C
Cyber
Gjest
Hehe, ja, kjørestil spiller en stor rolle der. Får vondt på bremsenes vegne ofte når man ligger i 70 soner nedoverbakke og ser at køen forover lyser opp med bremselys hele bakken ned istedet for å gire ned et par hakk og la den går ned på egenhånd. Syntes det hørtes kjapt ut å måtte skifte bremsene etter 2 år. Jeg har hatt klosser og skiver i 4 år på min bil nr. 2 f.eks. og tror de skal vare så lenge jeg har den.Ole I skrev:Det er vel ikke helt 100% korrekt?Anonym skrev:Hvis man ikke vil risikere å komme ut for ting som bytte av skiver og klosser bør man ha en bil som er nyere enn 2 år.
Det kommer an på kjørestilen til forrige eier OG antall km bilen har vært kjørt de 2 årene.
Dessuten er bremseklosser er jo forbruksvare ala viskergummi og dekk. Med skivebremser rund baut, som er mere og mere vanlig, er også bremseskiver etterhvert blitt forbruksvare. Både fordi det er mere av det (4 istedetfor 2) og pga av all saltingen av vegene.
Jeg er enig med både VidarP og cybervision her - dvs kjøp en nyere bil, gjerne helt ny, men legg vekt på sikkerhet både for mennesker og bil (for sistnevnte: driftssikkerhet).
Av den grunn, og her må jeg sikkert tåle kritikk i ettertid, styr unna franske og italienske biler.
Enig mtp fransk/italienske biler. Er sikker kjempeartige, men for dem som er ute etter å slippe problemer og reparasjoner er valget lett.


