Ny 2CV på gang

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Hm, har ikke helt sansen for redesign av gamle klassikere.
Både nye Volkswagen Beetle og Morris Mini mener jeg er et resultat av mislykket fornying av gamle, flotte biler.

K

kbwh

Gjest
Det er kjekt at Citroener har begynt å se ut som Citroener igjen. Jeg er ambivalent til retrodesign (det kan gå riktig galt, slik som BMW Z8), men denne var ikke teit å se på. Jeg synes forøvrig at Mini er mer vellykket enn Beetle.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Jammen ser dette ut som en franskmann.lurer på om denne modellen ble testet ut med nistekurv full i egg eller noe i den dur..

Kjennere vil glede seg over at girstangen vil forbli i panelet.

De må franskemennene ha ære for og ikke springe rundt og kopiere fra andre land

G

Gjestemedlem

Gjest
Populært med remasterings for tiden ja. Fiat 500 kommer også i ny utgave.

Her er den gamle for dem som ikke kjenner den:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ojoj! Dette var jo virkelig lekkert! Som gammel 2CV Charleston-eier kjenner jeg det rykker litt i lommeboka når jeg ser den der..... ;D

Håper de oppgraderer motoren i samme slengen, 29 HK er liksom ikke allverden......

G

Gjestemedlem

Gjest
"With car firms ever more concerned about their impact on the environment, the 2CV will be a showcase for Citroen's green technology. It's likely to be made from plastic body panels, and with power coming from a hybrid diesel engine (see below), it should boast low fuel consumption and emissions.

As with the exterior, the cabin will draw on its famous predecessor with a minimalist look. A large, thin-rimmed steering wheel dominates the interior, while the fixed central hub contains controls for the stereo. There will also be a retro speedometer, and as with the original car, the gearlever will be mounted in the centre of the dashboard.

However, while the 2CV was designed to be cheap and cheerful, the newcomer will feature lots of hi-tech kit as standard, including sat-nav and connectivity for the latest handheld gadgets"

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/208391/citroens_2cv_is_back.html

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Herregud, så talentløst. Hadde faktisk ikke ventet det fra den kanten. Sånn går det når man ikke har intellekt eller baller til å prøve å finne på noe nytt.
Fysj! Gå å skamme seg.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen
Tja...hva skal jeg si til denne bilen?

Jeg er jo i utgangspunktet vennlig stilt til Citroën..har jo både 2CV og XM, men dette mener jeg de kunne spart seg for!

Heller prøve å se framover og utvikle nye saker og ting enn å hive seg på en retrobølge.

Den originale 2CV er jo en genial bil med ufattelig mye kjøreglede inkludert, dette er vel en helt vanlig bil med litt "2CV look"

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
jupp... den orginale er et funn! Denne herligheten av en 2CV har jeg hatt gleden av å prøvekjørt :D

MVH

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, det blir vel litt feil av meg å si at som gammel Citroenmekaniker
er jeg av den mening at alle 2CVer snarest bør avskiltes og gjøres om til spiker?

;D ;D ;D

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen
Hmmm, det blir vel litt feil av meg å si at som gammel Citroenmekaniker
er jeg av den mening at alle 2CVer snarest bør avskiltes og gjøres om til spiker?
Ja...i min verden blir det HELT feil!

men selfølgelig...mene det kan du jo...Citroën mekaniker eller ei ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.598
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
impulse skrev:
Håper de oppgraderer motoren i samme slengen, 29 HK er liksom ikke allverden......
Det er ikke antall hk/watt som teller. ;)

2CVen var halvfin. Synes Fiat har lykkes godt med nyskapelsen.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hehe..Du har så rett, Christian, men selv om jeg virkelig elsket min gamle Charleston (den eneste bilen jeg har eid som jeg savner..) og er veldig enig med alle som liker denne bilens kjøreegenskaper, syntes jeg ofte at 29 hk blir litt snaut. Det ble noen potensielt farlige situasjoner i årenes løp, for å si det sånn, men jøss, så mange smil og hyggelige kommentarer jeg fikk!
I en bil er 29 hk 29 hk, for å si det sånn. I et stereoanlegg kan du bruke lettdrevne høyttalere til små forsterkere, men trailere og motbakker blir ikke kortere fordi du kommer kjørende i 2CV... :D
Ellers må jeg si jeg liker dette designet, selv om det ser litt hypet ut. Den gamle er og blir en sjarmerende klassiker, og vi kan jo velge å se en retrodesignet nykommer fra Sitronfabrikken som et respektfullt nikk til en bil som fikk enorm betydning, ikke som et forsøk på å legge et gammelt konsept i respirator......ikke sant?

K

kbwh

Gjest
Pressemelding fra Citroen og Thule:

(Du vet hva som kommer i den.)

Topp Bunn