Digitale avspillere Ny billig dac

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.960
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte en Topping D90 nå. Fant en omtale på Soundnews, og de har inngått en avtale med AliExpress, slik at man får ti prosent avslag fram til 31. januar om man legger inn "SOUNDNEWS" som kupongkode.

https://www.aliexpress.com/item/4000470941560.html

Dermed får jeg den for 630 dollar og ikke 700. Det gjør jo prisen enda hyggeligere. Så kommer moms etc på toppen, så jeg ender vel opp på 5650 + moms og tollgebyr, med andre ord i området rundt 7200-7300 kroner totalt, vil jeg tro.

Roy
Roy, du har fortsatt en slant for skrivingen din, vet du... :) Jeg må jo velge mellom strømregninga og DAC'en. Det er såpass rimelig dette her, at jeg mener jeg skal få det til med et par salg av unødvendige eiendeler.... Har allerede lagt ut den første annonsen! :D

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
937
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte en Topping D90 nå. Fant en omtale på Soundnews, og de har inngått en avtale med AliExpress, slik at man får ti prosent avslag fram til 31. januar om man legger inn "SOUNDNEWS" som kupongkode.

Dermed får jeg den for 630 dollar og ikke 700. Det gjør jo prisen enda hyggeligere. Så kommer moms etc på toppen, så jeg ender vel opp på 5650 + moms og tollgebyr, med andre ord i området rundt 7200-7300 kroner totalt, vil jeg tro.

Roy
Blir spennende å følge med på hva du har/får å rapportere ifht kvaliteter og ytelser, når du får D90 i hus.
Særlig siden du gjerne har nok bakgrunn til å kunne sammenlikne opp mot andre "referenser" i diverse prisklasser.

mvh
Proffen

Lgrons58

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.05.2012
Antall liker
6.682
Sted
Nord for Sinsenkrysset
Torget vurderinger
49

Roy
Roy, du har fortsatt en slant for skrivingen din, vet du... :) Jeg må jo velge mellom strømregninga og DAC'en. Det er såpass rimelig dette her, at jeg mener jeg skal få det til med et par salg av unødvendige eiendeler.... Har allerede lagt ut den første annonsen! :D
Er meget billig strøm for tiden :)

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Aune S6 Pro ser spennende ut, bruker vel samme chip som D70 ser det ut til, liker dog designet til Aune en god del bedre. Hadde vært spennende å prøve en sånn. :)

Atlerovik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Antall liker
237
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Da har jeg forhørt meg litt rundt og sett etter litt, jeg får meg ikke til å kjøpe en nesten ny Topping D90 til (nærmest) nypris. Andre spennende alternativer er Abrahamsen V6, Parasound zdac v2 og nad m51. Hvem er den beste av disse? Klinisk lyd ønskes ikke.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
411
Da har jeg forhørt meg litt rundt og sett etter litt, jeg får meg ikke til å kjøpe en nesten ny Topping D90 til (nærmest) nypris. Andre spennende alternativer er Abrahamsen V6, Parasound zdac v2 og nad m51. Hvem er den beste av disse? Klinisk lyd ønskes ikke.
Jeg synes både Parasound og Nad m51 er bra Dac, spesielt Parasound i for hold til prisen. Abrahamsen synes jeg farger vell mye. Klinisk lyd får du ikke av noen av de men Nad er nok mest mot det lyse av de.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
411
Du kan jo ta med Rega Dac i vurderingen din også.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
1.857
Torget vurderinger
8
Kommer an på din smak.
Jeg foretrekker V6.

V6 og Para har vel en mer organisk og varm lyd.
Nad en mer kald lyd. :)

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
De mest interessante er parasound og nad, bruker en nad d1050 i dag og er for så vidt fornøyd, men den er knotete i bruk. Parasound zdac v2 er mest aktuell dog. :) Rega vekker ikke særlig stor interesse for min del.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
411
De mest interessante er parasound og nad, bruker en nad d1050 i dag og er for så vidt fornøyd, men den er knotete i bruk. Parasound zdac v2 er mest aktuell dog. :) Rega vekker ikke særlig stor interesse for min del.
Nad d1050 og Nad m51 er ganske like i lyden, Nad d1050 skal være ett snev varmere i lyden samt att m51 skal ha en anelse bedre oppløsning.

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
21.716
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Er det noen som har erfaringer med Denafrips?

