Ny båt

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg er naturligvis stolt som en hane. ;D

Skal hente den i Frankrike til våren.

G

Gjestemedlem

Gjest
Den der var riktig lekker. Har du tankt å reise langt med den, eller bare noen turer rundt i fjordene?

O

OivindJ

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Den der var riktig lekker. Har du tankt å reise langt med den, eller bare noen turer rundt i fjordene?
Nettopp!

Lange turer høres fantastisk ut. Gir helt sikkert en enorm frihets følelse.

Kun korte turer rundt i fjordene = Pointless.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Det blir de vanlige weekendturene i Oslofjorden på vår og høst, noen onsdagsregattaer, samt lengre turer i ferier, typisk den svenske vestkysten (sjø-6), Læsø, Skagen, osv.

Selve hjemtransporten går fra Les Sables d'Olonne, gjennom den engelske kanal, Kiel-kanalen og hjem. Den turen gleder jeg meg veldig til.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
OivindJ skrev:
Det er noe eget ved å stenge kontordøren på fredagen, dra rett i båten, seile et par-tre timer, lempe ut ankeret, løfte glasset med ankerdram, og nyte god mat og god drikke mens solen går ned i havet.

I en seilbåt er det selve reisen som er målet.

O

OivindJ

Gjest
oddgeir skrev:
OivindJ skrev:
Det er noe eget ved å stenge kontordøren på fredagen, dra rett i båten, seile et par-tre timer, lempe ut ankeret, løfte glasset med ankerdram, og nyte god mat og god drikke mens solen går ned i havet.

I en seilbåt er det selve reisen som er målet.
Dersom den samme båten er ute på langtur minst en gang hvert skuddår, så er jeg HELT enig.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Og som reder kan du jo se frem til < 1% skatt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
erato skrev:
Og som reder kan du jo se frem til < 1% skatt.
Jeg har vært reder noen år, riktignok med noe mindre tonnasje, men jeg har ikke merket noe til den skattemessige bieffekten du her omtaler, snarere tvert i mot. ;)
Men kanskje om jeg kjøper en slik:

Koster nok litt mer en et middels high end anlegg. ;D

Knutn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
51
Gratulerer, jeg vil anbefale Helgelandskysten, skal det være spennende, så skru av gps'en.

Lytterommet i disse båtene bør vel være bra siden det er så få paralelle flater.

Mvh Knut

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Knutn skrev:
Lytterommet i disse båtene bør vel være bra siden det er så få paralelle flater.

Mvh Knut
Det blir litt av en utfordring å finne høvelig musikkanlegg i båten som funker på 12V. Her har nok de som driver med lyd i bil mye å bidra med.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.017
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
har selv en GIB´SEA 43 og den beste musikken ombord er fra havet selv
IMO

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Oooooouu!!
Misunnelig ? Neida! ( Lyvekryss bak ryggen! ) ;D ;D ;D

Gratulerer med båten. Tittet på den på båtutstillingen ! Bærre lækker !!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Knutn skrev:

Mvh Knut
Det blir litt av en utfordring å finne høvelig musikkanlegg i båten som funker på 12V. Her har nok de som driver med lyd i bil mye å bidra med.
Bilfolket er håplause, dei har for lite lytterom, og så bråkar det for mykje i kupeen. Men korleis skal ein få til ein fungerande vinylrigg? "Flytande" oppheng, sjølvsagt....

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
LMC skrev:
IMO
Korleis skal ein stelle seg for å ha råd både til anstendig båt og anstendig vinylrigg? Det er eigentleg båt eg treng, men vinylen eg brukar pengar på...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.017
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Audiophile-Arve skrev:
LMC skrev:
IMO
Korleis skal ein stelle seg for å ha råd både til anstendig båt og anstendig vinylrigg? Det er eigentleg båt eg treng, men vinylen eg brukar pengar på...
Technics sl10 var designet for både 12 og 220v samt beregnet for å kunne henge på vegg med innebygget clamp,tangentialarm og riaa/mc trinn
så der har du muligheten
mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
LMC skrev:
Audiophile-Arve skrev:
LMC skrev:
IMO
Technics sl10 var designet for både 12 og 220v samt beregnet for å kunne henge på vegg med innebygget clamp,tangentialarm og riaa/mc trinn
så der har du muligheten
mvh
Ja, tangentialarm er vel bra.....men eg må ha nye åregaflar fyrst....

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Gyrokomfyr med ektra topplate er vel en fin løsning for vinyl. Klasse D forsterkere beregnet på bil klarer nok brasene, kanskje GALLO kunne gjort seg ombord? De er vel rustfrie..... :eek:

Topp Bunn