NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Hei!

Hvor er det blitt av NY indikasjonen på meldingstrådene?
Fra i går har den vært borte ???

Veldig greit å kunne se, og gå til første uleste innlegg (som på de fleste andre forum)

Svein.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Savner også denne funksjonen. Begynte å lure om jeg hadde krysset av en rute i profilen min som førte til dette. Men da er den altså fjernet.
 

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
246
Antall liker
9
Sted
Bergen
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Se de gule / grå mappene til venstre for trådtittel
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Klar over det, men det blir ikke like tydelig på den måten. Mer oversiktlig med "ny"-skriften.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Holmium skrev:
Klar over det, men det blir ikke like tydelig på den måten. Mer oversiktlig med "ny"-skriften.
Jeg synes selv at det fungerer bedre på bruktbørsen med de gule mappene. Litt enig at det ble litt mer uoversiktlig på selve forumet. Det er bare et eksperiment, og det er ikke noe problem å endre, kombinere eller finne på noe annet. Jeg skal leke litt mer med dette, for dette er nok ikke sluttresultatet.

Mvh
Thomas
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

SvErD skrev:
Se de gule / grå mappene til venstre for trådtittel
Jo fine de gule mappene. De viser at det er uleste meldinger.
Dobbelklikk på den gule mappa lister alle trådene som har uleste meldinger (samme som vis alle uleste ..)
Savner muligheten til å gå til siste uleste - slik som det var i noen dager.

Svein.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Det er faktisk en glipp fra min side. Når du trykker på den gule mappa så skulle det vært slik som det var når du trykket på "ny" tegnet, men du kan trykke på knappen helt til høyre, da kommer du til siste innlegg.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Jeg har nå endret linken til den gule mappa så nå kommer du til siste innlegg slik det var før.
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Men hvorfor forblir den gul når jeg bruker "tilbake" knappen i Internet Explorer?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Hvis du skriver et innlegg også har du kanskje skrevet 10.000 ord, også kommer du uheldigvis borti en knapp, eller link eller noe som gjør at du kommer over på ny side før du har rukket å trykke på "legg til innlegg"  - da er det veldig surt om alt du har skrevet blir borte, ikke sant?

Hvis du vil at den gule mappa skal bli borte må du trykke på enten refresh, eller så må du trykke på linken til den avdelingen du er i (f.eks. "avdelingen for hifi), eller selve forum knappen.
 
B

bendis

Gjest
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

hvorfor vises ikke sendte PM i utboks?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Du må krysse av for "lag kopi i utboksen". Da vil meldingen bli lagret.
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Høvdingen skrev:
Jeg har nå endret linken til den gule mappa så nå kommer du til siste innlegg slik det var før.
Virker fint når man er inne i en forum-avdeling.

Dersom får en oversikt over tråder med uleste meldinger ved å trykke "vise uleste meldinger siden siste besøk", eller ved å klikke på gul mappe i forum-avdeling aversikten, så funker det ikke.
Klikk på en gul mappe her gir bare en ny liste over alle tråder med uleste meldinger.
(ble det forståelig tro?)

SveinB
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Det var veldig forståelig, og det er nå rettet på.

Hvis du er ute på selve forum-oversikten så er det meningen at den gule mappen skal vise siste innlegg fra den respektive kategori, dette kan jeg ikke endre på, for jeg vet jo ikke hvilken tråd som du vil se det siste innlegget fra. Skjønner du?

Er de gule mappene ellers greit, eller savnes "ny" merkene som vi hadde før?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Husk også at ved å trykke på den gule mappen så kommer du til det siste uleste innlegget i forhold til der du var sist.

Hvis f.eks. en tråd har 12 sider, og siste innlegg du leste var midt på side 11, så vil du ved å trykke på den gule knappen komme til midten av side 11 slik at du får med deg alle de innleggene som er nye siden sist.

Mvh
Thomas
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Høvdingen skrev:
Er de gule mappene ellers greit, eller savnes "ny" merkene som vi hadde før?
Jeg synes det er meget bra nå (oversiktlig, men ikke masete) :)


Høvdingen skrev:
Husk også at ved å trykke på den gule mappen så kommer du til det siste uleste innlegget i forhold til der du var sist.

Mvh
Thomas
Akkurat slik det skal være på de aller beste nettform :)

Svein.
 

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
246
Antall liker
9
Sted
Bergen
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Høvdingen skrev:
Hvis du skriver et innlegg også har du kanskje skrevet 10.000 ord, også kommer du uheldigvis borti en knapp, eller link eller noe som gjør at du kommer over på ny side før du har rukket å trykke på "legg til innlegg" - da er det veldig surt om alt du har skrevet blir borte, ikke sant?

Hvis du vil at den gule mappa skal bli borte må du trykke på enten refresh, eller så må du trykke på linken til den avdelingen du er i (f.eks. "avdelingen for hifi), eller selve forum knappen.
Dette stemmer ikke helt tror jeg. Jeg har tilgang på 4 pc'er og på 2 (1 med XP og en med W2000, begge IE6) av de skifter mappen farge når jeg klikker tilbake så det må være en innstilling et sted. Har du peiling?
Ellers hadde det vært fint å bli returnert til forumoversikten når man klikker på "Merk alle som lest"
 
R

Ronny_D

Gjest
Sv: NY - Indikasjon av nye / uleste meldinger

Høvdingen skrev:
Holmium skrev:
Klar over det, men det blir ikke like tydelig på den måten. Mer oversiktlig med "ny"-skriften.
Jeg synes selv at det fungerer bedre på bruktbørsen med de gule mappene. Litt enig at det ble litt mer uoversiktlig på selve forumet. Det er bare et eksperiment, og det er ikke noe problem å endre, kombinere eller finne på noe annet. Jeg skal leke litt mer med dette, for dette er nok ikke sluttresultatet.

Mvh
Thomas
Er det mine innstillinger, eller er det slik at nye PM's må man inn på bruktbørsen for at de skal "påppe åpp" ? Det kunne med fordel ha vistes på en eller annen måte at man har NY MELDING når man logger inn på forumet, og ikke bare på bruktbørsen.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Er det mine innstillinger, eller er det slik at nye PM's må man inn på bruktbørsen for at de skal "påppe åpp" ? Det kunne med fordel ha vistes på en eller annen måte at man har NY MELDING når man logger inn på forumet, og ikke bare på bruktbørsen.
Nye Pm'er står øverst til høyre på siden, både på forside, forum og bruktbørs. Dette virker i alle browsere og med alle operativsystem som jeg har forsøkt.

Mvh
Høvdingen
 
R

Ronny_D

Gjest
E--- H Jo når jeg slår på Toppen+ det stemmer, fant jeg etter litt eksperimentering just nettopp. Ellers hater jeg glamor/fjas og browser minimalist dvs sub vindu egenskaper: -reklame, -ad, -___ , - pop-up, pop-up blokker, - autoload for bilder etc så jeg får ta den biten på meg selv ; )
 
Topp Bunn