Ny cdspiller eller dac?

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
489
Torget vurderinger
24
Driver å leker med tanken å gjøre noe med de digitale kildene etter at vinyl begynte å bli fint her.
Lurer på om jeg skal bytte cd spilleren min Meridian 508-20 til noe nyere eller å bruke den som drivverk og kjøpe en dac?
Hva vil gi best lyd for pengene?
Noen synspunkter?

Mvh J.O

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.458
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vanskelig å si. Er det noe du ikke liker med cd spilleren?
Har ikke hørt dem selv, men de Meridian spillerene skal være veldig bra.

Det som virkelig er noe å tenke på er om du ønsker å konvertere til pc basert avspilling. Da kunne kanskje en dac med f.eks. USB inngang være noe?

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
1.146
Som bambadoo skriver burde nettverksavspilling være aktuelt hvis du ønsker å oppgradere den digitale lydavspillingen.

Hvis jeg skulle valgt ville jeg sett nærmere på Modwright sin modifiserte utgave av Transporter. Den moddete utgaven har rør i analogdelen og har blitt beskrevet som ganske analogtspillende.

Jeg mener denne koster 3800US$ ferdig modifisert fra Modwright. Link

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.102
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hvis du liker Meridianlyden kan en vanlig umodifisert Transporter være fin. Jeg er så glad i min at det eneste jeg kunne tenkt meg å prøve i stedet/tillegg er en EMM Labs DAC2.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
489
Torget vurderinger
24
Tror jeg kommer til å fortsette med cd for jeg orker ikke å legge inn alle cdene på hard disk.

Liker lyden av meridian tingene veldig godt det er bare det at nå låter vinyl riggen bedre på de fleste områder, særlig på oppløsning og hvor naturlig det spiller.
Kanskje det går å modde meridian spilleren og få det lille ekstra jeg savner?

Ketil skrev:
Som bambadoo skriver burde nettverksavspilling være aktuelt hvis du ønsker å oppgradere den digitale lydavspillingen.

Jeg mener denne koster 3800US$ ferdig modifisert fra Modwright. Link
Budsjettet mit tåler ikke slikt uansett....

Mvh J.O

Topp Bunn