Ny integrert til 6-7-8... tusen. Stikkord: Varm lydsignatur!

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Skal du ha varm klang er Musical Fidelity et godt alternativ. De har vel ikke noe nytt i den prisklassen, men på brukten dukker det opp noe innimellom.
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
Palace skrev:
Skal du ha varm klang er Musical Fidelity et godt alternativ. De har vel ikke noe nytt i den prisklassen, men på brukten dukker det opp noe innimellom.
:)

Helt enig og særlig Musical Fidelity A1. Disse går for en billig penge og er på 2x20w klasse a. Nydlig riaa har de også.

Mvh Roar
 

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Anbefaler denne fordi jeg har storebroren og fordi jeg selv har Klipsch. Vet det er litt sært å anbefale noe en selv har, men jeg synes det funker så bra sammen med Reference-serien at jeg føler jeg må.

http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=0&prodid=2662&gclid=CJLP06ej3K4CFetXmAodcSZqZQ

Om du legger noen ekstra kroner på bordet, eller finner en brukt. Låter helt fantastisk (iallefall storebroren) og med masse pønch, dynamikk, samt relativt varm i lyden som funker bra til Klipsch.

Mvh. Ole
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Takk for alle tips! Har virkelig kommet mye intresangt her, Rega Brio-R som jeg synes virker meget spennende, og som jeg før eller siden skal kjøpe uansett da denne er jo meget bra priset. Cayin 252b som jeg ikke var klar over fra før virker også som en god match til min lydpreferanse.

Jeg har idag gått rundt og "sett for meg" de forsjellige forsterkerne i stereohyllen som nå står der med et romrom (ja dette er galskap)

Nå ser det imidlertid ut som om jeg safer på Abrahamsen V2 UP, da jeg har fått en grei pris på denne brukt, jeg kan dermed sitte igjen med noen kroner til DAC.
 

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Innlegg
526
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
sirop skrev:
Teip skrev:
Er ikke Jungson sine integrerte forsterkere pop sammen med Klipsch?
Bra med bass og avrunda topp..
Tenker på DA200IA eller JA-88d.
Er ikke dissse rør? Da jeg har slått fra meg rør-tanken grunnet mye mer rundt dette som bias justering, rør-bytte osv. Jeg vil ha noe som fungerer der og da.

Det står mellom Abrahamsen og Rega Brio-r egentlig, da det ser ut som Abrahamsen blir vinneren, da jeg vet denne er varm og fyldig i bunn, samt laid-back nok til å passe med Klipsch.
Jungson har flere forsterkere uten rør, f.eks. Eligo og Capio. Men prisen er relativt høy, med mindre du kjøper fra utlandet eller kommer over noe brukt.

 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
kablang skrev:
sirop skrev:
Teip skrev:
Er ikke Jungson sine integrerte forsterkere pop sammen med Klipsch?
Bra med bass og avrunda topp..
Tenker på DA200IA eller JA-88d.
Er ikke dissse rør? Da jeg har slått fra meg rør-tanken grunnet mye mer rundt dette som bias justering, rør-bytte osv. Jeg vil ha noe som fungerer der og da.

Det står mellom Abrahamsen og Rega Brio-r egentlig, da det ser ut som Abrahamsen blir vinneren, da jeg vet denne er varm og fyldig i bunn, samt laid-back nok til å passe med Klipsch.
Jungson har flere forsterkere uten rør, f.eks. Eligo og Capio. Men prisen er relativt høy, med mindre du kjøper fra utlandet eller kommer over noe brukt.

Disse det er referert til her er hybridforsterkere som har rør i forforsterkerdelen, svårt lite rørskruing med slike løsninger, men tuberolling er mulig, og gøy!
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Et alternativ til 9 tusen er en Musical Fidelity A1 som står hos audio art på Rykene. 30w kl.a, DAC og RIAA innebyggd. Ny og nedsatt ;)
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
17
Roksan Kandy K2.
Koster 10 høvdinger ny.
Denne er verdt mere enn det hva pris angår i mine ører, og med dine preferenser burde du teste denne.
 
L

lasse5214

Gjest
Prøv å få tak i en Densen DM 10. Riktig så fin forsterker.
Mk2 har 2x75 watt og Mere strømreserver en min ECI 4
på 2x125w

Lasse :)
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
DAC:
Styr unna DacMagic. Det blir feil på Klipsch. Prøv feks. Musical Fidelity V-Dac mkII, Rega dac, Arcam rDac.

Forsterker:
Ja til Abramsen, Cayin 252b, El. Companiet, Parasound
Jeg prøvde Naim Nait 5i på noen eldre Klipsch. Det fikk jeg ikke til å funke i det hele tatt.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.597
Antall liker
4.120
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
lasse5214 skrev:
Prøv å få tak i en Densen DM 10. Riktig så fin forsterker.
Mk2 har 2x75 watt og Mere strømreserver en min ECI 4
på 2x125w

Lasse :)
Det ligger visst tilfeldigvis en ute på bruktbørsen... ::)

M
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.597
Antall liker
4.120
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Torsen skrev:
DAC:
Styr unna DacMagic. Det blir feil på Klipsch. Prøv feks. Musical Fidelity V-Dac mkII, Rega dac, Arcam rDac.

Forsterker:
Ja til Abramsen, Cayin 252b, El. Companiet, Parasound
Jeg prøvde Naim Nait 5i på noen eldre Klipsch. Det fikk jeg ikke til å funke i det hele tatt.
Klipsch trenger en forsterker som heller litt mot det varme, det organiske og fyldige. Abrahamsen og Parasound kan nok fungere fint, men likegjerne noen italienske integrerte samt rørfosterkere basert på EL34.
Cayin 252b hadde jeg styrt unna, men lillebroren 153b har en varmere klang. Vincent er "snillere" enn Cayin hvis vi prater kina-amper..
Enig med tipsene dine iht dac ;)


M
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Kan opplyse om at jeg har etter mye grubling fram og tilbake kjøpt en Abrahamsen v2 UP.
Dette ble det safe valget, alternativet var en ny Rega Brio-R som også fristet veldig.

Som DAC ble det en Beresford TC-7520 DAC med oppgraderte up-amps.
 

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Innlegg
436
Antall liker
79
sirop skrev:
Kan opplyse om at jeg har etter mye grubling fram og tilbake kjøpt en Abrahamsen v2 UP.
Dette ble det safe valget, alternativet var en ny Rega Brio-R som også fristet veldig.

Som DAC ble det en Beresford TC-7520 DAC med oppgraderte up-amps.
Ja og hvordan ble det ? Fornøyd ? :). Spiller best abrahamsen når de har stått på ett par timer.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Ja Abrahamsen spiller definitivt best etter å ha blitt god og varm, den står på som regel hele tiden hjemme her, så det er ikke noe problem.
Men den blir ganske varm bare på tomgang også, høy klasse-A drift?

Jeg er generelt veldig fornøyd med oppsettet nå, veldig musikalsk og morro med masse dynamikk og spilleglede.
Føler vel at jeg har kommet i mål, så langt som mitt budsjett kan strekke seg for tiden.

Dette kan jeg leve med ei god stund.
 
Topp Bunn