Ny glasstallerken til Systemdek II

S

Sjur T

Gjest
Da jeg presterte å være så klønete å miste glasstallerken i gulvet så den knuste, er jeg på desperat utkikk etter en ny... :-[

har surfet en den på ebay og googlet til jeg blir grønn i trynet uten å finne noe som garantert passer.

Er ganske frustrert om dagen og håper at noen kan ha tips om hvor jeg evnt kan få kjøpt en ny en.

mvh

Sjuris

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.546
Torget vurderinger
1
Dersom glasstallerkenen bare ligger oppå en sub-tallerken med std spindeldiameter igjennom, så er det bare høyden på glasset som evt er kritisk (avhengig av om armen kan justere VTA). En evt. tynnere erstatningstallerken kan du antagelig tilpasse med diverse mellomlegg mot subb-tallerken. Dersom du kan justere VTA kan du antagelig evt vurdere nesten hvilken som helst alternativ leverandør som bruker det samme prinsippet, f.eks. en RGA-tallerken, evt diverse erstatningsalternativer til REGA i f.eks akryl, eller kanskje fra Pink Triangle.

mvh
KJ

S

Sjur T

Gjest
ligger oppå en subtallerken ja, men den er konet der man skal sette glasstallerken, så den jeg kjøpte passe ikke i det hele tatt, men sier du at jeg evnt kan ta en fra rega eller tilsvarende og få til å passe?

Sjur

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skulle ikke forbause meg om Audio Note kunne levere en slik; de laget (lager?) nemlig en badge-versjon av den spilleren.

EDIT; det var 2X2 eller IIX/900, en med trechassis iallefall. Din er vel rund? Da vet jeg ikke dessverre.. med mindre det er samme tallerken da. Som KJ sier så kan Pink Triangle (Funk nå til dags) være verdt å sjekke, de leverer tallerkener til så mangt.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.546
Torget vurderinger
1
Dersom spindelen er konet der tallerkenen skal sitte, så tror jeg ikke en rega-tallerken vil passe, og det gjør det straks litt vanskeligere å finne erstatninger fra «alternative» leverandører. En erstatningstallerken i akryl el. kan nok modifiseres uten alt for mye om og men. Du kan evt sjekke med ymse leverandører av «oppgraderte» platetallerkener. Achroplat fra Funk opplyses å passe ymse Systemdek, se http://www.thefunkfirm.co.uk/mats_and_platter_upgrade/achroplat.html den er dog ikke helt gratis £160!

mvh
KJ

S

Sjur T

Gjest
Har sendt mail til Audio Note nå, så får vi se hva de svarer.
Takk for tips så langt:)

S

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.789
Torget vurderinger
4
Skal tru om jeg ikke har en slik liggende å slenge.
Skal lete på loft og kjeller i løpet av helga.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Har selv prøvd en en slik acryltallerken på min IIXe , dette synes jeg ikke var en oppgradering i mine ører.
synes jeg mistet mye dynamikk med en slik. MEN dette er slik jeg oppfattet det.
Mvh Jan I

S

Sjur T

Gjest
RJEL: har du en slik liggende på loftet og som du evnt er lysten på å bli kvitt, så er jeg evig takknemmelig:)

mvh

Sjur

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.789
Torget vurderinger
4
Du skulle fått den, men jeg finner den ikke :(
Har leta nu i to timer, fra kjeller til loft, ikke faen....
Vi flytta sommeren 2008 til nytt hus og tre hengerlass med diverse gikk på søppelfyllinga.
Spørs om jeg ikke var så idiot å kasta den.
Gikk MYE elektronikk på fyllinga for så si det sånn.
Eller noen Hi-Fi kompiser har lånt den uten at jeg husker hvem.

Beklager, skulle ha leta først så du hadde sluppet å bli håpefull.

S

Sjur T

Gjest
Hehe, du har ingenting å beklage, må bare si tusen takk for innsatsen.

Jeg får håper Audio Note klarer å hoste opp noe;-)

Som sagt, takk for at du leita iallefall:)

mvh

Sjur

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.462
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Prøvd å snakke med en glassmester? Oppgi målene og sjekk prisen hos 2-3 stykker.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kanskje ikke noe trøst å vite at jeg kasta en IIX 900 for mange år siden heller.... Ikke sikkert den var lik uansett.

Men har du målt diameteren på spindelhullet? Jeg mener den jeg hadde lignet på Rega sine om ikke annet (etter øyemål og minne, upålitelige greier begge deler). Rega finnes jo fortsatt, og jeg regner med at de kan skaffe tallerken som reservedel.

Haddock

Medlem
Ble medlem
23.04.2010
Antall liker
0
Sted
Oslo
Sjuris skrev:
Har sendt mail til Audio Note nå, så får vi se hva de svarer.
Takk for tips så langt:)

S
Jeg har en IIx og lurer også på å prøve den akryl saken til Audio Note. Fikk du svar fra dem?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Jeg sjekket med Audio Note vedr disse tallerknene, de finnes i to versjoner, noe med diamteren på sentertappen visstnok.

Snakket med en vinylkyndig her i byn, anbefalte IKKE akryl kontra glass.
Valgte istedet en Clearaudio Harmo-nicer vinylunderlag samt en clamp på 150g fra samme produsent.
Det var oppgradering det!
Fjærene må strammes et par tørn men det er gjort på ett minutt ;)

Topp Bunn