Ny billig prosjektor

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Desto mindre lerret, desto bedre bilde.
Mange oppegående får dette med sig, mens andre tenker stooort, og kan projektoren kaste et 3 meter meter bredt bilde MÅ de ha det, og da lider bildekvaliteten som regel pluss at de plutselig ikke har plass til høyttalerne på hver side av lerretet !
KW har det som mange, med en god plasma er det ikke sikkert man trenger så mye mer, de fleste har jo ikke et ekstra rom man kan lage kino i heller.
En grei regel for lerretets størrelse er bredden gange 1,6, da korrigerer man for personlige ønsker litt. Prøv med et laken på veggen først inden projektoren kjøbes.

Jeg brukte et 1,82 x 1,02 lerret og satt ca. 3-3,20 meter fra, satt som ei kule, øyet får alt med sig, men noen vil sige det er alt for lite bilde jo. Bruker Sony D50 crt.

Jeg synes ellers at de med lcd/dlp bør prøve et grått lerret.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Godt å høre og jeg er nok på linje med deg her, når det snakkes om stor,større størst.
Jeg satte meg aldri på første rad på kino de gangene jeg for flere år siden visste hvor de var ::)
Kan likevel godt være at nakken min kunne ha godt av litt bevegelse sideveis, for i sweetspot har jeg "tjoret" det fast ;D så det blir HELT korrekt lydgjengivelse ;D
Mvh.KW
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Bruker selv et lerret på 120cm bredde og sitter ca 2,70M fra lerret. Dette er faktisk nok til å få kinofølelse,men tror nok det ideelle hadde vært 160cm bredt lerret.
MEN så er det det der med plass ::)
Hadde først et "sølvgrå" rammelerret og dette var mye bedre enn mitt hvite nedtrekk som jeg har i dag.
(mer praktisk)
Fikk mye bedre sort og mer "smell" i farger med det sølvgrå.
Lykke til med jakten på proj KW
Mvh Jan I
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Nå, det går ikke så fort i svingene her i gården da ;D
Jeg bare "synser" litt fremover i tiden jeg, og så er jeg nok litt "pratesjuk" og "ivrig" om dagen.
I og med at det ikke går fort, så prøver jeg bare å sette meg noe inn i mye av det nye (for meg), slik at jeg vet mer om det den dagen det kan være aktuelt.
Ser litt for meg OAS gjengen, en god musikkvideo, masse øl og luftgitar. Har allerede opplevd det etter julekalaset vårt, heldigvis ikke hos meg, verten plukka peanøtter i flere dager og på de underligste steder ;D

Mvh.KW
 
Topp Bunn