Ny høyttaler?

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Da var det den tiden igjen dere.. Oppgraderingskløen har meldt seg.
Jeg har en Ming Da MC-7R og en The End Millennium 180w som idag utgjør forsterkerdelen av anlegget mitt.
Forsterkerne jobber godt sammen og jeg er fornøyd med lyden de leverer.
Millenniumen er bygget med stor strømforsyning, fire utganger og skal levere 4*180w.
Med to innganger blir dette en slags biamping, som jeg synes fungerer bra.

På høyttalersiden har jeg ett par M1 monitorer (se www.speakerbuilding.com ) og en Dynabel Brontes.
Jeg sliter med at lyden totalt sett blir litt for steril. Man blir liksom sittende å lytte til anlegget og ikke til selve musikken.
Slik kan jeg da ikke ha det. Jeg legger skylden på monitorene, og er derfor på jakt etter nye høyttalere.
Brontes'en er enkel å integrere, så den blir værende. Både stativ og gulvstående er derfor av interesse.

Jeg spiller det meste av musikk, men er veldig glad i unplugged skiver og blues. Leter etter en god allrounder m.a.o.
Rommet mitt er som på den eminente tegningen her: ;)

Kortveggen hvor anlegget står er ca 4m og langvegg er ca 5,5m.

Jeg har ett budsjett på rundt 20k.
Forslag og synspunkter mottas med takk. :)

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
for 20000 for du en dynabel euforia da en kjenning har de bra saker så på bildene dine hvar det boksen til stevie ray vaughan som stod under høyt

A

Apache

Gjest
Lån med deg høyttalere hjem og sjekk at de fungerer med ditt utstyr og i ditt rom. Jeg kan gjerne anbefale deg Triangle Celius Esw som jeg bruker selv. I mitt oppsett er dette den høyttaleren som spiller mest engasjerende av de 10-12 alternativene jeg prøvde.
Koster ca. 20', er lettdrevne og tar seg godt ut i stua (iflg fruen i huset).

Men om de passer hos deg er ikke sikkert. Prøvde de hos en kamerat, men med begrenset suksess. Hans lytterom er lystklingende og suger bass. Så hvis du har et slikt rom, så forsøk noe annet.

mvh

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Har tenkt litt på Euforia. SRV har fast plass i stua, ja. ;)
Hvordan er Euforia lydmessig? Klarer den å gjenskape en blues med skikkelig fylde?
Lettdrevet? Jeg kunne godt tenke meg å drive høyttalerne med rør på litt sikt.

Jeg har prøvd Celius 202, men syns de ble litt for masete/pågående hos meg.
Bass er ikke noe problem siden jeg har Brontes.

Jeg hørte ett sett Legacy Audio Victoria hos Maxwell, og det var noe i den retningen jeg kunne tenkt meg.
Men Victoria'ne sprenger budsjettet med ca 18k, så det ble kjappt lagt på hylla.

kjellola

Fersking
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
0
Hei.
Noen her som har noe kjennskap til denne fra Vienna Acoustic? Beethoven Concert Grand

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har ikke hørt Beethoven Concert Grand selv, men kjøp siste Stereophile (mai 2006) og les den store testen av Michael Fremer på disse.

De koster $4500 i USA iflg bladet.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk for info Vidar P, det skal jeg gjøre.
Det er jo forresten nesten like billig å abonnere et helt år som å kjøpe ett eller to nummer i løssalg.. var det ikke $28/år jeg betalte sist da tro?
Men da vil det gjerne gå etpar mndr før man mottar første nr..

Mvh Vidar P

Topp Bunn