Ny arm til Linn Axis

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Sitter med en eldre, men strøken Linn Axis vinylsnurrer i dag, og den låter etter egne begreper bra med sin Basic Plus-arm og en Dynavector DV10x5 PU. Problemet er bare at armen ser ut til å synge på siste verset, og jeg er derfor på jakt etter en erstatter. Problemet med armen er at heve- og senkemekanismen er gåen, og et par Linn-kjennere jeg har hatt kontakt med mener at det beste er å skifte ut hele armen. Jeg snuser derfor på en ny arm, og i den forbindelse har jeg sett meg ut denne:

Roksan Tabriz. Har god erfaring med Roksan sine produkter, og kan få tak i en nå til en god pris, men lurer i denne forbindelse på om det er noen som vet om denne passer i en Linn Axis uten store modifikasjoner? Har googlet om flere som har benyttet denne armen med hell på en Axis, men er det Plug & Play eller må det modifiseringer til?

Takknemlig for all hjelp!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis det ikke er Linn-kutt så passer den jo ikke uten å modifisere. Sjekk på PFM!

Axis er fin med en Akito arm forresten.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Vidar P skrev:
Hvis det ikke er Linn-kutt så passer den jo ikke uten å modifisere. Sjekk på PFM!

Axis er fin med en Akito arm forresten.
Ser den. Akito koster jo en del grunker mer, er den verdt det? På en "gammel" Axis, mener jeg?

Siden jeg har deg på tråden, Vidar! Noen erfaring eller uttalelse å komme med angående Majik LP12?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har ingen innspill på Majik, sorry. Men det går jo fortsatt an å kjøpe drivverk da.

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Spurte rett og slett med tanke på en total utstifting, og ikke bare armen. En er jo langt på vei med bare prisen på Akito, så kanskje en skulle driste seg på tanken om å oppgradere hele sulamitten....?

Uansett, ser jo ut som om jeg har fått svar på det jeg lurte på. Antar at det er samme ståa på en Rega RB-arm som med Tabriz?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jepp, forskjellige kutt. Om du kjøper en Akito så kan du ha et drivverk på budsjettet neste år eller året etter. Tenk langsiktig, en slik platespiller blir alltid bedre enn en dårligere en, og blir en "stayer" til pensjonistalder og lengre, og til vi begge ikke hører mye over 10khz.

Topp Bunn