Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    På trynet med klokker som må lades daglig. Minnes David Byrne, som etter superstormen Sandy skrev om "recharge zombies" som kom opp fra Lower Manhattan på jakt etter litt elektrisitet til sine mobiler og andre bærbare enheter. ("countries" i sitatet handler om deler av NY).

    "It was a weird week. Uptown and in Brooklyn, and in many other places somewhat more remote, life went on as normal. I know, because I visited those countries and saw this with my own eyes. What was weird was that these other countries were so close—thousands of Recharge zombies would trek over the Williamsburg Bridge or up the avenues to visit friends who lived there with power, or they’d huddle around in a bank lobby or coffee shop with outlets… and a flushing toilet."
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser ikke helt problemet i vanlig bruk. Man tar av seg klokken når man legger seg og da er det jo helt naturlig å legge den til lading over natten.
    At det kan være litt problematisk i enkelte situasjoner er en annen sak.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det er vel riktigere å si at det er en liten, bærbar multifunksjon data-enhet som også viser tiden, hvis funksjoner er avhengige av hyppig opplading.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ... Man tar av seg klokken når man legger seg og da er det jo helt naturlig å legge den til lading over natten.
    Jeg ser det som langt fra naturlig å ta av meg klokken for å måtte legge den til lading over natten.
    Tar ytterst sjelden (for sjelden i forhold til å øke levetid på reimene) av meg klokken om natten.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg tar for så vidt heller ikke av meg min vanlige klokke når jeg legger meg, men jeg kan ikke helt se at det skal være et veldig stort problem å gjøre det. Hva bruker du klokken din til om natten da?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skulle hatt en meningsmåling på det der. Jeg tar alltid av meg klokka om natten. Min kone sover ikke med smykker hun heller.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    581
    Antall liker
    448
    Sted
    Aarhus
    tar av meg iwatch om natten, men søvnmåler appen er meningsløs i så måte. burde vært en uke+++ minimum
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Coco Chanel sov bare med no5.
    Vi gutta får nøye oss med svette og røyklukt.
    Spøk til side, sover alltid uten noe,
    Og klokka trekkes hver morgen
    Dette er da en tråd om klokker, ikke elektroniske duppeditter som forteller hva tida er!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker en Braun AW10 for tiden. Et kvartsur er elektronisk...

    Tillegg: Absolutt, om du kan nedverdige deg til batteridrift er AW10 33 mm.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Litt for barokk kanskje...?

    d7d1a48b-b7f2-40cf-9813-4226d33f7e13.__CR0,0,970,600_PT0_SX970_V1___.jpg
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Følger det med en minigiljotin ?

    Mvh
    KJ
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Hvis den har vekke(ringe) funksjon spiller den vel Bachs Toccata og Fuge i D moll?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Litt for barokk kanskje...?

    Vis vedlegget 751405
    Litt mere seriøst enn "Bach og kake" vil jeg si at den nok er et eksempel på et stykke greit håndverk, men den gir et alt for
    overdrevet "bling" uttrykk. Det er en alvorlig risiko for at de aller fleste som ser den avskriver den som batteridrevet "juggel"!
    Den har ikke "inhouse" verk men et Ronda 5030.D. Hvilket er helt greit i og for seg. Begrenset opplag i 1000 stk har denne
    utgaven av "Palais Royale" også. Jeg vet at det er et sveitsisk ur, men det er et ungt firma fra 2012 og klokka er ikke så
    kostbar at det "rettferdiggjør" denne "overdådigheten" av "Faux gravure".
    Når klokka prøver å gi inntryk av seks siffret pris men ikke koster mer enn ca 6K blir det en mismatch som ødelegger imho.
    Jeg får Daniel Wellington vibber av dette! Vel faktisk får jeg frysninger av DW!
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Om pretensjonene har en mismatch på en 9 990 000 eller bare 9 000 000 daler er vel ikke så nøye. Mismatchen er jo uansett kongelig nok når de kaller klokka Louis XIV ... det hadde ikke gjort noen forskjell om det så var det fiineste urverk og smykkekunst fra Breguet, Cartier eller hva som helst.

    Mvh
    KJ
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Når klokka prøver å gi inntryk av seks siffret pris men ikke koster mer enn ca 6K blir det en mismatch som ødelegger imho.
    Det kan jo også være at det er dette sekssifrede klokker egentlig koster...:LOL:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Dagen pengene fra Hamar kommer på konto, ringer jeg Patek Phillipe og bestiller en Calatrava i hvitt gull uten både dato og sekund!
    sikle sikle
    klassisk automatisk certina med safirglass.
    Ikke noe oppladingstull eller verdenskalendertull eller batteribytte
    Vis vedlegget 751436
    Klassisk og pen. Er selv ikke så glad i dato. For meg blir det et hull i en ellers pen urskive.
    Men skjønner at jeg er i mindretall her.
    Ikke lett å finne uten.
    Min nye Nomos over i tråden har hverken dato eller sekundviser.
    Men jeg er jo født både retro, klassisk og minimalistisk
     
    K

    Khanate

    Gjest
    sikle sikle
    klassisk automatisk certina med safirglass.
    Ikke noe oppladingstull eller verdenskalendertull eller batteribytte
    Vis vedlegget 751436
    Jeg kjøpte akkurat denne på impuls for noen år tilbake. Mitt første nye armbåndsur på rundt regnet 30 år. Så den i vinduet hos urmakeren. Gikk inn, prøvde naturligvis alt mulig rart på håndleddet, men endte opp med denne. I ettertid kunne jeg kanskje ha tenkt meg at den var uten dato, og med litt mindre tekst på skiva.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kjøpte akkurat denne på impuls for noen år tilbake. Mitt første nye armbåndsur på rundt regnet 30 år. Så den i vinduet hos urmakeren. Gikk inn, prøvde naturligvis alt mulig rart på håndleddet, men endte opp med denne. I ettertid kunne jeg kanskje ha tenkt meg at den var uten dato, og med litt mindre tekst på skiva.
    skal du selge?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Det ser ut til at jeg ikke klarer å kvitte meg med den. Selv om jeg for det meste bruker min Stowa Flieger Verus, så liker jeg å veksle på med Certinaen.
    Liker også Stowa, men endte opp med en Nomos. Uansett Glasshütte er ikke gæærnt. Mine Certinas, Omega, og til og med IWC spiller nå andre fiolin. Men det er også et viktig instrument i orkesteret
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Ja, helst burde vi vel hatt analoge klokker uten visere også?
    Om du ikke etter lyset på himmelen veit om det er morgen middag aften eller natt da er det en optiker du trenger!
    Min urmaker sier klokker er det eneste smykke menn kan ha.
    Jeg vil legge til at en Zippo i sterling silver også er innafor.
    Alt jeg har solgt av HiFi stash har kommet fra et kjærlig, røykfylt hjem, med små unger og kjæledyr
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Har Omega Seamaster Quartz fra 80-tallet som er verdifull for meg. Liten og nett, alltid gått helt presis ikke noe riper i safirglasset. Søkte på nettopp og kom opp med ganske mange varianter. Min er i stållenke med nummer 1432. Har også en større kladeis, Citizen dykkeur med trykkmåler og stålreim med masjettvennlig lås, fra den tid jeg drev med dykking på hobbybasis. Greit sommerur men Omegaen er i bruk resten av året. Ingen av dem er noen samleobjekter men har slått alt annet jeg har prøvd. Omegaen fordi den er lett og ledig og aldri noe tull med, dykkeruret fordi den er svært praktisk og heller ingen problemer med. 20210929_165555.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn