NY GOLDRING P.U.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Noen som har fått testet denne nå?
Vurderer å kjøpe...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Den er testet og omtalt i alle UK hifiblader, og den var også omtalt i siste Stereophile.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Vidar P skrev:
Den er testet og omtalt i alle UK hifiblader, og den var også omtalt i siste Stereophile.
Ja, den fikk vel gode kritikker i stereophile. Hifi Choice var vel litt mer lunkne. Noen som har brukererfaringer?
Tanker om hvordan den vil matche en Michell Technoarm?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De engelske bladene har alle vært lunkne ja, mens Stereophile var sin vane tro positiv nok i sin litt uformelle omtale. Det var vel ikke en test som sådan i Stereophile.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Nei, Stereophiles variant var vel mer som en liten omtale å regne.

Jeg fant en test i et Hifi world jeg hadde liggende, og det som slår meg er hvor forskjellig de opplever lyden i forhold til hva Hifi Choice gjorde. Store eksemplarvariasjoner ute å går eller?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
SOEDAL skrev:

Jeg fant en test i et Hifi world jeg hadde liggende, og det som slår meg er hvor forskjellig de opplever lyden i forhold til hva Hifi Choice gjorde. Store eksemplarvariasjoner ute å går eller?
Det kan være, men det er også sannsynlig at det er nok et eksempel på at UK og US presse har to veldig forskjellige innfallsvinkler til dette med å kritisere produkter. I US så er det svært sjeldent man ser negativ omtale, i UK er det nærmest en selvfølge å kunne kommentere på negative såvel som positive aspekter ved et produkt i en større grad. Iallefall er det slik jeg opplever forskjellen på de to pressekulturene.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Vidar P skrev:
SOEDAL skrev:

Det kan være, men det er også sannsynlig at det er nok et eksempel på at UK og US presse har to veldig forskjellige innfallsvinkler til dette med å kritisere produkter. I US så er det svært sjeldent man ser negativ omtale, i UK er det nærmest en selvfølge å kunne kommentere på negative såvel som positive aspekter ved et produkt i en større grad. Iallefall er det slik jeg opplever forskjellen på de to pressekulturene.
Ja, det kan du si, men det var egentlig forskjellen mellom hifi world og hifi choice jeg siktet til. Det virker nesten ikke som om de har hørt på samme produkt.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
485
Torget vurderinger
24
Hei.
Noen flere som har hørt denne nå?
Så at den var B listet i sterophile..
Den har en pris som jeg kunne klare....
Mvh J.O

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.513
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hei.
Noen flere som har hørt denne nå?
Så at den var B listet i sterophile..
Den har en pris som jeg kunne klare....
Mvh J.O
Hei J.O. lenge siden vi så deg sist i vinylklubben nå.

Jeg kom meg nesten igjennom alle pu'ene fra Goldring i 2012 - bl.a. Legacy med magnesium-hus.
Etter min mening gir Goldring god valuta for pengene ettersom modellene ofte har noe bedre sliping enn øvrige i samme prissegment. Jeg var nær på å beholde Legacy, men endte opp med en Trans Rotor modifisert Goldring i SME-armen som bygger på Elite. Årsaken den gangen var utelukkende at jeg ønsket noe som skilte seg mer fra ZYX'en som stod i Reed-armen. Legacy er ihvertfall en særdeles ærlig pickup som tilfører marginalt utover hva som befinner seg i platerilla. Hos meg har Legacy vært en av de mest nøytrale av pickupene som jeg har prøvd og en slik en vil definitivt egne seg godt i din jazzsvære.

legacy01.JPG

legacy02.JPG

• Liker
Reaksjoner: J.O

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
485
Torget vurderinger
24
Takk for svar Grumpy.

Er nok på lista over muglige kandidater denne da ja.

Vært lite Oslo vinyl klubb på meg ja for jeg bor i telemark for tiden...
Blir litt jobbing i Oslo i vår så kanskje jeg får tatt en tur innom barejazz en torsdag.

Kommer sansynlig med en vinyl selv i løpet av året da, det blir jo litt stas!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.513
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk for svar Grumpy.

Er nok på lista over muglige kandidater denne da ja.

Vært lite Oslo vinyl klubb på meg ja for jeg bor i telemark for tiden...
Blir litt jobbing i Oslo i vår så kanskje jeg får tatt en tur innom barejazz en torsdag.

Kommer sansynlig med en vinyl selv i løpet av året da, det blir jo litt stas!
Så bra J.O. Vi forventer at du stikker innom Bare Jazz med en kartong vinyl og selge oss noen signerte ex. av pressinger fra første batch ;-)

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
485
Torget vurderinger
24
Så bra J.O. Vi forventer at du stikker innom Bare Jazz med en kartong vinyl og selge oss noen signerte ex. av pressinger fra første batch ;-)[/QUOTE]

Det skal jeg gjøre.. Er ikke sikkert jeg får overbevist resten av gjengen om å utgi på vinyl men jeg skal gjøre mitt beste!
blir uansett to turer til Rainbow studio i mars med to forskjellige prosjekter!
Gleder meg!

Topp Bunn