Null service fra produsent

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Jeg har i over et halvt år nå forsøkt å selge mit Vitus Audio RS-100 effekttrinn. Uten hell.
Flere har vist sin interesse, men siden denne blokk er en prototype finnes der ikke info om den på nettet.
Et par gange har interesserte henvendt seg direkte til Vitus, i forhåpning om på denne måten å få svar på sine spørsmål.
En fikk svar om, at denne blokk ikke er pengene værd, en anden fik slett ikke svar i det hele tatt.
Da jeg selv skrev en mail og spurte til informasjon om strømforsyning, effekt osv. fikk jeg svar:

"Hejsa,

kan se du forsøger at sælge den??

Mvh
Vitus"

En forretningsidé som tydeligvis bygger på "selg og glem" (kunden) kan da ikke være rentabelt i det lange løpet? Bliver "munn-til-munn" metoden ikke værdsatt i high-end verdenen eller er det eneste som teller div. tester i super-duper hi-fi blader?
Kan jeg anbefale Vitus? Utelukkende på bakgrunn av hvordan produktene deres (de jeg har hørt) yter, så kan jeg ikke annet enn å anbefale!
Vil jeg anbefale Vitus? Nei, overhodet ikke, med tanker på den service man blir presentert for.

-Nolfi
EDIT:
Dette hjelper garantert ikke på min (manglende) salgssucces men jeg måtte bare ha det ut av systemet.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.261
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Merkelig oppførsel fra en produsent.
Du får sørge for hjemlån til inntrisert så får du nokk solgt den, jeg har lest dine annonser mange ganger. Og det ser ut som enn veldig inntresang forsterker ivertfall.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Kan du fortelle litt om hvorfor du kjøpte din amp Nolfi.
Hva fikk deg til å velge den i første instans?

mvh

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Ja, det kan jeg da.
Jeg hørte den på et fett system for noen år tilbake og det var mildest talt imponerende (og stadig er).
Jeg holdt kontakten med Vitus og fikk etterhvert tilbudet om å kjøpe den, da den var blitt avskrevet i bedriften. Den ble, så vidt jeg er informert, brukt som demo-forsterker og har vel reist det meste av kloden rundt.
Jeg slog til og fikk den hjem hvor den har gjort en fantastisk jobb. Men med ombygging på gang og det faktum at den ikke er verdens minste forsterker ble samboeren og jeg enig om, at den må gå.
Det var vel i korte trekk det. :-\

Mvh.
Imperial skrev:
Kan du fortelle litt om hvorfor du kjøpte din amp Nolfi.
Hva fikk deg til å velge den i første instans?

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jaha ;D Ja... uten å ha hørt noen type Vitus noen gang så må jeg si jeg likte det jeg så
av bilder av deres konstruksjon.

Hør nu her Nolfi. Send din amp til Vitus HK, send den til Hans Ole.
så får han give den til en tester som sikler, men ikke har råd... og gi deg de penger der blir for salget.

Siger han nei til dette, minn han på følgende:
"THE BEST RELATIONSHIPS IN THE WORLD WORK IN TRUE HARMONY, TRUE BALANCE AND OF COURSE - TRUE LOVE"

mvh

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Leikis. skrev:
Merkelig oppførsel fra en produsent.
Du får sørge for hjemlån til inntrisert så får du nokk solgt den, jeg har lest dine annonser mange ganger. Og det ser ut som enn veldig inntresang forsterker ivertfall.
Den er nemlig interessant :) Men folk flest vil gjerne vite mer om det de kjøper. Hjemlån er heller ikke uproblematisk grunnet størrelsen (60 cm dyp, ~80 kg tung), men det er da absolutt en mulighet for lokale interesserte. (uten at dette skal bli enda en salgsannonse)

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Imperial skrev:
Jaha ;D Ja... uten å ha hørt noen type Vitus noen gang så må jeg si jeg likte det jeg så
av bilder av deres konstruksjon.

Hør nu her Nolfi. Send din amp til Vitus HK, send den til Hans Ole.
så får han give den til en tester som sikler, men ikke har råd... og gi deg de penger der blir for salget.

