Forsterkere Ny forsterker

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Forsterker jeg hadde har tatt kvelden. Ser etter en 2 kanal forsterker. Hva passer mine høyttalere Dynavoice Challenger M-65 og Platespiller Pro-Ject Debut II SE. Har også en Subwoofer XTZ SUB 10.17. Kan den kobles til en forsterker. Hvis ikke så er det ikke så nøye med det. Kan bruk 2-4000 kr. Der er ikke så nøye om det er nytt. Bare det blir bra lyd. Min stue er på ca 29 kvm.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Forsterker jeg hadde har tatt kvelden. Ser etter en 2 kanal forsterker. Hva passer mine høyttalere Dynavoice Challenger M-65 og Platespiller Pro-Ject Debut II SE. Har også en Subwoofer XTZ SUB 10.17. Kan den kobles til en forsterker. Hvis ikke så er det ikke så nøye med det. Kan bruk 2-4000 kr. Der er ikke så nøye om det er nytt. Bare det blir bra lyd. Min stue er på ca 29 kvm.

.
Ser du på brukten ligg det noen fra 3-4 som er mye bedre enn resten du har. Da har du forsterker for fremtiden hvis du vil oppgradere høyttalerne senere.

Bare google de for å se om de har platespiller inngang hvis du ikke har egen riia da.

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Kom med en link på det. Kom også gjerne med flere tips.

D

Danke

Gjest
Pioneer forsterkere passer svært godt med M65, du finner sånt bla på CDON..

Jeg husker ikke om noen av de har pre out subinngang...

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.454
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Om Pioneer er aktuelt ligger det en helt ny Pioneer A-50DA-K integrert med RIAA-trinn og dac på FINN som selges til redusert pris noe over budsjettet ditt; 5700 kr. Denne har også linjeutganger som kan brukes til sub.

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Har fått råd og tips på disse Denom Pma 2000, Herman Kardon HK 3770, Yamaha R-S 700, Tandberg Tia 3012 A, Pioneer A-50 DA-K, Pioneer A-30, Yamaha A-S 701, Yamaha R-N 500. Hva tror dere er den beste forterken til mine høyttalere eller er det andre som er bedre.

D

Danke

Gjest
Har fått råd og tips på disse Denom Pma 2000, Herman Kardon HK 3770, Yamaha R-S 700, Tandberg Tia 3012 A, Pioneer A-50 DA-K, Pioneer A-30, Yamaha A-S 701, Yamaha R-N 500. Hva tror dere er den beste forterken til mine høyttalere eller er det andre som er bedre.
Hei det er meg igjen fra AVforum...

Pioneer passer best til M65, men det er vanskelig å få tak i med pre out til subwoofer du trenger fra 70-80 Pioneer watt, Denon klarte å spille skyhøyt på Cerwin Vega hornhøytalere uten at det lød skarpt, så jeg gjetter at den ikke blir skarp på M65 heller. Spør du meg så er den Denonen den av forsterkerne du viser til med absolutt best lydkvalitet og byggekvalitet, by far.

Yamaha har jo subutgang og er rimelig, jeg hadde ringt Surround og krevd å få vite om den passer sammen med M65. Er bare å ringe de, jeg har spurt de om mye forskjellig og handlet der flere ganger.

Jeg kan garantere at du vil bli fornøyd med Pioneer, men det er jo dumt at den ikke har sub. En mulighet da er jo å selge sub og bruke noen av cashene på en Pioneer.

Sist redigert:

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Har også kontakta Ljudfokus Falkenberg i Sverige som også selger M65 høyttalerne og fikk dette svaret.
Hejsan.
Jag tycker att detta är en bra och prisvärd förstärkare som passar bra:
Yamaha R-N500 - Svart(Stereoreceiver med n�tverk)
Yamaha R-N500 - Svart(Stereoreceiver med nätverk)
www.ljudfokus.se
Yamaha R-N500 - Svart(Stereoreceiver med nätverk) kan du köpa på Ljudfokus Falkenberg AB: Yamaha R-N500 receiver i klassisk design med nätverk. ToP-ART, Pure ...

Med vänliga hälsningar
/Joakim
Ljudfokus.se - Hifi & Hemmabio
Tel. 0346-655200

Sist redigert:

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Pionner A-50-k finner jeg ikke for salg. Har prøvd på prisjakt.no

D

Danke

Gjest
Jeg hadde hatt mest lyst på den Denonen, men jeg har jo ikke hørt den med M65 da, men jeg har hørt en mye rimeligere Denon på Cerwin Vega med horn, og det var ikke skrikete i det hele tatt.

Cerwin er heller ikke nøytrale, det skal være sikkert og visst.

