Ny/brukt Platespiller

Leiva

Medlem
Ble medlem
06.06.2013
Antall liker
1
Sted
Stavanger
Hei, skrev her for ca 5 år siden og kom ikke så mye lengre ble plutselig andre prioriteringer på sparing til leilighet.

Men skal nå få til å bygge meg opp til et noe som er musikk verdig. Har sett at soundgarden har et tilbud på Rega RP3 til 5000. Vurderer litt denne men så har jeg også sett på finn at der ligger det en Technics SL-1210 mkII som jeg også syntes virker interessant.

Hva syntes dere?

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det kjem litt an på ambisjonsnivået vidare. No kjenner eg ikkje akkurat SL 23A, men dei fleste Technicsarmar er halvtunge til tunge. Dei oppfører seg til vanleg pent med litt gammaldagse MC-pickupar.
RP 3 er utstyrt med ein veldig-mykje-for-pengane-arm som fungerer veldig godt med fleire pickupar (om enn ikkje dei same) som Technicsarmane.
Så eg ville starta med pickupen. Og det fyrste du må sette deg inn i, er om du skal ha ein MM-pickup(eventuelt ein høgoutput MC) eller ein moderat- til lågoutput MC. Gjer du det enkelt, brukar du ein ferdig inngang på forforsterkaren din. Desse er oftast 47 kOhm som passar til fyrste alternativ. Har du MC-inngang på forforsterkaren, kan du med fordel koste på deg ein MC-pickup av litt kvalitet.

Leiva

Medlem
Ble medlem
06.06.2013
Antall liker
1
Sted
Stavanger
obs ser vist jeg har skrevet feil Technics spiller er en SL-1210 mkII skal rette dette i første posten.
Det jeg tenker er at jeg begynner på platespilleren og bygger anlegg rundt spilleren. så er egentlig helt på begynnelsen med alt :)

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.191
Sted
Sortland
Til en prisen hadde jeg nok luktet på en SL-1210MkII.
DJ spiller, og jeg syns den pitch-kontrollen ser harry ut, men den er bygd som en tanks og kommer til å vare i mange år.

Topp Bunn