Siger han nei til dette, minn han på følgende:
"THE BEST RELATIONSHIPS IN THE WORLD WORK IN TRUE HARMONY, TRUE BALANCE AND OF COURSE - TRUE LOVE"

mvh
Hehe..
Jeg har vel mer eller mindre besluttet å ikke ha mer kontakt med Vitus, alt annet ville jo bare være spild av tid, men idéen var jo god nok den :)

Mvh.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ganske pussig at selgere ikke skjønner tegningen. De skal liksom bli dødelig fornærmet hvis du av en eller annen grunn skal selge ”deres” produkt videre. Når de så velger å ”straffe” deg og dine potensielle kunder med dårlig service, blir resultatet det stikk motsatte: Du blir sur og snakker stygt om vedkommende. Alle dine potensielle kunder blir sure og snakker stygt om vedkommende. I stedet kunne de bare ha snudd på flisa – det koster nesten ingenting – og oppnå at et godt rykte og en masse gode anbefalinger sprer seg via jungeltelegrafen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ulf-B skrev:
Ganske pussig at selgere ikke skjønner tegningen. De skal liksom bli dødelig fornærmet hvis du av en eller annen grunn skal selge ”deres” produkt videre. Når de så velger å ”straffe” deg og dine potensielle kunder med dårlig service, blir resultatet det stikk motsatte: Du blir sur og snakker stygt om vedkommende. Alle dine potensielle kunder blir sure og snakker stygt om vedkommende. I stedet kunne de bare ha snudd på flisa – det koster nesten ingenting – og oppnå at et godt rykte og en masse gode anbefalinger sprer seg via jungeltelegrafen.
Veldig enig i dette! Faktum er jo her som i alt anna salg, at en kjempefornøydd kunde = et potensielt framtidig mersalg + det du nevner om gratisreklame via jungeltelegrafen.

Renomeet til en produsent eller leverandør betyr veldig mye for meg ved valg av utstyr, og sikkert for de fleste av oss. Det smarteste Vitus kunne ha gjort, var å yte 100% bistand til trådstarter for å løse hans problem raskt og effektivt - ikke knote det til på denne måten. Dersom det stemmer at representanter for produsenten har frarådd potensielle kjøpere å kjøpe denne av trådstarter, er jo det virkelig å skyte seg sjøl i foten!! Har de solgt et produkt som er SÅ elendig, bør Vitus tilby å gjøre om handelen og betale trådstarter pengene tilbake. Det betyr jo ingenting for Vitus siden forsterkeren allerede er nedskrevet i bedriften. Nei, Vitus - rydd opp!

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Deilig å se at jeg ikke er ene om å mislike denne holdningen til Vitus.

Nå tenker jeg, at det kunne ha vært smart å starte denne tråden i den andre gruppen, så bransjeaktører ville ha hatt mulighet å kommentere og. Kunne være "morsomt" å se hva Vitus hadde å si i saken her, om det var mulig å få en uttalelse :)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Vitus Audio RS 100...
Connectors :All RCA connectors are WBT. Based on listening tests and many requests on using Cardas connectors, we have decided to offer Cardas connectors as an option.

Cabling:
All internal cabling is Andromeda by VA

Features:
Fully remote controlled via the systems remote control which is included with our RL-100. As with all our products the RS-100 is a full dual mono configuration. Switching between class A/AB directly from the front.

Via our simple and easy to use menu, the following features are available:
Display brightness/dimm
Logo on/off
Input selector (nonbalanced / Balanced)

2 individual inputs – non balanced (RCA) and Balanced (XLR)
2 power modes – Class AB and Full Class A
Zero Feedback
Very high bandwidth (> DC-1.6MHz!)
UI-kjerne transformator >2KVA

70/73KG, 60cm dyp... Lyd: Deilig...

Kundeopplevelse: Under vurdering...

Dam di dam di dam...

