Ny cd spiller eller DAC

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hva bør man gjøre; oppgradere med DAC eller bytte cd spiller?
Har ikke SACD , kun cd spiller nemlig:)

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Det avhenger vel av hva du tror du har mest utbytte av. Jeg for min del har nettopp bestilt meg en forsterker med innebygget DAC slik at jeg kan koble til mp3-spiller, pc, PS3, osv over digitalt. Ved et senere tidspunkt kommer jeg til å kjøpe meg en av to ting: en hardiskspiller eller cd-spiller. Men det tar jeg med knusende ro hvis den innebyggede DAC er ok å lytte til.

Så i mine øyne er en ekstern DAC mer fleksibel mens en cd-spiller er kjekkere for dama.
For å bøte på dama kjøpte jeg en innebygget 8)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Usb Dac, cd finnes det forresten enda ;D

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
janhella skrev:
Jeg har nettopp fått meg en USB amp/dac til hodetelefoner. Jeg har aldri sett et tre vokse så langt inn i himmelen for så lite penger.
Hadde helt klart gått for en ny dac.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
janhella skrev:
Ja usb dac er etter min mening veien å gå. Men uff så lat man blir med et slikt avspillingsystem ;)

Foresten jan, når skal du sprette lokket på twindacen din så vi får se hva som er inni ? ;D Jeg er nemlig meget nyskjerrig på akkurat det.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei igjen, sikkert ok å ha muligheten med usb dac, men det blir IKKE primærbehovet.
Ønsker en DAC som kan brukes til min cd spiller og heve kvaliteten på alle cder til sacd nivå.
Derfor sml Nåværende cd spiller+ DAC opp mot eks. Esoteric x-3
Har tittet på Theta gen viii og Audionote idag, men også rimeligere DAc er Zhalou, Beresford.........Vet ikke hvor dette vil gå...

O

OivindJ

Gjest
belia skrev:
Jeg har nettopp fått meg en USB amp/dac til hodetelefoner. Jeg har aldri sett et tre vokse så langt inn i himmelen for så lite penger.
Hadde helt klart gått for en ny dac.
Gratulerer :)

Topp Bunn