detektiver her ;)

    1-IMG-8955.jpg
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    929
    Det var nylig 2 rumenere som brøt seg inn i klokkebutikk i Molde med alt sikkerhetsutstyr i orden. De stjal også en BMW for flukten.
    Butikkeier er uvillig til å ta tilbake klokkene som har vært på tjuvferd i et plastikknett. Jeg er usikker på om det er mulig og at han heller får full erstatning fra forsikringsselskap.
    De fleste klokkene som ble stjålet var Tag Heuer og Grand Seiko
    Saken er ikke ferdig etterforsket ennå.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.685
    Sted
    Kongsberg
    Lang ventetid på bestilt klokke. Så da ble det i det minste en "venteklokke" i "samme" farge.
    Denne har billig manuelt opptrekk. Så får vi se hvor lenge den tikker avgårde......
    Men til prisen av en øl-kveld på byen (hvilket jeg uhyre sjelden bedriver) er jeg så langt litt imponert.
    Dårlig mob.tlf-bilde yter ikke glansen og fargen på skiva rettferdighet.

    Så får vi se om det er noen detektiver her ;)
    Pierre Pauline; Lavee salmon dial - mens
    du venter på Baltic; MR-01 salmon dial?

    Baltic MR01.jpg
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.552
    Antall liker
    7.058
    Muligens like populært som å promotere siste Tesla i en Amcar-tråd for folk med skinnvest og tretøfler. Og til tross for at jeg har flere arvede og egenervervede analoge lommeur og klokker som betyr noe, så må jeg si at Apples siste Watch Ultra for første gang fikk det til å nappe litt i klokkefoten av designmessige årsaker.

    1666123099495.png

    Bilde fra nettet, men etter å ha tittet og kjent litt på den på butikken, så tror jeg den kommer til å representere et videre tidsskifte. Et tidsskifte hvor analoge klokker i enda større grad kommer til å handle om alt annet enn å vise mer eller mindre korrekt tid. De kommer nok til å forbli smykker og kunstobjekter, men mer som forseggjorte regnestaver i en tid hvor en smartklokke har langt større datakraft enn en hel kontorfløy med hullkortmaskiner hadde den gang mange av de fine vintage-klokkene i denne tråden ble skapt.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    @ musicus; Seiko blir aldri feil. Det tok meg en stund å innrømme det, men de gir faktisk mye klokke pr krone! Det finnes flere Seiko og Grand Seiko som står på listen over: Har djevelsk lyst på!

    @ noruego; Håper jeg aldri blir sett i en Tesla, heller ikke som død! Da får slekta bære meg,- Ingen arv til de som aksepterer at en Tesla blir brukt som bårebil!

    Har en Polar pulsklokke, men i mine øyne er det kun en pulsmåler! Ikke et ur, ikke søren heller!! Har liggende noen Casio digitale
    ur, men de vil nok bli liggende til det dukker op noen som vil betale for å få overta. Flere er "uberørt" av menneskehender, de ligger i plastkondomen sin!

    Det sagt så må det jo selvsagt være opp til hver enkelt hva man ønsker å bruke! Mener det sterkt! "What floats your boat" osv. Hadde en gang for mange år siden skrekkelig lyst på en slik asiatisk sak som hadde lommeregner ved siden av den digitale skiva. Det var toppen av teknologi den gangen. Lysten var der men ikke pengene for å si det slik.
    Ideen med datakraft som et månelandingsfartøy på håndleddet er fortsatt fasinerende, MEN i dag blir overflaten på et arbåndsur for smått
    til at mine øyne ser det så godt at det kan brukes til noe fornuftig.

    Men artig er det jo, ingen kan nekte for det. Og igjen, bruk den klokka du har lyst til å bruke.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jaeger Le-Coultre på vei. Gleder meg. Har vært lite fokus på klokker de siste årene, men kjenner at nå har interessen kommet tilbake igjen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Muligens like populært som å promotere siste Tesla i en Amcar-tråd for folk med skinnvest og tretøfler. Og til tross for at jeg har flere arvede og egenervervede analoge lommeur og klokker som betyr noe, så må jeg si at Apples siste Watch Ultra for første gang fikk det til å nappe litt i klokkefoten av designmessige årsaker.

    Vis vedlegget 859373

    Bilde fra nettet, men etter å ha tittet og kjent litt på den på butikken, så tror jeg den kommer til å representere et videre tidsskifte. Et tidsskifte hvor analoge klokker i enda større grad kommer til å handle om alt annet enn å vise mer eller mindre korrekt tid. De kommer nok til å forbli smykker og kunstobjekter, men mer som forseggjorte regnestaver i en tid hvor en smartklokke har langt større datakraft enn en hel kontorfløy med hullkortmaskiner hadde den gang mange av de fine vintage-klokkene i denne tråden ble skapt.
    Nå må du ikke blande sammen klassiske ur og ultra-portable computere for div.monitorering og oppgaver da.
    En analog klokke klokke gir ro og sjelefred. Og glede over noe flott og varig.
    En slik sak som dette øker stress på alle måter. Orker dem ikke på trening engang. For mye distraksjoner.
    Hvem vil ha meldinger fra sjefen på tur i Nordmarka? En liten jævel på armen som forteller deg at iflg.innsamlede data er man faktisk døden nær? OG, den er produsert i PRC, med russerstøtte og target sensor drone.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Hvem vil ha meldinger fra sjefen på tur i Nordmarka? En liten jævel på armen som forteller deg at iflg.innsamlede data er man faktisk døden nær? OG, den er produsert i PRC, med russerstøtte og target sensor drone.
    Meldte meg av et jaktlag bestående av bl.a. finansfolk da GSM-nettet nådde inn i jaktfeltet vårt oppe i Lierne, i Trøndelag.
    Å gå med en haug dittohuer i dag utstyrt med Apple-Watch ville vært et mareritt, trur eg.
    Selv med GSM flip-telefoner var de uutholdelig og støtt i kontakt med omverdenen, mens jeg trodde vi var på jakt.

    Og bak i hodet har jeg alltid David Byrnes kommentar etter storstormen Sandy i New York. Han bodde i øvre del av Manhattan og observerte hordene som kom fra nedre del, på jakt etter "juice" til sine mobile greier.

    "Recharge Zombies".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn