Ny cd spiller 30-60k

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Skal ha mæ ny cd/sacd spiller.Noen kandidater jeg har på lista er cary306 pro,mcintosh mcd301 og mcd500.
Er det andre kandidater som burde sjekkes ut så kom med tips. Skulle gjerne prøvd aktuelle spillere i eget anlegg,men
er usikker på hvor greie leverandører er med hjemlån av spillere (bor i Trondheim).Når det gjelder bruktkjøp så er jeg litt skeptisk når det gjelder cdspillere,mulig det er ubegrunnet men det er nå en følelse jeg har.Skulle jo helst funnet
en spiller mellom 30 og 40K som duger,men kan som sagt strekke meg litt hvis det er nok å hente lydmessig.Resten av anlegget består av rørforsterker og hornhøytalere så bare kom med synspunkter på hva som kunne vært en topp
kilde i anlegget. Mvh.sims
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Er meget godt fornøyd med min Plinius CD101. Denne har utrolig god dynamikk og en potent bass. Den har visstnok nå kommet i en jubileumsutgave nå som skal være bedre og til samme pris.Forhandler finnes i Trondheim. Acoustic Tuning. Den har ikke sacd og noe spesielt display. Dioder som indikerer spor. Jeg synes dette fungerer utmerket. Display skaper jo som kjent masse støy. Testet nettopp en Marants SA11 tro jeg den het til 40000. Denne var ikke i nærheten av Plinius. Anbefaler en prøvelytt på denne.
 

7 Summits

Medlem
Ble medlem
30.11.2006
Innlegg
40
Antall liker
1
Hei
Jeg har selv en Cary 306 Pro og bruker den med Cary SLP05 rørforforsterker. Låter bra det.
En fin ting med Cary 306 Pro er at den har både digitale inn og utganger i form av spdif optisk og coaxial samt AES/EBU slik at den kan brukes som DAC for andre digitale kilder med en av disse tilkoblingene.
Men den har ingen USB-inngang.
Analoge utganger er både ubalanserte og balanserte.
Dispaly på fronten kan settes til tre nivåer samt slås helt av fra fjernkontrollen.
Haken er vel at den er noe i overkant av hva du setter som prisramme, veilledende pris er nå på kr. 80.000
Min erfaring med Lyric HiFi når det gjelder hjemlån er god.
Kan ikke annet enn anbefale spilleren.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Du bør absolutt sjekke ut dCS Puccini. Koster vel 117k ny nå, men den går brukt for rundt 60k. En fantastisk spiller, med alle spec du er ute etter. En veldig god pre, som du må -etter min mening- i 100k+ klassen for å matche. Hadde før en esoteric X03.Puccini spiller skjorta av den! Høium fører dCS . Vel verdt å teste ut :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Med tanke på fremtiden ville jeg kun vurdert cd spillere med digital inngang i den prisklassen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Er digitale innganger på Puccini. 2 stk.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
dcs puccini er jeg redd blir i dyreste laget,den er jo heller ikke ofte å se på brukten.Cary 306pro ligger høyt oppe
på lista.Har sjekka pris på den og prislista til lyric er ikke mye å gå etter for å si det sånn.Er enig i at digitale innganger kan være kjekt å ha for fremtida.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Mener det ble lagt to Puccinier i sommer. Du kan jo sjekke om de er solgt.
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Du bør sjekke ut AYRE. Neste all i Stereophile bruker det som referanse.

Det er en som skal selge Ayre C-5xeMP

Det er den beste spilleren de har. Tror han skulle ha kr 35000,- Koster over 50000 ny.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.309
Antall liker
10.829
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
mcintosh mcd301 og mcd500: stor forskjell på disse spillerne. Mcd 500 bruker en ess 9008 dac, jeg synes McIntosh har bevegd seg i riktig retning med denne...
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Takk for svar og synspunkter.Har en Cary306pro til test no.Kan fort bli vanskelig å sende tilbake denne,da det er en
fantastisk bra cdspiller. Vil samtidig gi skryt til Tor og Lyric for enestående service og kundebehandling,noe enkelte
andre burde tatt lærdom av men det kan vi ta en annen gang. mvh.sims
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
oyvjorge skrev:
Hva med en Moon Supernova? Har selv sikla på den en stund inntil jeg måtte trappe ned. Er jo i nærheten av deg også.

http://www.stereophile.com/cdplayers/107sim/

Acoustic Tuning, Fjellseterveien 6, 7020 Trondheim, NORGE,

Kontor, Pirsenteret Trondheim

Tel + 47 980 87 678 (Salg)
Jeg har supernova.

Den spiller ikke sacd, menh den er vanvittig bra!

McLaren
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Min tidligere spiller- Esoteric X03- er nå lagt ut for salg av nåverende eier. En veldig bra spiller i ditt prisleie :)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.853
Antall liker
13.669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
R.E.S. i hjemmekino testet mange spillere i prisklassen for en stund siden.
Har sjekket ut http://www.hjemmekino.no/database/players.aspx for spillere mellom 30k og 50k, men da kommer det ikke opp noen treff.
Kanskje en PM til R.E.S. kan gi resultater?

Digital input mener jeg er et must hvis man kjøper ny spiller i dag.

Mvh
Rolf
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
sims skrev:
Takk for svar og synspunkter.Har en Cary306pro til test no.Kan fort bli vanskelig å sende tilbake denne,da det er en
fantastisk bra cdspiller. Vil samtidig gi skryt til Tor og Lyric for enestående service og kundebehandling,noe enkelte
andre burde tatt lærdom av men det kan vi ta en annen gang. mvh.sims
Han er hyggelig han så lenge man skal kjøpe noe av han har. Alt annet er jo dritt.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nikosidis skrev:
sims skrev:
Takk for svar og synspunkter.Har en Cary306pro til test no.Kan fort bli vanskelig å sende tilbake denne,da det er en
fantastisk bra cdspiller. Vil samtidig gi skryt til Tor og Lyric for enestående service og kundebehandling,noe enkelte
andre burde tatt lærdom av men det kan vi ta en annen gang. mvh.sims
Han er hyggelig han så lenge man skal kjøpe noe av han har. Alt annet er jo dritt.
Hva han mener om andre merker enn sine egne er vel ikke viktige for deg som kunde. Du vet jo hva du vil ha, regner jeg med. Og du spør neppe selgere om råd i forhold til noe de ikke selger selv. Og du forventer vel ikke at han kommer hjem og lager kaffe til deg, uten at du er en kunde? Det viktigste er oppfølgingen etter at du har lagt pengene på disken, og fram til utstyret blir pensjonert/minimum ut reklamasjonsperioden.

Edit: Flere digitale innganger er gull verdt. Da får du samme lyd på alle dine digitale kilder, og de fleste har vel en DVD som kan fortjene enda bedre lyd i to kanaler. Eller en tv-tuner, pluss den absolutt nødvendige data-oppkoblingen. CDP eller ikke, HDD og nett er gode supplementer til sølvplatesamlingen. Jeg kan lett se for meg en ideell løsning med SACD som spilles direkte av fra disken, mens redbook går fra HDD. Og det er jo kjekt å sette platen direkte i spilleren første gang man spiller den. Det er ikke alltid jeg gidder å starte pc og rippe før jeg lytter. Da stapper jeg bare disken inn i DVD-verket, men en SACD hadde vært mye bedre til det bruket.

Har ikke Marantz en virkelig god multispiller i prisklassen? Mener å ha lest en "hyllest" i et herværende blad.

Og nei, selv om jeg er kjent som sparsommelig når det gjelder hifi så ser jeg ingen kontrovers i å ha et verk som hovedsaklig brukes til SACD. Jeg ser altså ikke cdp som fullstendig på sidelinjen, selv om jeg er en ambassadør for HDD også. Det går fint an å skille mellom daglig smålytting til redbook-lyd, og høytidsstunder med SACD og levende lys. Men kanskje det er på tide å tenke at dette blir siste investering i tradisjonell teknologi, så hvorfor ikke gjøre det best mulig? Og med digitale innganger så har den sin berettigelse som DAC også. Dessverre kan jeg ikke gi noen anbefalinger, for jeg har hørt altfor få av dagens modeller.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Enig, baluba. Men det er enkelte forhandlere som i salgsøymed prater negativt om andre merker. For meg oppleves det som useriøst, og noe som gir et dårlig inntrykk. Om det gjelder i dette tilfellet vet jeg ikke, men jeg har opplevd det med andre. Da blir det lett til at jeg betakker meg og går til en annen i stedet.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.853
Antall liker
13.669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
lars_erik skrev:
Enig, baluba. Men det er enkelte forhandlere som i salgsøymed prater negativt om andre merker. For meg oppleves det som useriøst, og noe som gir et dårlig inntrykk. Om det gjelder i dette tilfellet vet jeg ikke, men jeg har opplevd det med andre. Da blir det lett til at jeg betakker meg og går til en annen i stedet.
HELT enig!!
Kan man ikke selge skiten sin uten å slenge skit om andre så får man heller skite i det!

R
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
lars_erik skrev:
Enig, baluba. Men det er enkelte forhandlere som i salgsøymed prater negativt om andre merker. For meg oppleves det som useriøst, og noe som gir et dårlig inntrykk. Om det gjelder i dette tilfellet vet jeg ikke, men jeg har opplevd det med andre. Da blir det lett til at jeg betakker meg og går til en annen i stedet.
HELT enig!!
Kan man ikke selge skiten sin uten å slenge skit om andre så får man heller skite i det!

R
Jeg tilbringer ikke nok tid i butikker til å oppfatte slike ting. Jeg spør rett og slett ikke, og innleder ikke slike samtaler. I alle fal svært sjeldent.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Det er ganske mye som kan være aktuelt når prisspennet er 30-60K
Hva er det som gjør at du er skeptisk til brukte cd spillere?
Esoteric drivverk er eks. svært solide og de ville jeg iallefall ikke vært skeptisk til.
Det skjer imidlertid mye på DAC fronten; slik er du mer fleksibel ved å ha et todelt oppsett; det finnes jo DACer idag som også håndterer SACD samt har alle andre innganger.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
yasman skrev:
Det er ganske mye som kan være aktuelt når prisspennet er 30-60K
Hva er det som gjør at du er skeptisk til brukte cd spillere?
Esoteric drivverk er eks. svært solide og de ville jeg iallefall ikke vært skeptisk til.
Det skjer imidlertid mye på DAC fronten; slik er du mer fleksibel ved å ha et todelt oppsett; det finnes jo DACer idag som også håndterer SACD samt har alle andre innganger.
Det er mulig det er en ubegrunnet skepsis jeg har mot brukte cdspillere,men med min siste spiller er det umulig å oppdrive nytt drivverk,og spilleren er bare 3år.Synes å jeg har sett en god del cdspillere til salgs hvor det er
påpekt at det er nytt drivverk i spilleren.Har vel en følelse av at i en del topp spillere kunne kvaliteten på skuffe og drivverk vært på et nivå som kunne gitt mer kvalitetsfølelse.Dette gjelder også den jeg har til test nå cary306pro.
Men selvfølgelig kommer man over spilleren man har blinket seg ut til en godpris,så er det ikke noe i veien med å kjøpe brukt.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.901
Antall liker
19.747
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg kan love deg at Esoteric og dCS IKKE har problemer med drivverket.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Da var valget tatt.Det ble en Cary306 pro.Har hatt den på lån ei uke og det spiller så bra at den blir stående.
Det teller jo også litt at jeg har Cary forsterker. ;D
 

Tott

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
205
Antall liker
224
Torget vurderinger
2
Hei,

Hvilke spillere sammenlignet du Cary med. Hvilke parametre likte du ved Cary som ikke andre spillere i denne prisklassen kunne levere (synergi etc).

Tott
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
nikosidis skrev:
sims skrev:
Takk for svar og synspunkter.Har en Cary306pro til test no.Kan fort bli vanskelig å sende tilbake denne,da det er en
fantastisk bra cdspiller. Vil samtidig gi skryt til Tor og Lyric for enestående service og kundebehandling,noe enkelte
andre burde tatt lærdom av men det kan vi ta en annen gang. mvh.sims
Han er hyggelig han så lenge man skal kjøpe noe av han har. Alt annet er jo dritt.
Du får bra kundeservice så lenge du kjøper. Får du problemer så er det så som så. Sendte noen aktive høyttalere i retur og fikk igjen nye kjapt. I følge lover og regler så har man krav på å få dekket fraktkostnader ved garanti-saker. Har ikke fått svar på en eneste mail etterpå og butikken har vært lukket og stengt hver gang jeg har vært i Oslo. :mad:
 

trym

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2005
Innlegg
189
Antall liker
3
Merkelig at Wadia ikke ble nevnt...
 
Topp Bunn