Ny bluray spiller. Samsung vs Sony

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Jeg må ha en ny bluray spiller. Jeg skal kjøpe i butikk, da det haster.
Elkjøp har Sony BDP-S3100 til 995,-

Expert har Samsung BD-F6500. Den koster egentlig 1499,- men jeg kan få den til 1149,- i butikk. Dette vil bli samme pris på nett inkl. frakt.
Samsung spilleren finnes i Elkjøp også, men min lokale Elkjøp butikk har den ikke inne.

Hva er viktig?
- Jeg bruker bluray spilleren som cd-spiller. Lydkvaliteten er viktig, men siden jeg bruker digital utgang, har vel dette ikke noe å si?
- Den må være rask
- Nettfunksjoner. Bruker både youtube og netflix. Begge har dette, men vet ikke hvor gode de er på dette?
- USB. Avspiller musikk fra minnebrikke
- Fjernkontroll som funker
- Raske menyer uten noe lagg. Jeg er utålmodig når det kommer til sånt

Hvilken bør jeg velge?
Samsung har 3 mnd netflix inkludert. Sony'en er billigere. Sony har kanskje bedre bildekvalitet?
Samsung spilleren har noe som kalles allshare og jeg forstår det slik at jeg kan dele fra min mobil (galaxy sII)?
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg kjenner ikke til noen av de spillerne du nevner, så kan ikke komme med noen konkrete råd. Jeg har tidligere hatt Sony DVD-spillere som jeg har vært fornøyde med. Har i dag en Pioneer BDP-150 i anlegg nr 2. Den funker greit, men har litt for mye plastikk-følelse, så jeg kommer nok til å bytte den ut med en litt mer påkostet modell etterhvert. Sannsynligvis en Marantz UD5005 eller noe slikt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
X: De to der? Sony- uten tvil. Men til litt høyere pris er Onkyos minste helt rå! For meg er det helt uforståelig at Samsung har greid å bli så store på TV, mobil osv..ingenting derfra oppfyller mine krav til hverken bilde, lyd eller driftsskikkerhet..Men koreanerne kan sin film og tungindustri ( anleggsmaskiner, skipsbygg, biler osv)
 
Sist redigert:

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Det blir nok Sony'en da. Synd at den ikke har støtte for divx. Men får klare meg uten det da.

Ser at mange blu ray spillere har facebook..? Hva i all verden skal man med det på blu ray spilleren?
 
Topp Bunn