Forsterkere Ny forsterker med strømmemulighet

carlern88

Medlem
Ble medlem
23.01.2017
Innlegg
8
Antall liker
0
Hei!

Jeg har i lengre tid vurdert å oppgradere forsterkeren min med en som kan strømme bl.a. Spotify. Det jeg har nå er en eldre Marantz SR6003 som driver et par Monitor Audio gold 50 på bi-amp. Jeg bruker anlegget for det meste til å spille fra platespilleren, men vil nå også ha mulighet til å spille Spotify.

Noen forslag? Helst under 10.000kr.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
2-kanals eller fler-kanals, som din nåværende?
Marantz og Denon har det du ser etter, og hvis du liker lyden fra Marantz, så er det vel bare å kjøpe en nyere innenfor ditt budsjett.
De har strømming av musikk og er «Roon-ready», om du skulle bli fristet til å prøve det.
 

carlern88

Medlem
Ble medlem
23.01.2017
Innlegg
8
Antall liker
0
2-kanals eller fler-kanals, som din nåværende?
Marantz og Denon har det du ser etter, og hvis du liker lyden fra Marantz, så er det vel bare å kjøpe en nyere innenfor ditt budsjett.
De har strømming av musikk og er «Roon-ready», om du skulle bli fristet til å prøve det.
Jeg liker absolutt lyden fra Marantz, men har nå fått høre at jeg burde skaffe meg noe som får frem mer bass enn det høyttalerne min klarer per nå. Antar da at jeg burde gå til innkjøp av en sub.
Jeg har ikke supergod peiling på hifi, men jeg må ha en forsterker som klarer å drive høyttalerne min på best mulig måte og også en mulig fremtidig sub. Og alt jeg planlegger å bruke den til er da platespilleren og Spotify.
Om du har noen spesifikke modeller jeg kan sjekke ut så hadde det vært topp!
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.221
Antall liker
9.458
Torget vurderinger
2
Hvorfor kjøpe en ny forsterker for å strømme, ? kjøp en iEast eller Chromecast eller noe sånt…og koble til
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Mange klager på appen til Marantz så pass på at den du går for har Spotify-Connect!

Tips: NAD C368, den har både MM-riia og Bluesound-streaming modul, samt bra med power.
 
Sist redigert:
Topp Bunn