Men har du lyst på Yamaha eller Kardon så prøv det.

Jeg antar du har lyst på sub utgang....

Dersom du ikke blir fornøyd i det hele tatt så kan du jo slå av en 500ings på brukten, og heller kjøpe en Pioneer eller den fete Denonen, om den fortsatt er til salgs, fin pris....

My 2 cents...

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.454
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Pionner A-50-k finner jeg ikke for salg. Har prøvd på prisjakt.no
Det ligger iallfall en på FINN. Det er ikke lov å lenke direkte til salgsannonser i trådene her, men viss du søker på FINN-kode 84274801 dukker den nok opp. Har dog ikke hørt den.

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
OK skal huske det til siden. Det som Danke skriver at den Pioneer A-50DA- K er best til mine høyttalere Dynavoice Challenger M-65.Kontra Harman Kardon HK 3770 og Yamaha R-N500. Det er ganske mye penger en må ut med hvis den ikke passe mine høyttalere.

D

Danke

Gjest
OK skal huske det til siden. Det som Danke skriver at den Pioneer A-50DA- K er best til mine høyttalere Dynavoice Challenger M-65.Kontra Harman Kardon HK 3770 og Yamaha R-N500. Det er ganske mye penger en må ut med hvis den ikke passe mine høyttalere.
Eneste jeg vet sikkert er at Pioneer liker M65, og det andre jeg vet er at M65 er vanskelig å matche, iallefall til en vettug pris....

Jeg vet jo at du vil ha subutgang, jeg vet ingenting om HK, jeg spekulerer i at de er noe ala NAD, men kanskje andre her inne vet noe om HK.

HK er et billigmerke, jeg sier ikke at du ikke får valuta for en billig penge, men jeg har nå ett HK produkt Onyx og det er ikke dårlig, men utmerker seg best på rock, metall, eller pop/tekno etc...

Onyx er ikke akkurat billig da, men jeg lurer på om signaturen er lik HKs lydfilosofi... En typisk Rocknroll forsterker..

Pioneer er absolutt en veldig god match for M65, dernest ville jeg prøvd Denon men den har ikke sub out da...

Yamaha er neste på listen, det er jo mulig at mine problemer bare var fordi jeg hadde Hjemmekinoforsterkere, men Skrikete diskant er det vel mulig man får selv om man bare har hjemmekino uten effekt...

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Er denne bra som er på FINN-kode 84274801. Danke. Er det subutgang på denne.

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Linjeutgang er det på den (som kan brukes til sub), men hvordan den spiller har jeg ingen erfaring med. Dataark finner du her: http://www.pioneer-audiovisual.eu/sites/default/files/datasheets/english/A-50DA.pdf

Og slik ser den ut på baksida med tanke på tilkoblinger:

Vis vedlegget 407980
Må det ikke være Pre Out til sub?

Til tråd startet. Pioneer garanterer jeg at passer til M65. De har klasse D watt og bra strømforsyning, en kunne gjerne hatt litt mer watt og en normal Pre Out til sub. Jeg er usikker på om det går å bruke sub med denne....

Yamaha vil sikkert passe det også, men når Yamaha er så til rimelige i mine øyne så ville jeg valgt n som har greit med watt.

Pioneer Vet jeg passer som hånd i hanske med M65...

Harman vet jeg ikke og jeg er litt usikker på om Yamaha passer. Yamaha er meget bra, men M65s diskant er litt vanskelig/surt som du selv sa i en annen tråd.

Uansett er det aldri surt med Pioneer iaf... (M65)

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.454
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Må det ikke være Pre Out til sub?
Jo, det stemmer nok det etter at jeg fikk tenkt meg om litt ekstra ;D Tenkte jo at denne linjeutgangen var variabel som en pre out, men det er nok fixed volume til bruk for en hodetelefonforsterker eller lignende. Da vil det i så fall bli 'full guffe' ut til den stakkars suben, og det blir vel ikke noe særlig :p Egentlig merkelig at Pioneer ikke har spandert på en pre out på denne som er en såpass påkosta modell...

D

Danke

Gjest
Altså får ikke trådstarter brukt Pioneer med Sub...

Denon har heller ikke subutgang.

Da står HK og Yamaha igjen...

Jeg ville valgt en Yamaha med litt watt. Selvom høyttaleren er lettdrevne så får du mye Watt for pengene og ikke minst kvalitet for pengene.

Men det kan være personlig valg, jeg har bare hørt en HK og det er Onyx...

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Antall liker
12
Så det kan bruke en sub på den. Hva med en kassettspiller. Så du synes jeg skal gå for Pioneer forsterkern

Sist redigert:
Topp Bunn