Digitale avspillere Ny billig dac

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
5.290
Sted
FBU / ENFB
https://www.audiosciencereview.com/...s/denafrips-ares-ii-usb-r2r-dac-review.11166/

bare unngå NOS. 1% thd ved 4khz og økende. "If you like pumping ultrasonic noise into your amplifier and speaker, by all means, use the NOS mode..."
Vis vedlegget 574225
Kan du være snill å forklare hva dette innebærer?

mvh
Det er nos mode av og på selve dacen da?
Har dette noe med usb inngang å gjøre?
Ja, det hadde vært fint om noen som er kyndig kan forklare litt.
Non-Oversampling = NOS / Oversampling = OS. Bypasser dere OS så tilfører dere samtidig mengder med støy i deres Denafrips. Dette vises også tydelig på målingene.

"The architecture uses the most primitive R-2R DAC technology, it is probably the most suitable architecture to reproduce music. Despite the test results of various measurements and parameters of the conventional R-2R DAC are usually not as good as the mainstream integrated DAC chip, but the sound of R-2R DAC, is often filled with emotion, comfort, highfidelity, transparency, and additive musicality that most of the common mainstream integrated DAC chip cannot match.

Depending on the sampling rate of the input signal, the Ares automatically converts it to the most suitable sampling rate of the R-2R DAC for decoding. Although the R-2R DAC can decode almost all the sampling rate of the audio signals, but infact, the actual R-2R architecture and circuitry design, decided the best sampling rate to sound best that it shall decode. The use of up-samplingprocessing converts all digital audio input signal to the predefined sampling rate, so to ensure all kind ofaudio format can be decoded with the best sound performance."

Jeg har handlet en del fra Vinshine og kan trygt anbefale han (dem) Han svarer raskt på god engelsk både skriftlig og muntlig.

Mvh
-BB-

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
21.716
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er nos mode av og på selve dacen da?
Har dette noe med usb inngang å gjøre?
Ja, det hadde vært fint om noen som er kyndig kan forklare litt.
Non-Oversampling = NOS / Oversampling = OS. Bypasser dere OS så tilfører dere samtidig mengder med støy i deres Denafrips. Dette vises også tydelig på målingene.

"The architecture uses the most primitive R-2R DAC technology, it is probably the most suitable architecture to reproduce music. Despite the test results of various measurements and parameters of the conventional R-2R DAC are usually not as good as the mainstream integrated DAC chip, but the sound of R-2R DAC, is often filled with emotion, comfort, highfidelity, transparency, and additive musicality that most of the common mainstream integrated DAC chip cannot match.

Depending on the sampling rate of the input signal, the Ares automatically converts it to the most suitable sampling rate of the R-2R DAC for decoding. Although the R-2R DAC can decode almost all the sampling rate of the audio signals, but infact, the actual R-2R architecture and circuitry design, decided the best sampling rate to sound best that it shall decode. The use of up-samplingprocessing converts all digital audio input signal to the predefined sampling rate, so to ensure all kind ofaudio format can be decoded with the best sound performance."

Jeg har handlet en del fra Vinshine og kan trygt anbefale han (dem) Han svarer raskt på god engelsk både skriftlig og muntlig.

Mvh
-BB-
Takk for greit svar BB.
Man skal derfor ikke bruke NOS innstillingen for da blir ikke signalet like rent.
Du vet, i min verden betyr jo NOS, stort sett noe helt annet.:)

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Har hatt den parasound dacen...mye bunn og for lyst oppover. Lite mellombass var Min erfaring. Sammenhengen ble ikkje så bra. Men igjen er jo utstyrsavhengig.
Det skal litt til at det blir for lyst oppover i mitt tilfelle, mtp dempinga jeg har. Midbass får få dacer til med mindre de koster 30k og oppover, så jeg forventer ikke det. Ellers ligger nok mye av trøkk i midbassen mer i effektforsterkere, plassering og høyttalere. I mitt tilfelle blir kun dac brukt til Spotify, eventuelt en billig streamer i tillegg. :)

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Sitter her og tester zdac, dynamikk (midbass, dypbass) er null problem for å si det sånn, kunne lett fått 99.26 til å ta seg turen ned på gulvet fra stativene som står 2 meter unna høyttalera mine. Veldig varm oppover, ikke antydning til lys oppover her .... Noe udetaljert, men det er bare førsteinntrykket. Bassen er rå dog. ;)

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Antall liker
51
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har du prøvd en Hegel dac? Prøvde en HD12 som Pre/ dac på 99.26?(husker ikke betegnelsen) det var en virkelig god kombo.

Mvh

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Har du prøvd en Hegel dac? Prøvde en HD12 som Pre/ dac på 99.26?(husker ikke betegnelsen) det var en virkelig god kombo.

Mvh
Kanskje litt dårlig formulert, høyttalerne jeg bruker er Xtz Divine 100.49, men jeg har en hjemmekino i samme rommet, så sidehøyttalerne (99.26) står cirka 2 meter foran 100.49, jeg kunne fint spilt slik at 99.26 hadde falt ned fra stativene. Hegel dac har jeg ikke prøvd, nei, men har lyst til å prøve det en gang. En hd25/hd30 kunne jeg prøvd, men det får bli i fremtiden hvis zdacen ikke gjør jobben.

D_Even

Medlem
Ble medlem
07.06.2010
Antall liker
1
Bra du ble fornøyd😁 husker å bassen som rå i den dacen. Har testet hegel hd20 og hd30 i mine 2 oppsett. Mine ører valgte rega. Rart egentlig da jeg har hørt hva de kan gjøre i vesentlig dyrere oppsett. Men smaken som baken osv....

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
411
Bra du ble fornøyd?????? husker å bassen som rå i den dacen. Har testet hegel hd20 og hd30 i mine 2 oppsett. Mine ører valgte rega. Rart egentlig da jeg har hørt hva de kan gjøre i vesentlig dyrere oppsett. Men smaken som baken osv....
I mitt nåværende oppsett fungerer dacer som Rega, Parasound og Hegel Hd20 ikke optimalt. Men med mitt forrige langt rimeligere oppsett fungerte de fint mens Hd25, Hd30 ikke viste seg fra sin beste side, som de definitivt gjør nå.

giordy60

Medlem
Ble medlem
03.09.2019
Antall liker
4
Are you sure this specification is from Ares II?
seems to me more a specification of the first series .... am I wrong? 🤔

Atlerovik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Antall liker
237
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
You can choose between Oversampling- and Non-oversampling-mode in Ares II. The cited specifications are when using OS mode.

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Lurer jeg også på
Jeg kan bare delvis besvare meg selv og det er at zdac v1 og v2 bruker samme dac-chip så stor forskjell kan det ikke være på de. Jeg kjøpte zdac v1 på det grunnlaget, samt at jeg ikke trengte en DAC med innebygget pre-del, slik som v2 har. Jeg endte opp med en sølvfarget v1 da jeg ikke ønsket "rack-festene" som den sorte v1 har. På sikt blir nok min svart dog, enten sotefilm eller lakk. På grunnlag av de jeg har hatt før er jeg veldig fornøyd med mitt dac-valg. :)

• Like
Reaksjoner: svk
Topp Bunn