Og Nolfi, Hans Ole har faktisk ett feedback skjema han pleier å sende ut til kunder slik at de kan fortelle hvordan alt funker...
Fikk du noengang dette???

mvh

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Haha, imponerende! Hvordan gjorde du det? Hvor kommer opplysningene fra?

Jeg undrer meg over en ting i listen:
Switching between class A/AB directly from the front
og

Jeg fikk å vite at det i menyen er mulig å skifte mellom A og AB ikke har noen effekt annet enn den visuelle endringen.

Det står heller ikke noe spesifikt om watt, men jeg skal jo ikke klage; dette er mer info enn jeg noensinde selv har klart å fremskaffe :)
Takk!

Mvh!

Imperial skrev:
Vitus Audio RS 100...
Connectors :All RCA connectors are WBT. Based on listening tests and many requests on using Cardas connectors, we have decided to offer Cardas connectors as an option.

Cabling:
All internal cabling is Andromeda by VA

Features:
Fully remote controlled via the systems remote control which is included with our RL-100. As with all our products the RS-100 is a full dual mono configuration. Switching between class A/AB directly from the front.

Via our simple and easy to use menu, the following features are available:
Display brightness/dimm
Logo on/off
Input selector (nonbalanced / Balanced)

2 individual inputs – non balanced (RCA) and Balanced (XLR)
Zero Feedback
Very high bandwidth (> DC-1.6MHz!)
UI-kjerne transformator >2KVA

80KG, 60cm dyp... Lyd: Deilig...

Kundeopplevelse: Under vurdering...

Dam di dam di dam...

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Imperial skrev:
Og Nolfi, Hans Ole har faktisk ett feedback skjema han pleier å sende ut til kunder slik at de kan fortelle hvordan alt funker...
Fikk du noengang dette???
Nei, jeg har ikke sett noe slikt jeg.
Mvh.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Infoens vei... Hans-Ole ... innom Korea, så innom meg, og til deg... og det er alt jeg sier... :)

Åh, hvorfor skal man la det gå så langt som dette, jeg synes det har vært nok tråder rundt omkring alt nå dette siste halve året
hvor man er nødt til å klage sin nød...
Nolfi og "den annen part"... for pokker! Vær venner! ;D
Det kan da umulig være så ille!!! Det er endogtil bra!!!

mvh

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Imperial skrev:
Infoens vei... Hans-Ole ... innom Korea, så innom meg, og til deg... og det er alt jeg sier... :)

Åh, hvorfor skal man la det gå så langt som dette, jeg synes det har vært nok tråder rundt omkring alt nå dette siste halve året
hvor man er nødt til å klage sin nød...
Nolfi og "den annen part"... for pokker! Vær venner! ;D
Det kan da umulig være så ille!!! Det er endogtil bra!!!

mvh
Dvs. hvis en trenger ikke-tilgjengelig info om et produkt, så er det så enkelt som å skrive et innlegg på HFS og vente på at du finner det for en? :)

Nei, jeg angrer ikke på å ha startet denne tråden:
1) Jeg syns stadig det er ekstremt dårlig service fra Vitus sin side.
2) Jeg fikk info som jeg ikke selv har hatt hell til å få (Takk igjen)

Nå trenger jeg bare en kjøper (som sikkert på nåværende tidspunkt er skremt vekk) som trenger opplysninger ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Dette med informasjon... jeg tror at den kan finnes, ikke bare av meg,
men av mange fler som har lært seg etterhvert sånn ca hvor man "kan" lete.
Så ja, det er ikke så dumt å spørre på forum, det er utrolig hva folk vet der ute!
Noen forumbrukere her på HFS kan sikkert spore opp "ALT" som er om det aller meste...
Men jeg tror at man også skal være nøktern med hva man sier og til hvem, og ikke minst , når man sier det.

Jeg vil mye heller gi råd om hva man gjør, i PM's, enn å svare på da tråder som dette... når det kommer til ett stykke. :)
Men som du sier Nolfi, det er viktig å ... få det ut, om man virkelig har sitt på det tørre, men og, bare da.

mvh

Topp Bunn