Nuforce ref 8.5 v2

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Jeg lovte noen i en annen tråd å komme tilbake med inntrykk når jeg hadde fått byttet forsterkere. JEg bytter fra ref 8b som er nuforce første modell. 8.5 v2 er litt kraftigere og har en del ny design inni.

Mottok mine nye forsterkere på fredag og fikk første lytt i dag. Nå mangler venstre høyttaler diskant så anlegget er noe forkrøplet inntill jeg får fikset det, men uansett så er det lett å høre at nuforce med dette har forbedret sine allerede gode forsterkere noe veldig. Bassen og mellomtonen er fantastisk tett, rytmisk og dynamisk. Det er også mer trøkk i bånn nå samt mer kropp og varme i lyden. Diskanten fra høyre side låter veldig glatt med cymbaler som høres ut som ekte cymbaler :)

Plassering og 3d og slikt blir umulig å mene noe om uten diskant i venstre høyttaler så det kommer jeg tilbake til når delefilter er reparert. Det kan jo også tenkes at forsterkerne blir bedre etter mer innspilling.

Uansett, anbefales varmt. Stort sprang for oppgraderingsprisen (550$ for hver av de gamle i innbyttepris)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.293
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Vurderer denne forsterkeren og håper du kan si litt mer om den , hvis diskanten din fixet.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
hei. har egentlig ikke tid, men den er dritbra rett og slett. alt de sier i anmeldelser av nuforce stemmer :) se f.eks 6moons.com

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.293
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg har Nuforce ref 8.5 V3 som igjen skal være en STERK oppgradering fra V2 versjonen. Det kommer en svak/hørbar sus fra mellomtone og diskant når den er påslått uten musikk. Skal det være slik på effektforsterkerene fra Nuforce? Min Rotel RB1092 er nemlig helt helt tyst.
Ellers så må jeg si at
Nuforce ref 8.5 V3 er nydelig å høre på og har en RØR aktig mellomtone.

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Nei, de skal ikke lage sus. Jeg har selv hatt 9,02, og denne var tyst som graven. Helt enig i at dette er knall forsterkere. Mitt inntrykk er at de var totalt fri for egenlyd, og tillot høyttalerne å skape musikk ufarget.

Eneste minus var kanskje strømforsyning. Det funket bra, men det finnes mye som er bedre på trøblete lavimpedante laster i "50k og oppover klassen". Registrer at nyere versjoner har blitt bedre på effekt ved lavohmige laster. Mulig de har blitt enda bedre?

Topp Bunn