Ny bruktbørskategori: Søppelannonser ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Til tider ser det ut til å skli litt ut på bruktbørsen. En kategori for feilpostinger og søppelannonser kan kanskje være en løsning?

"er 50k bortkasta?????????" eller "seriøs!!" er et godt eksempel på en måte man ikke skal utforme salgsannonser på HFS.

Man kan selvsagt bare slette slikt, men oppretter man en egen fri kategori for vissvass så kan folk poste slikt der, og moderatorer kan flytte feilpostende ØK og tøvete og useriøse annonser dit. Så kan de som vil rote rundt i denne skammekroken etter hifirelaterte brødskalker gjøre det.

:-\

Overskriften skal inneholde en eller flere av produktenes navn
Vi ønsker å unngå annonser som heter "high-end selges", "spennende produkt", "kanonbillig produkter" osv. Annonse-overskriften skal inneholde navnet på et eller flere av produktene du selger.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.623
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei har akkurat tatt tak i dette. Litt før du lagde denne tråden.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.141
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Til tider ser det ut til å skli litt ut på bruktbørsen. En kategori for feilpostinger og søppelannonser kan kanskje være en løsning?

"er 50k bortkasta?????????" eller "seriøs!!" er et godt eksempel på en måte man ikke skal utforme salgsannonser på HFS.

Man kan selvsagt bare slette slikt, men oppretter man en egen fri kategori for vissvass så kan folk poste slikt der, og moderatorer kan flytte feilpostende ØK og tøvete og useriøse annonser dit. Så kan de som vil rote rundt i denne skammekroken etter hifirelaterte brødskalker gjøre det.

:-\

Overskriften skal inneholde en eller flere av produktenes navn
Vi ønsker å unngå annonser som heter "high-end selges", "spennende produkt", "kanonbillig produkter" osv. Annonse-overskriften skal inneholde navnet på et eller flere av produktene du selger.
Overskriften skal inneholde navnet? Den refererte annonsen inneholdt ikke produktnavnet i teksten heller. Hva som foregår i hodet på folk som tror de får solgt produkter basert på sånne annonsetekster våger jeg ikke engang å prøve å tenke på.

G

Gjestemedlem

Gjest
En annen regel som det tidvis syndes grovt mot er denne:

"3-dagers regelen
Ved gjentatt annonsering skal det gå 3 dager før du legger ut annonsen på nytt."

Å bumpe sin annonse to ganger for dagen eller så er ikke mye sympatisk.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.804
Torget vurderinger
35
Jeg synes også det er fint når det står ØK først i tittelen på ønskes kjøpt-annonser. Da vil vi se på forsiden at det ikke er til salgs-artikler. Det er praktisk siden kategori ikke kommer opp i oversikten på forsiden.

Eventuelt om det kan legges inn automatisk når man legger inn produkter i den kategorien.

Roy

J

J.J

Gjest
Enig i hva som blir sagt her - er mye BS i annonsene rundt omkring ... :(

Men det er vel litt optimistisk tenkt at det blir lagt ned for mye arbeid i denne versjonen av HFS.
I neste versjon så blir det etter sigende MYE bedre ......

Time will show ........

G

Gjestemedlem

Gjest
Joda, ingen store problemer dette. Men i en turbulent verden er det trygt å vite at det er orden på noe i alle fall, bruktbørsen. :)

J

J.J

Gjest
En masse tomprat i annonser gjør meg ikke kjøpekåt ihvertfall.... ei heller elendige bilder. Igrunn så liker jeg skikkelige bilder av det aktuelle produktet fordi det forteller meg noe om selger. hva miljø det står i og kanskje litt om hvordan det er blitt behandlet.

Partybilder ... ::)
Bilder av et HIGH END produkt til flere hundre tusen .. tatt med en Nokia ifra 90 tallet .... :eek: :eek: :(

frode.s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.02.2005
Antall liker
6
Sted
Namsos
hei!
kan vel svare ganske enkelt om ikke det er en unnskyldning, men det var jeg som satte inn denne annonsen, og visste knapt at jeg hadde gjort det, da jeg var laaangt fra edru!
jeg anser meg faktisk mer seriøs enn de fleste inne her, og har ALDRI!!!!!!! hatt noen misfornøyde kjøpere eller selgere.
bilde er av den høyttaleren jeg selger..
dette til info!
mvh
frode sjaastad

Vedlegg

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
cybervision_ skrev:
Liker best annonsene med tittel: "Sjelden mulighet"
Jeg liker dem med "High-End" i tittelen.

Edit: Egentlig liker jeg dem med "High-End, Skjelden mulighet ***Ytterligre redusert pris***" aller best.

Topp Bunn