(bortsett fra Terminator)

RuneSound

Medlem
Ble medlem
24.05.2018
Antall liker
15
Sted
Kr. Sand
Hei, Jeg har Denafrips Ares II... Har Hørt en del dacer(Mytek Brooklyn, black dragon osv) men har ikke AB testet den mot andre en min forrige DAC Shiit Bitfrost.. synes Ares II overgår Bitfrosten på de fleste områder etter min smak vel og merke:) større og dypere lydbilde, smoothere topp men uten og miste noen detaljer. Ellers kan jeg si meg veldig enig av de fleste anmeldelser av denne. Veldig fin synergi med min SET Decware amp og Zu Audio Druid. PS! Kjører kun USB fra Mac, og hadde merkbart forbedringer med et USB Skille (Schiit audio Wyrd)

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
21.716
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hei, Jeg har Denafrips Ares II... Har Hørt en del dacer(Mytek Brooklyn, black dragon osv) men har ikke AB testet den mot andre en min forrige DAC Shiit Bitfrost.. synes Ares II overgår Bitfrosten på de fleste områder etter min smak vel og merke:) større og dypere lydbilde, smoothere topp men uten og miste noen detaljer. Ellers kan jeg si meg veldig enig av de fleste anmeldelser av denne. Veldig fin synergi med min SET Decware amp og Zu Audio Druid. PS! Kjører kun USB fra Mac, og hadde merkbart forbedringer med et USB Skille (Schiit audio Wyrd)
Takk for svar.
Har du handlet via Vinshine audio?
Gikk det i tilfelle greit?

mvh

RuneSound

Medlem
Ble medlem
24.05.2018
Antall liker
15
Sted
Kr. Sand
Hei bluesbreaker, jeg kjøpte den faktisk brukt her i Norge.. men hatt litt kontakt med vinshine i Singapore, og De virker veldig bra.

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Er det stor forskjell på Parasound zdac mk1 og mk2?

D_Even

Medlem
Ble medlem
07.06.2010
Antall liker
1
Noen spesiell grunn til at Rega ikke vekker intresse? Har hatt 10-12 forskjellige dacer i diverse prisklasser. Rega står fortsatt godt hos meg. Anbefales.

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
356
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Noen spesiell grunn til at Rega ikke vekker intresse? Har hatt 10-12 forskjellige dacer i diverse prisklasser. Rega står fortsatt godt hos meg. Anbefales.
Rega har aldri vært noe for meg, hverken platespillere eller noe annet. Jeg har en DAC jeg er veldig fornøyd med, men den virker ikke helt 100%, hadde den virket bra hadde jeg ikke tenkt på å bytte den ut. Får jeg tak i noe som låter like bra, men fungerer teknisk 100% trenger jeg ikke lete lenger. :)

I første omgang skal jeg prøve en Parasound Zdac mk1, så får jeg se hva jeg synes om den. :) Bruker kun DAC til Spotify, skal jeg lytte seriøst slenger jeg på en CD eller vinyl. ;)

D_Even

Medlem
Ble medlem
07.06.2010
Antall liker
1
Har hatt den parasound dacen...mye bunn og for lyst oppover. Lite mellombass var Min erfaring. Sammenhengen ble ikkje så bra. Men igjen er jo utstyrsavhengig.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
411
Har hatt den parasound dacen...mye bunn og for lyst oppover. Lite mellombass var Min erfaring. Sammenhengen ble ikkje så bra. Men igjen er jo utstyrsavhengig.
Hvis den ble for lys er jeg spent på hva du måtte velge av dac? Er vell nesten kun Abrahamsen igjen da?

D_Even

Medlem
Ble medlem
07.06.2010
Antall liker
1
Har hatt adac og v6 dac. Meget gode dacer begge 2. Men for min del ente det opp med rega. I den prisklassen. Men rega gir dæ ikkje det mest superoppløste osv men spiller musikk👍 Føler mange av de andre dacer jeg har prøvd har noen ting de er ekstremt gode på feks oppløsning, mens rega er «god» på alt.

Kjendis

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
180
Torget vurderinger
1

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
21.716
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
https://www.audiosciencereview.com/...s/denafrips-ares-ii-usb-r2r-dac-review.11166/

bare unngå NOS. 1% thd ved 4khz og økende. "If you like pumping ultrasonic noise into your amplifier and speaker, by all means, use the NOS mode..."
Vis vedlegget 574225
Kan du være snill å forklare hva dette innebærer?

mvh
Det er nos mode av og på selve dacen da?
Har dette noe med usb inngang å gjøre?
Ja, det hadde vært fint om noen som er kyndig kan forklare litt.

Topp Bunn